אקורה TLX של הדור השני משנת 2020 הוא דגם הסדאן הראשון של המותג שפותח בהתאם לקסונפצית "Precision Crafted Performance" (משהו כמו "ייצור ביצועים בדיוק גבוה"). מדובר בדגם בהחלט מוצלח שמתחרה עם המותגים המובילים במסגרת הסגמנט, הוא משלב אלמנטים מסורתיים ואפילו משוחזרים במיוחד עבור מעריצי המותג עם טכנולוגיות פרוגרסיביות.
אקורה TLX ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור
AUTOBOOM

אקורה TLX במרכב סדאן. דור 2 שנת 2020

אקורה TLX ‏2020. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור

אקורה TLX של הדור השני משנת 2020 הוא דגם הסדאן הראשון של המותג שפותח בהתאם לקסונפצית "Precision Crafted Performance" (משהו כמו "ייצור ביצועים בדיוק גבוה"). מדובר בדגם בהחלט מוצלח שמתחרה עם המותגים המובילים במסגרת הסגמנט, הוא משלב אלמנטים מסורתיים ואפילו משוחזרים במיוחד עבור מעריצי המותג עם טכנולוגיות פרוגרסיביות.

מאפיינים

אקורה TLX שנת 2020 פותחה בארה"ב ופונה, בעיקר, לקהל האמריקאי. אבל מנוע הטורבו העוצמתי נוצר ביפן. בדור החדש אקורה החזירה את גרסת הביצועים הגבוהים Type S לאחר הפסקה של עשר שנים. הפורמט שהוחזר מצויד במערכת מתקדמת עם חלוקת מומנט משתנה Super Handling All-Wheel Drive. בשביל הדור השני פותח מבנה מרכב חדש, לדברי היוצרים זהו המרכב החזק ביותר שהיה אי-פעם למכונית אקורה: הקשיחות הכללית הוגברה ב-50%, באזורי חיבור המתלים למרכב ב-100%. המבנה החדש מורכב ב-56% מחומרים מודרניים קלים כמו אלומיניום ופלדה מוקשה, מה שגבוה יותר בהשוואה ל-TLX הקודם.

הבסיס לקשיחות המבנית המוגברת של TLX הוא הטונל המרכזי הקשיח-על שחוזק באמצעות מוטות רוחביים נוספים בתמוכות בולמי הזעזועים הקדמיים, ספייסרים מתחת לרצפה, מקשח מונוליטי של מחיצת תא המטען וחיבורי בולמי זעזועים קדמיים מאלומיניום ייצוק. איזון המשקל מלפנים ומאחור מותאם בעזרת אלמנטים מאלומיניום, כולל הפגוש הקדמי, מכסה המנוע והכנפיים הקדמיות.

עיצוב

העיצוב של אקורה TLX שנת 2020/2021 הוא בהחלט ספורטיבי, עוצמתי ובעל פרופורציות שהושפעו בבירור על-ידי מכונית הקונספט Acura Precision ו-Type S. הוא בא לידי ביטוי בעיקר ב"הבעת הפנים" המורגזת והעוקצנית יותר. מיתר הבחינות העיצוב מזכיר את שאר הדגמים הספורטיביים במרכב סדאן, אך הוא פחות חד וריבועי.

בהשוואה לדורות הקודמים הקבינה קצת מוזזת לאחור, קורות הגג הן יותר משופעות ולכן הגג עצמו נמוך יותר (ב-1,5 ס"מ), מה שהשפיע באופן חיובי על האווירודינמיקה. כמו כן, TLX החדשה קיבלה בסיס גלגלים ארוך יותר (כמעט ב-10 ס"מ) והתרחבה ב-5,5 ס"מ. הגריל האופייני מוקף באורות המקוריים של אקורה שעברו שכלול בהתאם לקונספט Type S: פנסי הלד הקדמיים Jewel Eye ואורות היום Chicane, שעברו בירושה ממכונית המרוצים Acura ARX-05 Daytona Prototype.

מנועים ושאסי

TLX מצוידת כברירת מחדל במנוע טורבו 2 ליטר DOHC עם הזרקה ישירה ומערכת VTEC בשילוב עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית. ההספק המרבי הוא 272 כ"ס ו-380Nm. מגדש הטורבו של TLX החדש מוצב בתור העוצמתי ביותר בין המתחרים בסגמנט ומספק את עלית המומנט החדה ביותר מכולם. החל מסתיו 2021 אקורה TLX Type S מצוידת במנוע 3 ליטר 24 שסתומים DOHC חדש עם הזרקה ישירה ומגדש טורבו. בהשוואה למנוע V6 האטמוספרי הקודם בנפח 3,5 ליטר, המנוע החדש מספק עליה חדה של הספק שיא ומומנט לאורך כל טווח הסל"ד; צמיחת המומנט בסל"ד נמוך היא מעל 50%.

