החברה הספרדית Seat או "Sociedadedyola de Automóviles de Turismo", המייצרת מכוניות נוסעים הוקמה בשנת 1950 במטרה אחת: לגרום לספרד לצעוד קידמה בתחום הרכב. SEAT מגיעה אלינו מברצלונה. לטענת הספרדים, כל מה שנוצר על ידי Seat נוצר בהשראת מולדתם, התרבות העירונית והדינאמית שלהם. הפילוסופיה של Seat השולטת בדרך עבודתם ומעשיהם ז
SEAT
AUTOBOOM

סיאט - להשתפר היום!

SEAT

החברה הספרדית Seat או "Sociedadedyola de Automóviles de Turismo", המייצרת מכוניות נוסעים הוקמה בשנת 1950 במטרה אחת: לגרום לספרד לצעוד קידמה בתחום הרכב. SEAT מגיעה אלינו מברצלונה. לטענת הספרדים, כל מה שנוצר על ידי Seat נוצר בהשראת מולדתם, התרבות העירונית והדינאמית שלהם. הפילוסופיה של Seat השולטת בדרך עבודתם ומעשיהם זה המיקוד בשמש, ים, רחובות והשמיים של ברצלונה. מלא אור, צבעוני ויצירתיות אינסופית. לכן עבור Seat העיצוב הוא יותר ממראה. תאגיד הרכב שם לו למטרה למצוא את הדרך שבה ניתן יהיה להקל על התנועה שלנו כדי שנוכל להפיק את המרב מחיינו! "המשך הלאה... תהיה חופשי ותחיה כמו שאתה רוצה! " - זה העיקרון שמונחה את Seat בייצור מכוניותיה. כיום Seat היא חברה נוספת במשפחה גדולה של חברות רכב בבעלות קבוצת Volkswagen, המובילה בתעשיית הרכב העולמית. אחיה: Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Scania ו Skoda.

איך הכול התחיל?

הכול התחיל בFiat האיטלקית ... בשנת 1919 פתחה חברת Fiat האיטלקית את סניפה הראשון בספרד, בפרברי ברצלונה. בסניף זה, מפעל Fiat לשעבר, החלה Seat לייצר את מכוניותיה לאחר מלחמת העולם השנייה. מייסדיה היו: המכון הלאומי לתעשייה של ספרד עם נתח של 51%, שישה בנקים ספרדים עם סך של 42% מניות, ו- FIAT עצמה, שהייתה בעלת 7% פלוס הרישיון לייצור עצמי. כבר בשנת 1953 ייצרה מכונית הראשונה תחת מותג Seat. נכון, זה לא היה דגם חדש, אלא אותו 1400 Fiat... עם סמל שונה :) אבל! בגלל העלות הנמוכה והיעדר התחרות כמעט מוחלטת, הביקוש אליו היה כה גדול עד שהתחילה בדחיפות בהקמת המפעל השני של החברה. אחרי יציאתו לאור של 600 Seat, החלה ספרד להיות שחקן משמעותי בשוק המוטורי! תוך כשלוש שנים בלבד, יוצרה המכונית המאה האלף של המותג הספרדי. כך הפך 600 Seat לסמל הספרדי של ניידות וחופש.

600 Seat הפך לסמל הספרדי של ניידות וחופש. SEAT 124 היה הראשון בקו מכונית הספורט של החברה. בספרד אף ארגנו אליפות מרוצים אזורית, מרוץ סובב ברצלונה.

דגם Fiat מפורסם נוסף שימש כאב - טיפוס למכוניות Seat. אחת המכוניות המצליחות ביותר של החברה - SEAT 124 - נבנתה על בסיס FIAT 124, שזכתה בפרסים רבים ושימשה בסיס למותג הרוסי "ז'יגולי" או VAZ 2101 SEAT 124 היה זה שהשיק את מכונית הספורט של החברה, ובספרד אף ארגנו אליפות מרוצים אזורית. מרוץ סובב ברצלונה.

