רנו סנדרו – האצ'בק 5 דלתות על השאסי של סדאן לוגאן, מבוסס על פלטפורמת B0. בישראל נמכר תחת המותג Dacia. משווקי חברת רנו הציבו מטרה למשוך ולכבוש את אותם לקוחות שהיו מרוצים מהאיכויות של הסדאן הקומפקטי הזול לוגאן, אך נדחו על ידי העיצוב הזוויתי של הדגם הפופולרי למדי.
רנו סאנדרו ‏2018. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

רנו סנדרו. גרסת ההאצ'בק של לוגאן

רנו סאנדרו ‏2018. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

רנו סנדרו – האצ'בק 5 דלתות על השאסי של סדאן לוגאן, מבוסס על פלטפורמת B0. בישראל נמכר תחת המותג Dacia. משווקי חברת רנו הציבו מטרה למשוך ולכבוש את אותם לקוחות שהיו מרוצים מהאיכויות של הסדאן הקומפקטי הזול לוגאן, אך נדחו על ידי העיצוב הזוויתי של הדגם הפופולרי למדי.

Dacia Sandero 2016. Hatchback 5-door, 2 generation, restyling.

עד שנת 2020 בישראל שווק הדור השני של האצ'בק דאצ'יה סנדרו לאחר מתיחת פנים של 2016 עם שני אפשרויות מנועי בנזין: אחד בעל מגדש בהספק 90 כ"ס, שני – אטמוספרי בהספק 73 כ"ס. מנוע הטורבו צויד בתיבת 5 הילוכים רובוטית, הפשוט – 5 הילוכים ידנית. בקרוב נוכל לראות את הדור השלישי בסוכנויות.

לפרוטוקול

דור ראשון

הפיתוח של רנו סנדרו התחיל עוד ב- 2005, וייצור המוני הושק כבר בדצמבר 2007 במפעל הברזילאי של חברת רנו. הופעת הבכורה האירופאית של רנו סנדרו התקיימה במרץ 2008 בתצוגת הרכב בז'נבה. את ההאצ'בק התחילו לייצר באירופה תחת המותג דאצ'יה באביב 2008, וב- 2009 הרכב החל לחקור את המרחבים הרוסיים. סנדרו ולוגאן חופפים בערך ב- 70%, הינם בעלי היצע חטיבות כוח ותמסורות זהה. הדור הראשון של רנו סנדרו נבדל בבסיס גלגלים מקוצר עד 2591 מ"מ (לעומת 2630 מ"מ בלוגאן) ובהופעה "אנרגטית" יותר בסגנון של רנו סניק. תא המטען של ההאצ'בק קטן מזה של הסדאן: 320 ליטר לעומת 520, אולם היעדר מחיצה בין תאי המטען והנוסעים, פתח רחב של התא והאפשרות לקפל את המושבים האחוריים מגדילים את הנפח היעיל עד 1200 ליטר.

אורך הרכב – 4020 מ"מ, רוחב – 1753 מ"מ, גובה – 1534 מ"מ, מרווח גחון – 155 מ"מ. סנדרו – בהחלט, האצ'בק קטן במשקל 1025-1204 ק"ג בלבד. בתור מנוע בסיסי מותקן מנוע בנזין 1,4 ליטר 8 שסתומים בהספק 75 כ"ס, מנוע 1,6 ליטר "הבכיר" מגיע בגרסת 8 שסתומים (84 כ"ס) וכן 16 שסתומים (102 כ"ס). דגם בעל מנוע 1,6 ליטר 16 שסתומים זמין עם תיבת 5 הילוכים ידנית או אוטומטית. עבור הדגם הוצעו שלוש רמות גימור.

דור שני

בסתיו 2012 בתצוגת הרכב בפריז נחשף הדור החדש של סדאן לוגאן והאצ'בק סנדרו. רנו סנדרו החדש כבש לא רק את אמריקה הדרומית, אלא גם את בריטניה התובענית יותר: בינואר 2013 מגזין רכב הנכבד «What Car?» קרא לסנדרו סופרמיני הטובה ביותר עד £12,000. ובשנתיים הבאות המכונית הוכיחה את היתרות שלה בכך שהוכתרה שוב בתואר זה.

רנו סנדרו לא פעם לקח מקום ראשון במועמדות "סופרמיני הטובה ביותר" של מגזין הרכב הבריטי הנכבד «What Car?»

לדור השני של סנדרו המימדים הבאים: אורך – 4057 מ"מ, רוחב – 1733 מ"מ, גובה – 1523 מ"מ, בסיס גלגלים – 2589 מ"מ. משקלו השתנה בהתאם לרמת הגימור – מ- 1016 עד 1237 ק"ג. ההאצ'בק צויד במנועים הבאים: בנזין 0,9 ליטר (3 צילינדר), שני מנועי 4 ציל' 1,2 ו-1,6 ליטר ומנוע דיזל 1,5 ליטר.

מתיחת פנים 2018

לאחר העדכון שהעניק למשפחת לוגאן/סנדרו פגושים, פנסים וגריל מחודשים, הרכבים החלו להראות רעננים ואטרקטיביים יותר. פנסי היום – לדים, מאחורה – פנסים מסוגננים בעלי ארבע מקטעים מלבניים. החידוש העיקרי בחלל הפנים – הגה בעל 4 חישורים, הופיעה מצלמה אחורית (תמורת תשלום נוסף). יתר על כן, במקום מנוע 1,2 ליטר (4 צילינדרים 75 כ"ס) סנדרו שנת 2021 קיבל מנוע 3 ציל' 1.0 SCe באותו הספק. מוצהר שהוא חסכוני יותר ב- 10% ועמוד בתקן יורו 6.

איזו גרסת סנדרו מעניינת יותר לדעתך?
9 קולות