נראה כי אי אפשר היה עוד לשדרג את הדגם המוצלח ביותר של החברה וכדאי היה להמשיך ולמכור אותו כל עוד יש ביקוש. אך המפתחים של מרצדס החליטו לא לתת לעצמם הנחות ויצאו במסע שדרוג מהפכני לדגם C-קלאס ארבע שנים בלבד לאחר השקתו. מנועים, עיצוב, שלדה, היגוי – כל זה עבר שינוי ושיפור.
מרצדס C-Class ‏2004. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

השלמות המשופרת

מרצדס C-Class ‏2004. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור, שדרוג

נראה כי אי אפשר היה עוד לשדרג את הדגם המוצלח ביותר של החברה וכדאי היה להמשיך ולמכור אותו כל עוד יש ביקוש. אך המפתחים של מרצדס החליטו לא לתת לעצמם הנחות ויצאו במסע שדרוג מהפכני לדגם C-קלאס ארבע שנים בלבד לאחר השקתו. מנועים, עיצוב, שלדה, היגוי – כל זה עבר שינוי ושיפור.

מראה חיצוני וחלל הפנים

במסגרת החידוש, העיצוב של דגם W203 הפך לספורטיבי יותר. הפגוש ורשת הגריל עברו שינוי. המכונית כוסתה בצבע לכה בשיטה ננוטכנולוגית. לאבזור הפנים נוספו ג'אנטים 16' וצמיגי 205/55 R 16. חלל הפנים שודרג גם הוא. כחלק מהשינוי ברמת האבזור הבסיסית נוספה בקרת אקלים אוטומטית, כריות אוויר וריסון ראש פעיל.

בנקודת מרכז העיצוב בתוך חלל הפנים ממוקמים מכשירים עם צג עגול. בין מד המהירות לבין טכומטר נמצא לוח מידע עם הגדרות, התואמות את ההגדרות על גבי ההגה רב-התפקודי. רמות הגימור Classic ו-Elegance מאובזרות ברפידות ספורט על ספי הדלתות וברמת הגימור Avantgarde ישנן רפידות גם על הפגוש האחורי. בנוסף לשלוש רמות הגימור המסורתיות, מתיחת הפנים הביאה לגרסת הדור השני עוד שתי רמות גימור נוספות – Sport Edition ו-Sport Edition+. האחרונה מגיעה עם החלק הקדמי AMG ועם תוספות צד.

מנועים ושלדה

בנוסף לחידוש השלדה, גם מנגנון ההיגוי ותיבת ההילוכים הידנית עברו שדרוג טכני משמעותי. חבילת השיפור נקראה DIRECT CONTROL. בין היתר החבילה כללה שדרוג מסבים בציר הקדמי והאחורי, תמסורת העברת ההיגוי, מייצב הציר האחורי – כל המהלכים נועדו לשפר את יציבות הרכב בעת פניות חדות. גרסת W203 המחודשת זכתה במנוע C 230 KOMPRESSOR משופר עם מגדש טורבו עם הספק בסך 192 כ"ס. גם מנוע הדיזל C 220 CDI עבר שדרוג. כתוצאה מכך ההספק שלו הוגבר ב-7 כ"ס והגיע לסך של 150 כ"ס.

אולם מהפכה אמיתית בחידוש המנועים בדגם W203 התרחשה בשנת 2005 עם הופעתם של מנועים מתקדמים חדשים:

  • מנוע דיזל C 320 CDI בעל שישה צילינדרים המצויד במנגנון Common Rail דור שלישי ובמסנן חלקיקי הפליטה, אשר התעלה על מנועי 5 צילינדרים בעלי הספק בסך 170 כ"ס, ב-23%.
  • מנוע בנזין C 350 בעל שישה צילינדרים עם הספק מרבי בסך 272 כ"ס, אשר שיפר את צריכת החשמל ב-13% בהשוואה למנועים דומים.

אגב, הגרסה המחודשת לראשונה זכתה במבחר של ארבעה מנועי שישה צילינדרים מפלצתיים בבת אחת - C 230, C 280, C 350 ו- C 320 CDI.

בעת פיתוחו של W203, המהנדסים הסבו הרבה תשומת לב למנועים ידידותיים לסביבה. מערכת מסנני החלקיקים עבור דגמי הדיזל C 200 CDI, C 220 CDI ו- C 320 CDI אפשרה להביא את המכונית המחודשת לתקנים סביבתיים של Euro 4, אשר נכנס לשימוש באירופה משנת 2005 בלבד.

שני מיליון יחידות W203

בסתיו של שנת 2006 סיכמה Mercedes-Benz את תוצאת המכירות של הדגם W203. כפי שהתברר, נמכרו שני מיליון מכוניות בעלות שלושה גרסאות מרכב.

הגורם העיקרי להצלחה המסחררת במכירות היה דגם סדאן W203. נמכרו מעל 1.4 מיליון מכוניות מהדגם, דבר שהפך את קו הדגמים 203 למכונית משפחתית הנמכרת ביותר של Mercedes-Benz.

הייצור של מרצדס C-קלאס דור שני במרכב W203 הופסק לחלוטין ב-1 במרץ 2007. אך סיפורו של הדגם לא תם, שכן הדגם עבר חידוש נוסף.

מה הסיבה להצלחתו השיווקים של מרצדס C-קלאס?
3 קולות