Ignis הינו האצ'בק 5 דלתות קומפקטי בהנעה קדמית מקטגוריית "B", מיוצר על ידי יצרנית רכב Suzuki היפנית משנת 2004. קיימת גם גרסת הנעה כפולה. איגניס הראשון הורכב על פלטפורמת Suzuki Wagon R Plus, והיה מיני-קרוסאובר בעל מרווח גחון מוגדל ל- 170 מ"מ, חצאיות צד גבוהות ומתלים קשים גם בדגמי הנעה כפולה וגם בדגמי הנעה קדמית. כיו
סוזוקי איגניס ‏2020. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 3 דור
AUTOBOOM

סוזוקי איגניס. מודרני, נוח, מסוגנן.

סוזוקי איגניס ‏2020. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 3 דור

Ignis הינו האצ'בק 5 דלתות קומפקטי בהנעה קדמית מקטגוריית "B", מיוצר על ידי יצרנית רכב Suzuki היפנית משנת 2004. קיימת גם גרסת הנעה כפולה. איגניס הראשון הורכב על פלטפורמת Suzuki Wagon R Plus, והיה מיני-קרוסאובר בעל מרווח גחון מוגדל ל- 170 מ"מ, חצאיות צד גבוהות ומתלים קשים גם בדגמי הנעה כפולה וגם בדגמי הנעה קדמית. כיום בשוק נוכחים כבר שלושה דורות של איגניס, האחרון מהם, החל מ- 2020, מוצע בשוק הישראלי במרכב האצ'בק 5 דלתות.

דור ראשון

דור ראשון של סוזוקי איגניס הופיע בשנת 2004, למרות שהיסטוריית הדגם היפני החלה כבר בשנת 2000 בפרויקט משותף של General Motors וסוזוקי. בדיוק על בסיס איגניס נבנה שברולט Cruze. האצ'בק איגניס הקומפקטי הופיע לראשונה בתצוגת רכב בג'נבה בשנת 2000 והוצג כצאצא של דגם Cultus. במסגרת הסכם עם סובארו, איגניס נמכר באירופה תחת שם Subaru G3X Justy. מלבד פנסי ערפל לא גדולים, פגוש קדמי וגריל שונים, וסמל סובארו, הרכב היה זהה לסוזוקי איגניס.

בשנת 2004 החל ייצור גרסת איגניס HR המחודשת. ועדכון זה שינה באופן דרסטי את התפיסה לגבי איגניס המיניאטורי. איגניס שנת 2004 המחודש התארך באופן ניכר וזכה לפרטי מרכב מוגדלים ולכנפיים מחוזקות. סוזוקי הגדירה את איגניס הראשון, הקטן והחדגוני, כהאצ'בק 3/5 דלתות עירוני משפחתי. דגם זה אינו מצא חן בעיני רבים – חזות פשוטה ואבזור טכני דל שיחקו פה את התפקיד הראשי. ובכל זאת, הביקוש היציב לדגם נותר עד שנת 2007, אז ייצורו הופסק לשמונה שנים ארוכות.

אכן, בין קץ הדור הראשון והשקת הדור השני נוצר פער זמן עצום. ובשנים אלו היצרן ניתח את השוק האירופאי, פיתח טכנולוגיות חדשות ולקראת שנת 2015 הציג לעולם איגניס שונה לחלוטין – בולט ובלתי נשכח.

דור שני

דור הראשון של סוזוקי איגניס, אשר הופיע בשנת 2015 ושווק עד 2020, החל להידמות יותר למיני-קרוסאובר מאשר להאצ'בק השגרתי. איגניס 2 ניחן בהופעה "מנופחת" המרשימה הרבה יותר מהגרסה הקודמת. לאיגניס השני – פגוש קדמי עוצמתי וקו כתפיים חד ומובהק שתורמים הרבה לייחודיות המראה. המהנדסים גם לא וויתרו על מרווח גחון גבוה וסרח עודף קצר, כך המכונית שמרה על כושר השטח שלה.

בין קץ הדור הראשון והשקת הדור השני נוצר פער זמן עצום. ובשנים אלו היצרן ניתח את השוק האירופאי, פיתח טכנולוגיות חדשות ולקראת שנת 2015 הציג לעולם איגניס שונה לחלוטין – בולט ובלתי נשכח.

באיגניס שנות 2015-2020 הותקן צג מולטימדיה 7 אינץ' המאפשר לשלוט בטמפרטורת תא הנוסעים, בהגדרות הרכב ולהשתמש בניווט GPS. בשורה התחתונה, סוזוקי איגניס השני – רכב מודרני ונוח.

דור שלישי

הדור השלישי של איגניס הושק בפברואר 2020 וכיום מוצע בשוק הישראלי. האצ'בק 5 דלתות החדש זכה לעיצוב מסוגנן שפשוט חייב למשוך את תשומת ליבם של שאר משתמשי הדרך. כמו כן, למכונית תא נוסעים לא רע המספק רמת נוחות גבוהה לכל הנוכחים בו. איגניס 2020 מתאים במיוחד לנסיעה עירונית בשל מימדיו הקומפקטיים. המרכב החדש מתפאר בשפע פרטי עיטור שונים, בפנסים מסוגננים, בצללית נאה ובכונסי אוויר בולטים. ובפנים לאיגניס החדש מערך מולטימדיה מתקדם הכולל את כל האופציות ההכרחיות בשביל נהיגה עירונית.