תיבת 10 ההילוכים האוטומטית עם העברה סיקוונסיאלית SportShift ופקדים סטנדרטיים על ההגה מציעה טווח רחב יותר של יחסי העברה מאשר TLX הקודם, הורדה בדילוג של 4 הילוכים והילוך ראשון נמוך יותר בהשוואה לתיבות הקודמות. מערכת SH-AWD המקורית של הדור הרביעי מספקת ב-40% יותר מומנט בסרן האחורי והעברת מומנט מהירה יותר לאחור ב-30% בהשוואה ל-TLX היוצאת. מערכת SH-AWD מעבירה עד 70% מהמונט לסרן האחורי בתנאים רגילים ומשנה את יחס חלוקת המומנט בין הגלגלים האחוריים ללא הפסקה.

תא נוסעים

תא הנוסעים של אקורה TLX שנת 2020/2021 פותח במסגרת הקונספציה "Acura Precision Cockpit" ו-"Dual Personal Cockpit" (קוקפיט אישי כפול, כלומר, לשניים) תוך התחשבות בעדיפויות של אוהבי מכוניות סדאן ספורטיביות. תשומת לב מיוחדת הוקדשה לנהג ולנוסע הקדמי. הטונל המרכזי הגבוה והרחב יחד עם הדשבורד המעוגל יוצרים מרחב מותאם יותר ומופרד בבירור לנהג ולנוסע. האופציות הסטנדרטיות בדור השני של TLX:

  • פנסי לד;
  • ג'נטים R17;
  • סאנרוף;
  • כניסה והתנעה ללא מפתח;
  • נעילת דלתות אוטומטית בעת התרחקות המפתח מהרכב;
  • בקרת אקלים מפוצלת;
  • מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי וחימום.

בנוסף לכך, בתא הנוסעים יש מערכת בקרה עם הממשק החדשני True Touchpad המתמקדת בנהג: מסך "10,2 HD הממוקם גבוה ופאנל מגע על הקונסולה המרכזית עם איברי התפעול. אקורה TLX החדשה מצוידת בצג "7 רב-מידע צבעוני (MID) סטנדרטי בפאנל הקדמי, במערכת שמע יוקרתית Acura ELS STUDIO 3D, במערכת AcuraLink עם 4GLTE Wi-Fi, אפשרות עדכון תוכנה דרך הרשת ומגוון רחב של שירותי ענן שונים, כולל סיוע חירום על הכביש. מהנדסי אקורה הצליחו לפתח תא מטען כה ארגונומי שהוא הפך לאחד מהטובים ביותר בסגמנט: הוא מסוגל להכיל את אותה כמות המזוודות כמו במתחרים גדולים יותר, בנוסף לכך מתחת לרצפת התא מוסתר ארגז ענק מצופה בגומי.

בטיחות

אקורה TLX שנת 2021 קיבלה ציונים גבוהים מאת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים של אמריקה NHTSA ואיגוד חברות הביטוח לבטיחות בדרכים IIHS. פונקציות הבטיחות העיקריות הן:

  • התרעה סטנדרטית על התנגשות חזיתית;
  • בלימת חירום אוטונומית;
  • התרעה סטנדרטית על סטיה מנתיב;
  • בקרת שיוט אדפטיבית סטנדרטית;

כל הגרסאות של TLX מגיעות עם חבילת האופציות הסטנדרטית AcuraWatch הכוללת התרעה על סטיה מנתיב והתערבות במקרה הצורך, התרעה על התנגשות חזיתית, הפחתת השלכות של סטיה מהכביש, בקרת שיוט אדפטיבית ושליטה אוטומטית באור גבוה. יותר מכך, ברכב יושמה לראשונה טכנולוגיה חדשה של כריות אוויר לנוסע הקדמי – מבנה תלת-תאי שעובד בדיוק כמו כפפת בייסבול ומסייע להגן על ראשו של הנוסע במושב הקדמי בעת התנגשות חזיתית מכל זווית. כמו כן, אקורה TLX החדשה מספקת רמת בטיחות פסיבית גבוה הודות למבנה המרכב המקורי Advanced Compatibility Engineering.

איזו "הבעה" לדעתכם צריכה להיות למכוניות סדאן יוקרתית?
11 קולות