רכב שטח לקסוס LX. דור 4 (2021)
לקסוס LX 600 החדש, שלהופעתו ציפו מייד לאחר ההשקה של לנד קרוזר 300, נחשף ב- 13 באוקטובר שנת 2021 בו זמנית בשלושה שווקים החשובים ביותר עבור הדגם – רוסיה, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. ספינת הדגל של המותג היפני כעת נבדלת באופן ניכר יותר מקרוב המשפחה לנד קרוזר. הצגתו של לקסוס LX החדש נערכה במוזיאון לאמנות מודרנית במוסקבה "גראז'" – מקום אופנתי במיוחד, וזה מפני שהשוק הרוסי – בראש סדר העדיפויות – שם נמכר בערך כל LX עשירי. לדור החדש של לקסוס LX אפשר לצפות בסוכנויות בפברואר 2022.
הדור החדש – הינו הרביעי, הדגם נמצא בייצור כבר 25 שנים, נמכר ב- 50 שווקים ברחבי העולם. הנסיבות הללו ואיכות גבוהה אפשרו לרכב השטח לכבוש את ליבם של נהגים יותר מחצי מיליון פעמים – זהו מספר היחידות שנמכרו מאז השקת הדור הראשון. הרכב הוא באופן מסורתי גרסת היוקרה של טויוטה לנד קרוזר. שני רכבי השטח אינם מיובאים לישראל רשמית.
נשווה עם טויוטה
לקסוס LX החדש עבר לפלטפורמה מודולרית GA-F, הודות לכך הוא נהיה קל יותר ב- 200 ק"ג, נוקשה יותר ב- 20% וזכה למרכז כובד נמוך יותר. המרחק בין הסרנים נותר ללא שינויים מאז רגע ההשקה של הדגם המקורי בשנת 1995, ובסיס הגלגלים הוא 2850 מ"מ עד היום. זוויות גישה, נטישה וגחון נשארו כפי שהיו בדור השלישי.
כמקודם, רכב השטח של לקסוס חולק הרבה עם טויוטה לנד קרוזר, כך שמבחינה כללית דיוקנו היה צפוי. אותה שלדה, אותם מנועים, אותה תמסורת. לשניהם אותו אורך בסיס גלגלים ויכולות שטח גיאומטריות זהות: זוויות מרכב ומרווח גחון אשר שווה ל- 225 מ"מ. מרכבם של שני הרכבים – עשוי אלומיניום ברובו, אולם עיצוב החוץ נבדל במידה ניכרת בעת אותם מימדים. וכתמיד, LX מצדיק את התואר של רכב שטח: נכללים הילוך כוח ופונקציית Crawl control – מצב שטח שבו הרכב אינו מתגלגל, אלא זוחל.
החלק האחורי של המרכב מעוצב באופן שונה מזה של טויוטה: שיפוע הדלת החמישית נעשה מובהק יותר, ובמקום לוגו עם האות "L" הדגם החדש מתהדר בכיתוב Lexus גדול. חלל הפנים גם שונה: שתי קומות של מסכים על הפאנל הקדמי עולים בקנה אחד עם הקונספט של לקסוס המכונה Tazuna (תרגום – "מושכות"), המיועדת לספק "קשר שאין לנתקו בין הרכב והרוכב". לכן כל איברי התפעול והמתגים ממוקמים בהישג יד, בכדי לא להטריח את הנהג.
חזות
לקסוס LX חדש קיבל את גריל בצורת שעון חול המוכר, פנסי חזית חדשים עם מערכת בקרת אור גבוה אדפטיבית BladeScan. על דלת המטען במקום לוגו המותג כעת מתבלט שמה, הפנסים האחוריים מחוברים על ידי פס LED בכפוף לאופנה האחרונה. בפרופיל LX מזכיר את לנד קרוזר, אך לו קווי זיגוג וקורת אחוריות שונות במקצת.
מנועים
לנד קרוזר חולק עם הדגם החדש את חטיבות הכוח: מנוע בנזין V6 בי-טורבו 3,5 ליטר בהספק 415 כ"ס ומומנט של 650Nm (הוא גם מותקן בסדאן LS 500). על לקסוס LX 600 החדש המנוע מפיק 400 כ"ס ו- 650 מומנט. גרסת הדיזל LX 500d קיבלה מנוע 3,3 ליטר (300 כ"ס ו- 700Nm, המנוע מפיק את המומנט המרבי כבר ב- 1600 סל"ד). התיבה אחת – 10 הילוכים אוטומטית. נציין את מערכת המתלים החדשה והקלה יותר בעלת בקרת גובה אקטיבית (AHC). בגדול, בהשוואה לדור הקודם רכב השטח איבד 200 ק"ג.
אבזור
מיותר לציין שאבזור של לקסוס LX 600 שנת 2021/2020 עשיר יותר מאחיו מבית טויוטה. כברירת מחדל נכלל מה שזמין עבור לנד קרוזר בתור אופציה. מצלמות ראות היקפית, פנסי LED עם מערכת בקרה אדפטיבית BladeScan AHS; מערכת שמע יוצאת מן הכלל Mark Levinson Premium Surround בת 25 רמקולים, מערכת התרעת התנגשות מורחבת עם פונקציית היגוי חירום, מערכת בקרת נתיב המתקדמת ביותר ובקרת שיוט אדפטיבית עם בקרת מהירות בפניות. בין אופציות – מערכת אלקטרונית Multi-Terrain Monitor, אשר מקרינה על המסך את האוזרים מתחת לחלק הקדמי והאחורי של הרכב, והתנעה באמצעות טביעת אצבע. שני צגים על הפאנל הקדמי של הלקסוס – גם הבדל ברור מלנד קרוזר: 12,3 אינץ' העליון מיועד לניווט, הגדרות כלליות של הרכב ועוזר Multi-terrain Monitor (עוקב אחר החלל מתחת לגחון באזור הגלגלים); התחתון, 7 אינץ', אחראי על בקרת אקלים ומציג את סטטוס בורר מצבי הנהיגה, אשר כמו בלנד קרוזר 300 כעת כולל הגדרות Auto ושלג עמוק.
גרסת VIP
כמו כן, הכריזו על גרסה בעלת 4 מקומות יוקרתית-על Ultra Luxury עם שתי כורסאות נפרדות בשורה השנייה שניתן להטות בזווית עד 48 מעלות. את משענות הגב ניתן לכוונן ולספק לגוף תנוחה כמעט שוכבת, ואת מושב הנוסע הקדמי ניתן לקפל בכדי להגדיל את המרווח מול המושב עד 1,2 מטר. ישנם גם משענות רגליים עבור הנוסעים וארבע פתחי אוורור. במשענת יד המרכזית ממוקם מסך מגע לשליטה בפונקציות הנוחות, בגבי המושבים הקדמיים מותקנים מסכים של מערכת הבידור (נכללת ברמת גימור הסטנדרטית).