סקודה סיטיגו iV הוא רכב חשמלי הסדרתי הראשון של חברת Skoda שמיוצר משנת 2019. מדובר בהאצ'בק עירוני בעל 5 דלתות ו-5 מקומות ישיבה מוצהרים, אך למעשה יש לו 4 מקומות ישיבה, ובזכות המימדים שלו ואפס פליטת הזיהום, הרכב מתאים במיוחד לערים המודרניות. הדגם הבכור בהיצע של הרכבים החשמליים של המותג הצ'כי מגיע עם סימון iV - בקידומ
סקודה סיטיגו iV. הרכב החשמלי הראשון של החברה
AUTOBOOM

סקודה סיטיגו iV. הרכב החשמלי הראשון של החברה

סקודה סיטיגו iV. הרכב החשמלי הראשון של החברה

סקודה סיטיגו iV הוא רכב חשמלי הסדרתי הראשון של חברת Skoda שמיוצר משנת 2019. מדובר בהאצ'בק עירוני בעל 5 דלתות ו-5 מקומות ישיבה מוצהרים, אך למעשה יש לו 4 מקומות ישיבה, ובזכות המימדים שלו ואפס פליטת הזיהום, הרכב מתאים במיוחד לערים המודרניות. הדגם הבכור בהיצע של הרכבים החשמליים של המותג הצ'כי מגיע עם סימון iV - בקידומת הזאת מרגע זה החברה הולכת לסמן את כל הגרסאות החשמליות, כולל גרסאות היברידיות מלאות. טווח הנסיעה המרבי של סיטיגו iV הוא 265 ק''מ, טעינת הסוללה עד 80% לוקחת שעה אחת.

Volkswagen e-up! 2011. Hatchback 5-door, 1 generation.

למעשה, סיטיגו iV הוא לא הרכב החשמלי הראשון של Skoda. בשנת 2010 הופיעה אוקטביה Green E Line בעלת מנוע חשמלי עם הספק 116 כ''ס, אך בסופו של דבר הורכבו רק 15 יחידות של הדגם לתפעול נסיוני. אולם סיטיגו iV הוא הדגם הסדרתי הראשון שהגיע לשוק, אבל גם הוא לא נוצר מאפס: למעשה הדגם הזה הוא הגרסה של רכב מקביל בתצורת האצ'בק ששמו פולקסווגן e-up! שיצא לאור כבר בשנת 2013.

עובדה מעניינת

העיצוב החיצוני

האורך של סקודה סיטיגו iV הוא 3,597 מ''מ בלבד, הרוחב - 1,645 מ''מ, זהו הדגם הקטן ביותר בהיצע של היצרנית, בדומה לגרסה המקבילה שלו עם מנוע בנזין. העיצוב החיצוני של הקטנטן נראה קצת מיושן, כי הדגם המקורי בתצורת האצ'בק בעל מנוע הבעירה יצא לאור בשנת 2013. ההבדל בין הגרסה החשמלית לבין גרסת בנזין הוא שולי: בפגוש הקדמי ובתקע במקום רשת הגריל. מגוון הצבעים כולל 4 גוונים בסיסיים: לבן Candy White, אדום Tornado Red, צהוב Sunflower Yellow וצבעים מתכתיים - שחור Deep Pearlescent Black, כחול Crystal Blue, כסף Tungsten Silver. כצבע הבלעדי לסיטיגו מוצע גוון ירוק Kiwi Green. האבזור הבסיסי של הרכב החשמלי כולל פנסי ערפל ואורות ניווט לד.

תא הנוסעים והאבזור

בזכות רוחב המרכב המכובד יש לרכב תא נוסעים מרווח שמתאים ל-4 נוסעים. נפח תא המטען הוא 250 ליטר והוא מתרחב בקלות ל-923 ליטר כשמקפלים את המושבים. העיצוב של תא הנוסעים עודכן במיוחד לגרסה החשמלית, למשל השתנה ריפוד של תא הנוסעים, כדי להתאים אותו ליחידת הכוח הידידותית לסביבה. ההבדלים המרכזיים הם בחומרי הגימור, בעוד שפריסת המרכיבים הכללית והארגונומיה נשארו כמו בגרסה עם מנוע בעירה. גרסת סקודה סיטיגו iV דגם שנת 2019/2020 מוצעת ברמות גימור Ambition ו-Style.

בין האופציות המעניינות יש לציין במיוחד את שימוש של נייד עם אפליקציה Move & Fun בתור צג נוסף למולטימדיה ולניווט. בנוסף, מוצעות אפליקציות אונליין שמאפשרות גישה מרחוק לסוללה או למערכת המיזוג של הרכב החשמלי. מפרט האבזור הבסיסי מגיע עם מערכת שמירה על נתיב Lane Assist, שש כריות אוויר, חלונות חשמל קדמיים, מיזוג אוויר, נעילה מרכזית עם שליטה מרחוק, רדיו Swing II ותחנת עגינה לסמארטפון Move & Fun על גבי לוח המחוונים. רמת הגימור המתקדמת Style מגיעה עם לוח מחוונים עם תאורה חיצונית, מראות צד חשמליות מחוממות, חבילה Leather Detailing שכוללת גלגל ההגה, ידית העברת ההילוכים ובלם יד מרופדים בעור. כאופציה מוצעת חבילת Comfort עם מושבים קדמיים מחוממים, 4 רמקולים נוספים וחיישן חנייה אחורי.

מנועים

סקודה Citigo iV 2019. מנוע. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

סקודה החשמלית מצוידת בסוללת ליתיום יון מכובדת. הקיבולת שלה היא 36.8 קילוואט, הדבר מאפשר טווח נסיעה מרבי בסך 265 ק''מ בטעינה אחת לפי המחזור WLTP. זוהי קפיצת מדרגה בהשוואה לדגם המקביל של פולקסווגן: טווח הנסיעה המרבי של e-up! עמד על 100 ק''מ בלבד. טעינת הסוללה ל-80% באלטרנטור עם הספק 7.2 קילוואט לוקחת 4 שעות, ביחידת הטעינה הביתית עם הספק 2.3 קילוואט - 12.5 שעות, בחיבור למכשיר זרם ישר עם הספק 40 קילוואט - שעה אחת. סקודה סיטיגו iV חדשה צוידה באותו מנוע כמו של פולקסווגן: הוא מפיק 83 כ''ס ו-210 נ''מ, מותקן על הציר הקדמי ומספק מהירות מרבית של 130 קמ''ש. הנתונים הדינמיים הם: תאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש לוקחת 12.5 שניות, בעוד שתאוצה מ-60 ל-100 קמ''ש לוקחת 7.6 שניות.

בסרטון: סקודה סיטיגו IV 2019 שנת. האצ'בק.
איזו תצורה של רכב מתאימה לכם יותר?
7 קולות