ובכן, בשנות השבעים, ייצור מכוניות Seat הגיע למספר המכובד של שלושה מיליון. אולם הנסיבות היו כאלה שהתאגיד של FIAT, לכאורה בעלת ברית נצחית של הספרדים, החליטה בשנת 1980 לסיים את שיתוף הפעולה שלה בן 30 שנה עם Seat. בעקבות צעד זה החברה פיתחה אסטרטגיה חדשה, והשיקה קו מכוניות חדש לחלוטין בשוק: Ibiza, Ronda, Malaga ו Marbella. שנה לאחר פרישתה של Fiat הענקית הגרמנית Volkswagen באה לעזרת Seat, ששולט במותג הספרדי עד היום. Seat עברה דרך ארוכה מהיותה יצרנית הרכב המשפחתי הראשונה בספרד לאחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם.

VAG ו-SEAT

ב- 30 בספטמבר 1982 חברו VAG ו- Seat ליצירת רעיונות חדשים ופיתוחים חדשניים. לאחר חתימת הסכם שיתוף פעולה הציגה Volkswagen את הפלטפורמות המאוחדות שלה במפעלי Seat, ומאז כל הדגמים של מותגי Volkswagen, Seat ו Skoda מיוצרים על בסיס אחיד. התוצאה של שיתוף פעולה זה הייתה לא רק הרחבה משמעותית של טווח הדגמים של Seat והופעתם של דגמים חדשים, כמו ההאצ'בק הקומפקטי שלה Ibiza, אלא גם ייצור רכבי ה Audi ו Volkswagen- במפעל Seat. בשנת 1983 רב מכר נוסף Volkswagen Passat ייצא מפס הייצור של המפעל הספרדי. משנות ה-2010 החלו לייצר Volkswagen Golf ו Volkswagen Polo.

אגב, Ibiza כוונה לצעירים, וכתוצאה מכך הפכה פופולרית מאוד, נפחי הייצור שלה הגיעו ל 900,000 מכוניות בשנה. מכונית זו מתפארת בעיצוב איטלקי, הנדסה גרמנית ורוח ספרדית. הוא עשה מהפכה של ממש בשוק הרכב העולמי. את מכונית המיליון של חברת סיאט - Toledo – השיק הוד מעלתו נסיך אסטוריאס, הוא זה שישב לראשונה מאחורי ההגה של מכונית זו. המלך, חואן קרלוס הראשון, פיתח באופן אישי את מפעל סיאטה במרטורל, שייצר את הדור השני של Ibiza.

כיום Seat היא חברה נוספת במשפחה גדולה של חברות רכב בבעלות קבוצת Volkswagen, המובילה בתעשיית הרכב העולמית. אחיה: Volkswagen, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Scania ו Skoda.

לאורך כל השנים Seat לא איבדה את האינדיבידואליות שלה. יתרה מזאת, Seat בטוחה שהסיפור שלה רק מתחיל ... בתקופה שבין 2010 ועד היום הוציאה החברה מגוון רחב של דגמים: SEAT IBE עם כמעט אפס אחוזי פליטה, IBL Seat, דגם ה- Exeo החדש והדגמים SEAT IBX ו- 4 Alhambra, Seat Mii , SEAT, Toledo, המשפחתית Leon Ibiza המשודרגת החדשה. נוסף על כך היו גם דגמים Ibiza CUPRA ו-Leon ST 4WD . רכב שטח הראשון Seat - Ateca, Leon Cupra החדש בעל 300 כ"ס, והרכב הגדולSUV Seat Tarraco, Cupra Ateca , Seat Arona ההחדש. בשנת 2019 הוצג דגם העצמאי הראשון של המותג הבת Seat – Cupra Formentor, כמו גם המכונית החשמלית הראשונה של Seat el-Born.

זהו תחילתו של עידן חדש עבור SEAT. צעד מכריע לעתיד! יותר כוח מאי פעם! אנו מקווים לראות עוד דגמים מעניינים חדשים עם האות "S" האפורה בצורת שני להבים ואותיות אדומות "SEAT"! מחר יהיה יום טוב יותר. כולנו שואפים להגיע לשם, אבל להיכנס למחר פירושו להשתפר היום. זה בדיוק מה שחושבים ב-SEAT!