תחת ראשי התיבות JMEV פועלת חברה סינית שעוסקת בפיתוח וייצור של רכבים חשמליים. היא נוסדה בשנת 2015 בתור חברת הבת של MCG (Jiangling Motors Corporation Group). ביולי 2019 קבוצת רנו הידועה רכשה את גרעין השליטה והפכה לבעלים העיקרי של JMEV, מאז זה נחשב למיזם משותף. עם זאת, המפקדה ממוקמת בעיר הסינית נאנצ'אנג ובתור בעלים נוס
JMEV
AUTOBOOM

רנו + סין = JMEV ו-EVeasy

JMEV

תחת ראשי התיבות JMEV פועלת חברה סינית שעוסקת בפיתוח וייצור של רכבים חשמליים. היא נוסדה בשנת 2015 בתור חברת הבת של MCG (Jiangling Motors Corporation Group). ביולי 2019 קבוצת רנו הידועה רכשה את גרעין השליטה והפכה לבעלים העיקרי של JMEV, מאז זה נחשב למיזם משותף. עם זאת, המפקדה ממוקמת בעיר הסינית נאנצ'אנג ובתור בעלים נוסף רשום תאגיד הפיתוח והבנייה החקלאי הסיני. עוד לפני ש-JMEV הספיקה להתבסס כראוי, היא הקימה תת-מותג משלה EVeasy שהרכבים החשמליים שלו עלולים להופיע בישראל בעתיד הקרוב. כך הנוסחה הפשוטה "רנו + סין = JMEV ו-EVeasy" מאפשרת לסין לחדור לאירופה באופן חלק וטבעי ולספק דגמים חדשים לשוק הישראלי.

נכון להיום רנו מחזיקה ב-50% מהמניות של JMEV, הנתח של חברת האם הוא 37%, השאר נמצא בבעלות תאגיד הפיתוח והבנייה החקלאי הסיני.

לפרוטוקול

קצת רקע היסטורי

JMEV
JMEV E100.

ב-15 בינואר שנת 2015 חברת Jiangling Motors הכריזה על הקמתו של ענף המתמקד ברכבים חשמליים. כמיטב המסורת הסינית הם החליטו לא להתעכב ומיד להתחיל את הייצור של הרכב הראשון JMEV E100, כאשר הספרה 100 מסמלת את טווח הנסיעה בק"מ על טעינה בודדת. כתוצאה התקבלה מכונית קטנטנה באורך 3,4 מטר עם מנוע בהספק 30 כ"ס ומהירות מרבית של 100 קמ"ש. בשנת 2016 החברה פתחה מרכז לניסוי ופיתוח רכבים חשמליים והחלה את הייצור של E200. בשנת 2017 החברה השיקה שני דגמים חדשים בבת אחת: E160 במרכב סדאן (מכונית קומפקטית עם מנוע בהספק 48 כ"ס) ו-E200S לא גדול במרכב האצ'בק (עם יחידת כוח המפיקה 41 כ"ס). באפריל 2018 החלה הבנייה של בסיס ייצור בקונמינג עם קיבולת ייצור של 100 אלף רכבים בשנה. לאחר מכן JMEV השיקה את E400.

JMEV Yizhi EX5.

באוקטובר 2019 הופיע דגם חדש נוסף, JMEV EX5, הגרסה החשמלית של צ'אנגאן CS35, מה שהפך לאפשרי הודות ל"קשרים המשפחתיים" המורכבים בסין. הרכב באורך 4,1 מטר מספק טווח נסיעה מכובד (400 ק"מ) ודינמיקה של צב: תוך 6 שניות הוא מאיץ ל-50 קמ"ש. מפרט האבזור הוא מודרני ומגוון: לוח מחוונים דיגיטלי, כניסה ללא מפתח, מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' ושליטה קולית. כיום נמכר בשם JMEV Yizhi EX5.

תת המותג EVeasy

עוד לפני ש-JMEV הספיקה להתבסס כראוי בעצמה, היא הקימה תת-מותג משלה EVeasy (בסינית Yìzhì) שנחשף בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו בשנת 2018. הדגם הבכור של המותג היה רכב קטן במרכב האצ'בק EVeasy EV3 שהוא למעשה E300 עם שם אחר. הדגם יצא לשוק במרץ 2019 וצויד במנוע חשמלי בהספק 48 או 68 כ"ס עם מומנט של 150 או 180Nm. בהתחשב במימדים (3,720/1,640/1,485) שלו, הרכב החשמלי הזה מאובזר טוב ומשווק במחיר הוגן. הוא מגיע עם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי ואפילו מקרן! הסוללה בקיבולת 32 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 302 ק"מ (לפי מחזור NEDC) במקרה עם מנוע חשמלי בהספק 48 כ"ס, בעוד שהגרסה עם מנוע בהספק 68 כ"ס תעבור על טעינה בודדת רק 251 ק"מ.

דגם קטן במרכב האצ'בק EVeasy EV3 - למעשה E300 עם שם אחר.

קיים מידע שבזמן הקרוב יתחיל הייבוא של רכבים חשמליים מאת EVeasy לישראל, בחסות החברה "קרסו". המחיר המשוער – החל מ-180 אלף שקל.

חשוב
EVeasy Yi (GSE) היפהפה במרכב סדאן

הדגם השני של EVeasy הוא Yi (GSE), שידוע באירופה בשם Mobilize Limo. החברה Mobilize היא חברת הבת של רנו שנוסדה במסגרת מיזם משותף עם Jiangling Motors Corporation Group. הרכב המשפחתי הקומפקטי הוצג בתצוגת הרכב הבינלאומית בגרמניה בספטמבר 2021. ב-2022 הוא נהיה זמין אך ורק לחברות להשכרת הרכב או בתור מונית. הדגם היפהפה במרכב סדאן מיוצר בעיר נאנצ'אנג. Mobilize Limo מצויד במנוע בהספק 147 כ"ס ובסוללה בקיבולת 60 קוט"ש, טווח הנסיעה המשוער – 450 ק"מ.

האם לדעתכם מותגים סיניים שנוצרו בשיתוף פעולה עם אירופאים הם מצליחים יותר?
59 קולות