ניסאן מקסימה – סדאן גדול מבית חברת Nissan היפנית, נמצא בייצור משנת 1982. לאורך כל תולדותיו הדגם תמיד זכה לטכנולוגיות חדשות ויצאה מחוץ למסגרת השוק הצפון-אמריקאי שעבורו היא נוצרה. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השמיני לסדאן לאחר מתיחת פנים שנת 2018.
ניסאן מקסימה ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 8 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סדאן ניסאן מקסימה. דור 8 מתיחת פנים (2018)

ניסאן מקסימה ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 8 דור, שדרוג

ניסאן מקסימה – סדאן גדול מבית חברת Nissan היפנית, נמצא בייצור משנת 1982. לאורך כל תולדותיו הדגם תמיד זכה לטכנולוגיות חדשות ויצאה מחוץ למסגרת השוק הצפון-אמריקאי שעבורו היא נוצרה. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השמיני לסדאן לאחר מתיחת פנים שנת 2018.

מבחוץ

לניסאן מקסימה החדשה עיצוב מקורי המושאל מספינת הדגל בקו הקרוסאוברים ניסאן מוראנו. מימדי הרכב: אורך 4905 מ"מ, רוחב 1862 מ"מ, גובה 1436 מ"מ. בסיס הגלגלים גדל עד 2775 מ"מ. נפח תא המטען – 405 ליטר, שהוא המינימום עבור רכבים בסגמנט הנוכחי.

את תדמיתה של מקסימה שנת 2018 מפסלים פנסי חזית אגרסיביים בעלי עיקולים שבורים של אורות יום, מכסה מנוע מובלט, גריל מרשים המבוצע בסגנון V-Motion המקורי, ופגוש קדמי בסגנון ספורטיבי עם מעין ספליטר וזוג פנסי ערפל קטנים. בעת מבט על הפרופיל, המכונית נבדלת בשיפוע גדול של השמשה, בכנפיים מנופחות, בדפנות מובלטות נאות ובקורה אחורית מאסיבית. חלקה האחורי נראה מרשים ואקספרסיבי כמו כן, וזה הודות לפגוש העוצמתי, לספוילר קטן על פני מכסה המטען, לפנסים הבולטים ולשני מפלטים כפולים.

היפנים מציעים שישה צבעי מרכב לבחירה: Carnelian Red, Deep Blue Pearl, Super Black, Gun Metallic, Brilliant Silver ו- Pearl White.

מבפנים

ניסאן מקסימה שנת 2018/2019 המעודכנת זכתה להיצע מורחב של אפשרויות צבע בגימור תא הנוסעים (בישראל זמין עור שחור או בז'). לגימור השתמשו בחומרים איכותיים יותר: פלסטיק רך, עור טבעי, תוספות דקורטיביות מעץ טבעי, אלומיניום מוברש ופלדה.

הגה רב תכליתי ספורטיבי חדש ומסוגנן – קטום בחלקו התחתון. לוח המחוונים – אינפורמטיבי, מהווה שילוב בין שעונים אנלוגיים וצג LCD צבעוני גדול למדי של מחשב הדרך. בקונסולה המרכזית, המופנית ב- 7° לכיוון הנהג ממוקם צג מולטימדיה 8 אינץ' שמוקף בשתי שורות של כפתורים מכאניים. בלוק בקרת האקלים מובן באופן אינטואיטיבי, הוא מורכב ממסך קטן, מספר כפתורים וזוג מתגים מסתובבים רב-תכליתיים.

לנהג ולנוסע קדמי מגיעים מושבים מסוגננים ונוחים בעלי תמיכת צד מקובלת, כוונונים חשמליים וחימום. בין המושבים – טונל מרכזי מרשים שעליו ממוקמים כפתור התנעה/כיבוי מנוע, מוט הילוכים, בקר חוגה רב-תכליתי, זוג מחזיקי כוסות וכפתור בלם חנייה חשמלי. הנוסעים בשורה השנייה זוכים לספה נוחה לא פחות, המיישבת שלושה נוסעים מבוגרים ברווחה רבה. במפרט הנוחיות ישנם גם: בלוק פתחי מיזוג נפרד, יציאת USB לטעינת ניידים ומשענת יד מתקפלת.

חטיבות כוח ושאסי

ניסאן אלטימה החדשה קיבלה מנוע V6 בנזין בהספק 300 כ"ס המאיץ את הרכב מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6,6 שניות. מהירות מרבית – 217 קמ"ש. המכונית מצוידת בגיר רציף X-Tronic ובהנעה קדמית. מערכת המתלים עצמאית לחלוטין: תמוכות מקפרסון בסרן קדמי ומערך רב-חיבורי באחורי. מערכת הבלמים כוללת מנגנוני דיסק בכל הגלגלים.

מערכת היגוי המושחזת יכולה להשוויץ בהגה כוח בעל הגדרות משתנות, דבר המאפשר לחוות הנאה אמיתית מנהיגה לא רק בעת נסיעה בקו ישר, אלא גם בסרפנטינות מפותלות.

רמות גימור ואבזור

ניסאן מקסימה שנת 2019/2020 בישראל זמינה ברמת גימור SL. הסדאן מצויד בשפע מערכות מודרניות העומדות על משמר בטיחות הנוסעים: 10 כריות אוויר, מערכת התראה על התנגשות חזיתית אפשרית, מערכת סיוע בעת בלימת חירום, התראה על מכשולים בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת עייפות הנהג, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, בקרת יציבות ועוד.

ניסאן מקסימה SL מצוידת במערכת המולטימדיה בעלת מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ', תמיכת אפל קארפליי ואנדרויד אוטו, מערכת שמע בת 11 רמקולים; במצלמה אחורית, בהגה רב-תכליתי, בבקרת אקלים מפוצלת וכו'.

ניסאן חוגגת 40 שנה למקסימה, מה דעתכם על דגמי רבי-שנים של המותג?
4 קולות