Roewe RX3 וגרסת ה-Pro שלו. שתי השקפות - דגם אחד
Roewe RX3 הוא קרוסאובר קומפקטי מאת המותג Roewe, שנמצא בבעלות התאגיד הסיני SAIC. יצא בשנת 2017. בקו הדגמים של Roewe הקרוסאובר מוצב במדרגה מתחת ל- EX5 הגדול יותר, אך שניהם מבוססים על אותה תבנית ומזכירים את הקרוסאוברים הפופולריים של התאגיד הגרמני Volkswagen בכלל ואת פולקסווגן טיגואן בפרט, (שדרך אגב, מוצע בשוק הישראלי). בשנת 2021 דגם RX3 עבר מתיחת פנים וכתוצאה מכך הופיעה הגרסה המשודרגת Roewe RX3 Pro. היא שונה מאוד מהקודמת והפכה ליצירה הראשונה של המעצב החדש של SAIC, מרטין קרופ השוודי. מעניין לראות איך תפיסה אומנותית שונה מייצגת שתי השקפות שונות לגבי דגם אחד.
הדמיון בין Roewe RX3 לבין טיגואן הוא לא מקרי, בראש מרכז העיצוב של SAIC, המחזיק במותג Roewe, עומד שאו ג'ינגפנג, שעבד מספר שנים בסטודיו הגרמני של Volkswagen ולאחר מכן חזר למולדתו על מנת להוציא לפועל את הניסיון שהצטבר. RX3 Pro המעודכן הפך להרבה יותר תוקפני במראה ובמקביל יותר מאופק הודות להשתתפותו של מרטין קרופ, שגם עבד בחברת Volkswagen קודם לכן (היצירה הבולטת ביותר שלו הייתה דגם הסדאן Passat CC).
Roewe RX3
Roewe RX3 החדש הוא הנציג קומפקטי בקטגוריה שלו: אורך 4,408 מ"מ, רוחב 1,804 מ"מ, גובה 1,651 מ"מ, בסיס גלגלים 2,625 מ"מ. הגרסאות הבכירות מצוידות בג'נטים 17 אינץ'. תא הנוסעים מעוצב בסגנון שמרני, אפשר להזמין גימור דו-גוני. מערכת המדיה פועלת על בסיס מערכת ההפעלה YunOS שפותחה על-ידי החברה הסיני Alibaba למכשירים ניידים, אבל הותאמה במיוחד לשימוש ברכבים. מפרט האבזור כולל: מושבים עם ריפוד עור, בקרת אקלים, חימום מושבים קדמיים, לחצן התנעה וגג פנורמי. מוצעים שני מנועים: אטמוספרי 1,6 ליטר 125 כ"ס ו-4 צילינדרים טורבו 1,3 ליטר 163 כ"ס. למנועים משודכת תיבת הילוכים אוטומטית, אך ההנעה היא קדמית בלבד.
Roewe RX3 Pro
RX3 המעודכן בדגם שנת 2021 לא רק קיבל את התוספת "Pro" לשמו: הוא צמח לאורך, 4,437 במקום 4,408 מ"מ, קיבל גלגלים, פגושים ופנסים חדשים, קצוות האגזוז המדומים מאחור הפכו לבולטים יותר. הודות להשפעתו של מרטין קרופ, הדגם נפרד מהגריל-מגן הגדול והתחדש בעיצוב אגרסיבי יותר עם יחידות תאורה דו-שלביים שמצוידות בלדים כברירת מחדל. תא הנוסעים גם עבר עדכון, בין האלמנטים החדשים: הגה, פתחי האוורור ומערכת מדיה Venus עם מסך בגודל 10,1 אינץ' בשילוב השליטה בבקרת האקלים. נותר רק המנוע הבסיסי, אטמוספרי 1,6 ליטר בהספק 125 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית או גיר רציף, ההנעה היא קדמית בלבד.