MG 5 – מכונית המיוצרת משנת 2013 תחת המותג MG על ידי יצרנית רכב הסינית SAIC. הדור הראשון הושק בתור סדאן והאצ'בק רגיל בעלי מנוע בנזין, החל מהדור השני – מדובר בסטיישן חשמלי (עבור בריטניה בלבד). בישראל הרכב אינו נמכר רשמית, לפחות בינתיים. אולם בהתבסס על ההתרחבות הפעילה של יצרניות סיניות בשווקים אירופאים סביר להניח של
MG 5 ‏2022. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סטיישן חשמלי MG 5. טווח נסיעה ומרווח בשפע

MG 5 ‏2022. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

MG 5 – מכונית המיוצרת משנת 2013 תחת המותג MG על ידי יצרנית רכב הסינית SAIC. הדור הראשון הושק בתור סדאן והאצ'בק רגיל בעלי מנוע בנזין, החל מהדור השני – מדובר בסטיישן חשמלי (עבור בריטניה בלבד). בישראל הרכב אינו נמכר רשמית, לפחות בינתיים. אולם בהתבסס על ההתרחבות הפעילה של יצרניות סיניות בשווקים אירופאים סביר להניח שלא נחכה הרבה.

בין היתרונות של הסטיישן החשמלי – מרכב פרקטי בעל נפח מטען מכובד וטווח נסיעה ארוך. הרכב החשמלי השימושי במרכב סטיישן אינו יקר, וכמעט אינו דורש השקעות בתחזוקה. מתאים הן למשפחות עם ילדים, והן לשימוש מסחרי, בתור מונית למשל. ל- MG 5 EV החדש קוראים אחד מהרכבים החשמליים המשפחתיים הזולים ביותר.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2013 עד 2018. MG 5 הראשון, אשר חלק פלטפורמה עם הסדאן Roewe 350, הושק בסין בתור סדאן והאצ'בק רגיל. יוצר בסין (העיר נאנג'ינג) ובתאילנד (לאם צ'באנג), אך נמכר לא רק שם, אלא גם בפיליפינים ובבריטניה. העיצוב שייך לטוני וויליאמס-קני הבריטי (עבד עם מיצובישי, MG, והחל משנת 2018 משתף פעולה עם Zotye). דגם זה שייך לקטגוריה הקומפקטית: למרכב אורך של 4363 מ"מ, רוחב – 1800 מ"מ, גובה – 1492 מ"מ. צויד במנוע VTi-Tech בנזין 1,5 ליטר 4 צילינדרים (109 כ"ס ו- 135Nm). תיבה – 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטומטית, הנעה – קדמית.

בנומבר 2013 הופיעה גרסת 1,5 ליטר Hyperboost המצוידת במנוע טורבו. המנוע הפיק 129 כ"ס ו- 210Nm של מומנט, פעל בצוותא עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. לה הייתה דינמיקה כלל לא רעה: המהירות המרבית הייתה 200 קמ"ש. את הנטייה הספורטיבית של המכונית הדגישו ג'נטים 16 אינץ' עם צמיגי 205/55.

דור שני

וכאן מתחילה ערבוביה סינית טיפוסית. הדור השני של MG 5 בבריטניה – סטיישן חשמלי הראשון בשוק. MG 5 בסין – סדאן קומפקטי שיצא בשנת 2020 המיועד להתחרות בטויוטה קורולה. לרכב אורך של 4675 מ"מ, רוחב של 1842 מ"מ וגובה של 1480 מ"מ, מנוע 1,5 ליטר בנזין – אטמוספרי או טורבו. ללא אף טכנולוגיית חשמול. בתאילנד – כנ"ל, דגם בנזין בעל מנוע 1,5 ליטר וגיר רציף.

MG 5 2020. Estate 5-door, 2 generation.

MG 5 EV – סטיישן חשמלי הראשון בשוק הבריטי

MG 5 2020. Liftback, 2 generation.

MG 5 החשמלי – MG 5 המודרני ביותר נכון להיום – יוצר בין ספטמבר 2020 עד ספטמבר 2021, לאחר מכן עבר מתיחת פנים ורק הלך והשתפר. האלקטרו-סטיישן הוצע בשתי גרסאות, שתיהן בעלות מנוע חשמלי בהספק 156 כ"ס. הגרסה הסטנדרטית יכלה לעבור בין 344-468 ק"מ על טעינה אחת, גרסת Long range – בין 402-537 ק"מ.

מתיחת פנים שנת 2021

בשנת 2021 MG 5 EV עבר עדכון חזותי, הפנסים נהיו צרים יותר, הגריל הוחלף בפאנל סתום, כיאה לרכב חשמלי. מימדי המרכב כדלקמן: אורך – 4544 מ"מ, רוחב – 1818 מ"מ, גובה – 1536 מ"מ, בסיס גלגלים – 2655 מ"מ. עבור הסטיישנים מוצעים חמישה גוונים: כחול פיקדילי, לבן ארקטי, שחור פנינה, כסף ווסטמינסטר ואדום דינמי. נפח המטען הינו חשוב במיוחד בסטיישן, ואצל MG 5 EV שנת 2021 הוא 578 ליטר (עד הגג). את הקיבולת ניתן להרחיב עד 1456 ליטר באמצעות קיפול המושבים האחוריים. לרכב חמישה מקומות. בו ישמחו ריפוד עור ומושבים מתחממים.

MG 5 EV החדש צויד במנוע בהספק 184 כ"ס ו- 280Nm המאפשר לרכב במשקל של 1,5 טון להאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8,3 שניות. המנוע החשמלי מותקן בסרן הקדמי, כלומר ההנעה היא קדמית. צמחה גם קיבולת הסוללה (61,1 קוט"ש במקום 52,5). טווח נסיעה המינימלי שנמדד על פי מחזור WLTP היה 344 ק"מ, כעת הוא התארך עד 400 ק"מ.

יתר על כן, MG 5 EV שנת 2021/2022 הינו בעל פונקציית V2L (Vehicle to Load), המאפשרת "לחלק" אנרגיה חשמלית למכשירים ביתיים או לרכבים חשמליים אחרים. ברכב התקינו מכלול עוזרים אלקטרוניים לנהג MG Pilot המספק נהיגה נוחה ובטיחותית. בו כלולים: בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת להאיץ ולהאט באופן אוטומטי בהתאם למהירות הזרם, התרעה על התנגשות, בלימה אוטונומית וסיוע בשמירה על נתיב. ישנם אפילו בלם חנייה חשמלי עם החזקה אוטומטית ומגבים עם חיישני גשם.

איזה MG 5 יותר מוצא חן בעיניך?
37 קולות