סדאן ב.מ.וו M5, מתיחת פנים שנת 2020
BMW M5 – גרסת הספורט של ב.מ.וו. סדרה 5, המיוצרת משנת 1985. M5 שנת 2020 הוא המשכו המשודרג של הדור השישי והמוצלח במיוחד של מכוניות בעלות מרכב סדאן. המכונית מתאפיינת בשילוב מוצלח של עוצמה, מהירות ונוחות לצד עיצוב מהודר טיפוסי. ב.מ.וו M5 מתחרה רק בטובות ביותר – מרצדס AMG E 63 S ופורשה פנמרה Turbo S.
הסגנון
המראה החיצוני של ב.מ.וו M5 שנת 2020 עבר שינויים קלים בלבד. מדובר על אותו "בימר" יומרני טיפוסי, קשוח ואכזרי ככריש בים מול דגיגים קטנים. רשת הגריל שודרגה במסגרת אחידה, פנסי תלת-המימד מאחור קיבלו גוון כהה יותר לעומת הקודמים. החלק האחורי המאסיבי הפך למשורטט יותר, הפגוש האחורי לבולט יותר ועם דיפיוזר גדול על גביו. צינורות הפליטה הכפולים הוסיפו להחוויה.
חלל הפנים
תא הנוסעים של ב.מ.וו M5 שנת 2020\2021 עבר מספר שינויים די חיוביים. כבר בגרסת הבסיס, מושב הנהג הותאם לנהיגה דינמית יותר, הופיעה תאורת פנים בהתאמה אישית, ההגה שודרג בחימום. המושבים הקדמיים השתדרגו בחימום גם הם. נוספה בקרת עוצמה לעמוד ההגה. אופציות נוספות כוללות אוורור במושבים קדמיים בתוספת פונקציית העיסוי, מושב אחורי עם חימום ובקרת אקלים ארבע-אזורי אוטומטית.
המאפיין הייחודי של ב.מ.וו M5 – שימוש מוגבל במסכי מגע בהשוואה למתחרים. זו הסיבה לכך, ששום דבר, כולל שינוי מצב מיזוג האוויר או העברת הערוצים ברדיו, לא יסיח את דעתכם בזמן הנסיעה. פונקצית Android Auto אינה נגישה גם היא, מאידך המערכת כוללת Apple CarPlay ונקודת הגישה Wi-Fi. מערכת הבידור והמידע פועלת על בסיס תוכנת BMW iDrive. המסך ממוקם על גבי לוח המחוונים מימין לקו הראייה של הנהג. השליטה במסך מתבצעת באמצעות הידית על הקונסולה המרכזית. מערכת אודיו הסטנדרטית של סדאן - Harman/Kardon בעלת 16 רמקולים, יש גם אופציית טעינה אלחוטית.
מנועים ותיבת ההילוכים
ב.מ.וו M5 הוא מהיר במיוחד. המכונית מצוידת במנוע טורבו כפול עם 8 צילינדרים בנפח 4,4 ליטר עם הספק בסך 600 כ"ס והמומנט סיבובי בסך 749 נ"מ. מכונית הסדאן החדשה מזנקת עד מאה קמ"ש תוך 3,4 שניות, את המהירות המרבית ניתן להרחיב עד 305 קמ"ש. המכונית צוידה במתלים משודרגים, תיבת ההילוכים ומנגנון ההנעה הכפולה, כדי להגיע לרמה מרבית מהבחינה הביצועית. מערכת AWD עוצבה מחדש עם תוספת האופציה להעברת עוצמה לגלגלים האחוריים. המנועים בכל רמות הגימור מגיעים בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית.
רמת הגימור M5 Competition, עם מנוע עם הספק בסך 617 כ"ס, זכתה לשדרוגים נוספים. הגרסה מצוידת במערכת הפליטה M Sport, קפיצים קשיחים יותר, צורת מרכב מונמכת, תושבות מנוע קשיחות יותר, בולמי זעזוע רוחביים מכוונים מחדש, חישוקי סגסוגת קלה 20 אינץ' ועם זווית שפיעה מוגדלת.
בטיחות ומערכות עזר לנהג
סדאן הספורט מציעה מגוון אופציות בטיחות ועזר לנהג, הן סטנדרטיות והן נוספות. בין היתר:
- התרעה על התנגשות חזיתית כולל בלימת חירום אוטומטית;
- התרעה על סטייה מהנתיב ובקרת הנתיב במהלך התנועה;
- בקרת שיוט אדפטיבית עם טכנולוגית "סטארט-סטופ" ועוד מגוון אופציות נוספות
עם זאת, מסיבות ברורות, ב.מ.וו M5 החדשה לא הספיקה להשלים את מבחני הריסוק של המנהל הבטיחות בכבישים הלאומי (NHTSA) או המכון לבטיחות בדרכים (IIHS). אולם, למרות הכל, אין סיבה לחשוד שמשהו יילך לא כשורה. לא במקרה של ב.מ.וו.
רמת הגימור החדשה
בשנת 2020 חברת BMW הוציאה רמת גימור מהדורה מוגבלת M5 Edition 35 Years - לכבוד ציון 35 השנים לסדרת M5. רק 350 ברי-המזל יזכו בגרסת M5 המדהימה וליהנות ממרכיבי עיצוב וחלל הפנים המיוחדים. בין המאפיינים הייחודיים נמצא את צבע המרכב Frozen Dark Grey II, חישוקי סגסוגת קלה 20 אינץ' עם גימור בגוון Graphite Grey, נעלי בלם בשחור מבריק וגימור של חלל הפנים מסיבי פחמן מוזהב.