בינואר בשנת 2023 בתערוכת הרכב Auto Expo 2023 מיוצג רכב הקונספט החשמלי הראשון של סוזוקי בשם eVX. למה בהודו? כי דווקא שם מתבצעת העבודה על הרכב החשמלי הראשון העתידי של סוזוקי - בכך עוסקת חטיבת Maruti Suzuki. החידוש נוצר לפי הנוסחה: Toyota + Suzuki = eVX. הרכב מורכב על בסיס פלטפורמת e-TNGA מאת טויוטה, סוללה ליתיום ברז
סוזוקי. פרטים חדשים לגבי הרכב החשמלי הראשון של החברה
AUTOBOOM

טויוטה + סוזוקי = eVX

סוזוקי. פרטים חדשים לגבי הרכב החשמלי הראשון של החברה

בינואר בשנת 2023 בתערוכת הרכב Auto Expo 2023 מיוצג רכב הקונספט החשמלי הראשון של סוזוקי בשם eVX. למה בהודו? כי דווקא שם מתבצעת העבודה על הרכב החשמלי הראשון העתידי של סוזוקי - בכך עוסקת חטיבת Maruti Suzuki. החידוש נוצר לפי הנוסחה: Toyota + Suzuki = eVX. הרכב מורכב על בסיס פלטפורמת e-TNGA מאת טויוטה, סוללה ליתיום ברזל פוספט מסופקת מסין (מאת תאגיד BYD). המכונית החשמלית הראשונה של סוזוקי תשווק לא רק בהודו, אלא בנוסף באירופה ובאסיה.

סוזוקי. מרכב, צורה.

הייצור של הקרוסאובר הסדרתי של סוזוקי יתחיל לא מוקדם משנת 2025. בדומה לקרוסאוברים טויוטה bZ4X וסובארו סולטרה, eVX החדש ישווק תחת שני מותגים: סוזוקי וטויוטה.

חשוב

איך הדגם נראה

כבר ידוע, שסוזוקי eVX יהיה מעט גדול יותר בהשוואה לקרוסאובר סוזוקי ויטרה שמיוצג בישראל: האורך עומד על 4,300 מ"מ, הרוחב - 1,800 מ"מ, הגובה - 1,600 מ"מ. בסיס הגלגלים, לעומת זאת, כיאה לרכבים חשמליים, יצא ארוך הרבה יותר: 2,700 מ"מ (כנגד 2,600).

הפרטים הטכניים

סוזוקי. הרכב מכונית.
פלטפורמת e-TNGA.

הרכב החשמלי העתידי ירש פלטפורמה מפושטת e-TNGA שנוצרה על-ידי טויוטה בשיתוף פעולה עם סובארו במיועד לרכבים חשמליים בעלי הנעה קדמית, אחורית או מלאה. על הפלטפורמה ניתן להרכיב מגוון רחב של מנועים חשמליים וסוללות. ל-e-TNGA מרחק קבוע בין הציר הקדמי לבין מגן המנוע, רוחב של יחידות חיבור ומנועים חשמליים קדמי ואחורי קבועים. סוזוקי eVX יוצע עם הנעה קדמית או כפולה. קיבולת הסוללה המוצהרת עומדת על 48 או 60 קילוואט, טווח הנסיעה המרבי עם סוללה בעלת קיבולת גבוהה יותר יעמוד בסביבות 550 ק"מ (לפי המחזור ההודי MIDC).

לדעתכם סוזוקי מייצרת רכב חשמלי שלה?
12 קולות