אקורה ILX היא מכונית יוקרה קומפקטית המיוצרת משנת 2012 תחת המותג היפני אקורה, חטיבת רכבי היוקרה של הונדה. זמינה בצורת מרכב סדאן. ישנן גרסאות היברידיות. בשנת 2018 עברה את מתיחת הפנים השנייה שלה שבאה לידי ביטוי בעיקר בשכלול העיצוב החיצוני ועדכון האופציות. נספר על כל החידושים.
אקורה ILX במרכב סדאן. דור 1, מתיחת פנים שנת 2018
AUTOBOOM

אקורה ILX במרכב סדאן. דור 1, מתיחת פנים שנת 2018

אקורה ILX במרכב סדאן. דור 1, מתיחת פנים שנת 2018

אקורה ILX היא מכונית יוקרה קומפקטית המיוצרת משנת 2012 תחת המותג היפני אקורה, חטיבת רכבי היוקרה של הונדה. זמינה בצורת מרכב סדאן. ישנן גרסאות היברידיות. בשנת 2018 עברה את מתיחת הפנים השנייה שלה שבאה לידי ביטוי בעיקר בשכלול העיצוב החיצוני ועדכון האופציות. נספר על כל החידושים.

המעמד

אי אפשר לומר שאקורה ILX היא פסגת הנדסת רכבי הפרימיום. היא גם לא מהווה תחרות עבור הדגמים מאותה קטגוריה, כמו אאודי A3 ומרצדס CLA, מבחינת היוקרה הפנימית, אבל בחלק הטכני היא לא נחותה מהן (למרות שהרבה יותר מוגבלת). ILX מוצבת בתור המכונית הראשונה לנהגים בגילאי 20 עד 30 השואפים לפסגות ההצלחה הכלכלית, אך טרם הגיעו אליה. ייתכן שגם לעולם לא יגיעו לשם ובכל מקרה הם כבר יכולים להרשות לעצמם אקורה ובכך להפוך לחלק מעולם מכוניות היוקרה. כמובן, ILX הוא הדגם הקטן ביותר של המותג במרכב סדאן המשתייך לקטגורית מכוניות המנהלים תת-הקומפקטיות, אבל צריך להתחיל ממשהו, נכון? למה לא מהגרסה המשודרגת של הונדה סיוויק האמינה במיוחד?

בשנת 2018 המכונית עברה מתיחת פנים. זהו כבר העדכון השני (הראשון התקיים ב-2015). המכונית עברה שינוי משמעותי. אפשר לומר שאחד היתרונות של אקורה ILX שנת 2018/2019 הוא מגוון של רמות הגימור: בסיסית, Special Edition, AcuraWatch Plus, Premium, Premium A-Spec, Tech Plus ו-Tech Plus A-Spec. אמנם, ההבדלים ביניהן אינם משמעותיים. יש לציין שבהשוואה לגרסה הראשונה של סדאן, שלא הייתה מושכת במיוחד, הדגם משנת 2018 נראה מודרני ואטרקטיבי. וחשוב מכך, אקורה לא נעצרה שם, אקורה ILX שנת 2021 רק הלכה והשתפרה מבחינה חיצונית בהשוואה לגרסה של שנת 2018, באותה מידה כמו ש-ILX 2018 השתפרה ביחס ל-ILX 2016.

עיצוב חיצוני וחלל הפנים

מתיחת הפנים הביאה לאקורה ILX החדשה תווים ברורים, חדים ודי אגרסיביים, איזון חזותי מלפנים ומאחור, דפנות דחוסות ויחידות תאורה בעיצוב מעניין. בשנת 2021 כל האלמנטים העיצוביים שופרו באותו הכיוון. יחד עם זאת, אי-אפשר לומר שהסגנון של ILX הוא ספורטיבי למרות ההתמקדות שלה בקהל הצעיר.

תא הנוסעים, להיפך, "ספורטיבי" מאוד, עם מושבים שמזכירים מושבי מרוצים, פונקציות תפעול ארגונומיות במקומות נוחים, הגה קטום ודברים מדליקים נוספים. נפח תא המטען הוא 0,3 קוב, ניתן להגדיל אותו באמצעות קיפול המושבים האחוריים. מפרט האבזור הסטנדרטי של אקורה ILX שנת 2019/2020 כולל:

  • חישוקי סגסוגת קלה R17;
  • מצלמה אחורית;
  • בקרת אקלים מפוצלת;
  • כניסה/ התנעה ללא מפתח;
  • מושבים קדמיים עם חימום;
  • פנסי LED;
  • מערכת בידור-ידע עם מסך "5 ואפשרות חיבור דרך בלוטות' ועוד.

ברמות הגימור השונות זמינים חישוקי סגסוגת קלה R18, מערכת ניווט, מסך "8 גדול, סאנרוף, פנסי ערפל, מערכת שמע יוקרתית ELS, ספוילר אחורי, חצאיות צד, דוושות מאלומיניום ואופציות נחמדות אחרות.

מנועים ושאסי

אקורה ILX החדשה מצוידת במנוע I4 בנפח 2,4 ליטר המפיק 201 כ"ס בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. בסרן הקדמי מותקנים מתלים מסוג מק'פרסון עם מייצב רוחבי, בסרן האחורי מותקן מערך רב-חיבורי עם מייצב רוחבי. מכונית הסדאן הזאת היא טובה, דינמית, אבל למרבה הפלא ולמרות ההתמקדות שלה בקהל הצעיר, היא לא ספורטיבית בכלל: התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,7 שניות, המהירות המרבית 215 קמ"ש.

בטיחות

אמצעי הבטיחות העיקרי של הדגם הוא הבסיס החזק והמבנה העמיד של הונדה סיוויק. בנוסף לאופציות הבטיחות הסטנדרטיות שמגיעות עם כל מכונית יוקרה מודרנית, אקורה ILX שנת 2020/2021 מוצעת עם התרעה על התנגשות חזיתית, בלימת חירום אוטומטית, התרעה על סטיה מנתיב, מניעת סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

עם זאת, בהתחשב בהכל, למרבה ההפתעה (במיוחד כשמדובר ברכב יוקרה יפני) רמת הבטיחות של אקורה ILX היא לא מרבית: מינהל הבטיחות בכבישים האמריקאי NHTSA העניק ציון מקסימלי של חמישה כוכבים על הבטיחות הכללית, אבל ארבעה כוכבים על התנגשות חזיתית ובטיחות בעת ההתהפכות. IIHS מודיעה שאקורה קיבלה ציון "טוב" (הדירוג הגבוה ביותר) במבחני הריסוק, אך פנסי הלד הסטנדרטיים מתקשים להסתגל לסביבה המשתנה… רבים מהחסרונות של שנת 2018 נעלמו כתוצאה משכלולים מאוחרים יותר.

אקורה ILX שנת 2018 או אחת המתחרות? בחירתכם?
15 קולות