טסלה מודל 3. עדכון שנת 2023: עיצוב אגרסיבי ותא נוסעים חדש לחלוטין
הופעת הבכורה של המכונית החשמלית הסדרתית התקיימה בשנת 2017. מאז השתנה רק החלק הטכני של הדגם, והעיצוב נותר ללא שינויים. בשנת 2023, אחרי שש שנים על פס הייצור, סטלה מודל 3 סוף-סוף זכתה למתיחת פנים אמיתית שהעניקה למכונית מראה אגרסיבי ותא נוסעים חדש לחלוטין.
ההרכבה של סטלה מודל 3 המעודכנת תתקיים בסין, במפעל בשנחאי. משם המכונית תיוצא לאירופה, שאליה נמסרים דווקא הדגמים המיוצרים בסין. הגרסה האמריקאית תופיע מעט מאוחר יותר. מודל 3 נכנסת לעשרת המכוניות החשמליות הפופולריות ביותר בישראל. כרגע לא ידוע מועד הגעתה של הגרסה המעודכנת לארץ.
פנקס ההזמנות כבר נפתח בסין ובאירופה, השיווק יחל באוקטובר 2023. המחירים בגרמניה, לדוגמה, יתחילו מ-43 אלף יורו, גרסת Long Range AWD תעלה 52 אלף יורו.
עיצוב חיצוני
סוף-סוף העיצוב של המכונית עבר רענון! הלהיט של טסלה נהיה ארוך יותר, נמוך יותר וקיבל "תווי פנים" חדים יותר. העיצוב החדש נראה אגרסיבי יותר הודות לחרטום החדש: השתנו הפנסים, הכנפיים, מכסה המנוע והפגוש.
אחרי העדכון המרכב התארך מ-4,694 מ"מ ל-4,720 מ"מ. מרווח הגחון התקצר בכמה מילימטרים ל-138 מ"מ.
החלק האחורי של טסלה מודל 3 שנת 2023/2024 גם עודכן: פנסים בצורה אחרת, פגוש ומכסה תא מטען אחרים, הלוגו נעלם – נשאר רק שם המותג. חידוש חובה: ג'נטים בעיצוב חדש בקוטר R18 או R19 וצבעי מרכב חדשים – אדום Ultra Red וכסוף Stealth Gray.
תא נוסעים
החלל הפנימי עוצב כולו מחדש, רוח המינימליזם התעצמה: הפקדים מאחורי ההגה נעלמו, הכפתורים לשליטה באיתותית, באורות ובפונקציות אחרות הועברו לאזור של ההגה החדש. יותר מכך: החלפת מצבי התמסורת מתבצע מהמסך המרכזי ששמר על גודלו הקודם, 15,4 אינץ'. איכות הגימור היא גבוהה יותר, בידוד הרעשים השתפר, בין היתר הודות לחלונות הכפולים לא רק בדלתות הקדמיות, אלא גם באחוריות. שוכללה מערכת השמע: כעת ניתן לקבל 17 רמקולים במקום 14. הוסיפו אוורור למושבים הקדמיים והנוסעים מאחור זכו למסך מגע "8 משלהם הכולל את השליטה באקלים ובמולטימדיה.
מערכת הנעה
כרגע אין מידע לגבי שינויים בחלק הטכני. טסלה מודל 3 המעודכנת מוצעת בינתיים בשתי גרסאות. הן ידועות עוד ממודל 3 הקודמת – RWD הבסיסית עם הנעה אחורית ומנוע המפיק 264 כ"ס ו-340Nm ו-Long Range AWD עם הנעה כפולה ומנועים המפיקים 450 כ"ס ו-559Nm. הדגמים מאיצים ל-100 קמ"ש תוך 6,1 ו-4,4 שניות בהתאם. טווח הנסיעה בין טעינות גדל באופן לא משמעותי: מ-491 ל-513 ק"מ ומ-602 ל-629 ק"מ (לפי WLTP). הדבר הושג באמצעות אופטימיזציה של האווירודינמיקה (מקדם הגרר ירד מ-0,225 ל-0,219) ומספר שיפורים בתוכנה.