ניסאן GT-R. דור ראשון מתיחת פנים שנת 2023
ניסאן GT-R הוא רכב הספורט בצורת מרכב קופה ש"צמח" בשנת 2007 מתוך גרסה של דגם סקייליין האגדי. הדגם נמצא בשוק כבר 16 שנים, הוא עבר שלושה עדכונים, תמיד בדור אחד. בשנת 2023 המכונית עברה מתיחת פנים נוספת: ניסאן GT-R עודכן שוב ומיוצג בינואר בתערוכת הרכב בטוקיו. מכונית העל המעולה הזאת מצוידת במנוע טורבו בנפח 3.8 ליטר, הנעה כפולה ויש לו נטייה לפיתוח עצמי: בתהליך העדכונים הקודמים הספק המנוע צמח מ-480 ל-570 כ"ס (בגרסה הבסיסית). המכירות של הדגם שעבר מתיחת פנים יתחילו באביב בשנת 2023, והגרסאות המובילות המעודכנות על-ידי סטודיו Nismo יגיעו ליבואנים בקיץ. בינתיים המחירים לא פורסמו.
בינתיים בישראל ניסאן GT-R מיוצג בגרסה לאחר מתיחת הפנים הקודמת של שנת 2016. המחיר של רכב ספורט בצורת קופה בעל מנוע טורבו V6 עם הספק 570 כ"ס שמאיץ את הרכב מ-0 ל–100 קמ"ש ב-2.7 שניות, מתחיל מ-884,787 ש"ח (נתונים לסוף שנת 2022).
העיצוב החיצוני
ההבדל המרכזי בין הגרסה הנוכחית לבין הקודמת הוא בחלק הקדמי של ניסאן GT-R שנת 2023. פגוש קדמי יצא בעיצוב חדש. קו אנכי שמחלק את רשת הגריל לחלק העליון והתחתון צבוע בגוון של המרכב, רשת הגריל מורכב מסורגים קטנים יותר,כלומר השתפרה רמת הקירור ומקדם האוויר הונמך. השינויים בחלק האחורי הם כנף בעלת צורה חדשה על הגג ואגזוזי פליטה בעלי עיצוב חדש. הוכרז, כי למרכב המעדכן כוח ההצמדה הגבוה יותר, מקדם הגרר נשאר ללא שינוי: 0.26 Cd.
עיצוב הפנים
עדכון נוסף נמצא בתוך תא הנוסעים: שופר בידוד רעשים. בפנים, הרכב הפך לשקט יותר, רמת הרטט ירדה. וזה הכל.
המנועים
תחת מכסה המנוע של ניסאן GT-R שנת 2023 המעודכן מורכב אותו מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר עם שני מגדשי טורבו שמניע את הרכב בכבישים ומסלולים משנת דגם 2020. בגרסה הבסיסית הוא מפיק 570 כ"ס ו-637 נ"מ, בגרסה המובילה Nismo - 600 כ"ס ו-652 נ"מ. תמסורת היא תיבת 6 הילוכים רובוטית הראויה עם מצמד כפול והנעה הוא כפול ATTESA ET-S. המערכת יכולה לשנות את היחס של המומנטום בין הגלגלים הקדמיים לבין האחוריים בהתאם לתנאי הנסיעה. הרכב קיבל בולמי זעזועים מתכווננים Bilstein DampTronic, בולמים Brembo וגלגלים RAYS בגודל 20 אינץ'.
גרסת Nismo
הגרסה המובילה ניסאן GT-R Nismo שנת 2023 קיבלה מרכב מעודכן שכולל גג ופגושים פחמן, ספליטר חדש, דיפיוזר חדש ושיפורים נוספים. בנוסף, יש לו צמיגים רחבים יותר ומגדשי טורבו פחמן-קרמיקה שהושאלו מרכב מרוצים ניסאן GT3. בזכות השיפורים האלה מכונית העל הפכה לעוצמתית יותר. לדיפרנציאל הנעילה העצמית האחורית נוסף גם הקדמי. יש לציין בנוסף את הכנף האחורית החדשה המורכבת על גבי דלת של תא מטען שהפכה לגדולה עוד יותר וגבוהה יותר. תא הנוסעים מגיע עם מושבי פחמן חדשים. גרסת Premium Edition T-spec, שהרחיבה את ההיצע בקיץ בשנת 2021, קיבלה רמת הגימור יוקרתית עוד יותר של תא נוסעים, בלמים פחמן-קרמיקה, והעדכון הביא לה כיול המתלים נוח יותר.