פורד אקספלורר (Explorer – חוקר) היה בעבר זהו רכב שטח במימדים בינוניים שהפך לקרוסאובר גדול שנמכר היום בישראל. אבל כבר בעתיד הקרוב ה"חוקר" יהפוך לקומפקטי וחשמלי! פורד אקספולרר EV פותח על-ידי החטיבה הגרמנית של פורד עבור אירופה. מפתיעה העובדה שהקרואסובר מבוסס על פלטפורמת MEB Volkswagen, מה שהופך אותו ל"קרוב משפחה" ש
פורד אקספלורר EV. קרוסאובר חשמלי בעל פלטפורמה מפולקסווגן
AUTOBOOM

פורד אקספלורר EV. קרוסאובר חשמלי בעל פלטפורמה מפולקסווגן

פורד אקספלורר EV. קרוסאובר חשמלי בעל פלטפורמה מפולקסווגן

פורד אקספלורר (Explorer – חוקר) היה בעבר זהו רכב שטח במימדים בינוניים שהפך לקרוסאובר גדול שנמכר היום בישראל. אבל כבר בעתיד הקרוב ה"חוקר" יהפוך לקומפקטי וחשמלי! פורד אקספולרר EV פותח על-ידי החטיבה הגרמנית של פורד עבור אירופה. מפתיעה העובדה שהקרואסובר מבוסס על פלטפורמת MEB Volkswagen, מה שהופך אותו ל"קרוב משפחה" של פולקסווגן ID.4.

פורד אקספלורר 2019. רכב שטח 5 דלתות, דור 6

בישראל ביתניים מוצעת גרסת הדור השישי של פורד אקספלורר שנת 2019 עם מנועי בנזין בנפח 2,2 או 3,0 ליטר והנעה קדמית או כפולה במחיר מ-334,687 ₪. המחיר של הגרסה ההתחלתית של פולקסווגן ID.4 החשמלי בשוק הישראלי מתחיל מכ-215 אלף ש"ל (נתונים למרץ 2023).

המחירים
פולקסווגן ID.4 שנת 2020, רכב שטח 5 דלתות, דור 1

ההשקה של אקספלורר החשמלי מתוכננת לתחילת שנת 2024, ההזמנות המוקדמות מתקבלות מספטמבר של 2023. כבר יודעים כמה הוא יעלה: מ-45 אלף יורו (כ-180 אלף ש"ח). פורד אקספלורר EV זה רק "הסנונית הראשונה", בהמשך ייצא רכב חשמלי נוסף בעל פלטפורמת MEB במסגרת ההסכם בין היצרניות האמריקאית והגרמנית.

העיצוב

הקשר בין פורד אקספלורר EV ל-ID.4 יורגש רק בפרטים קטנים וכלל לא ניכר בעיצוב החיצוני. מרכבו של הקרוסאובר עם "האליפסה הכחולה" הוא אחר לחלוטין, אפילו מימדיו שונים: אקספולרר החשמלי החדש קטן יותר מהפולקסווגן. אורכו של הרכב החשמלי העתידי הוא 4,45 מ' (קצר ב-13 ס"מ מ-ID), הרוחב הוא 1,87 מ' (גדול ב-2 ס"מ). פורד מפסיד גם בגובה: 1,6 מ' (נמוך ב-3 ס"מ). בסיס הגלגלים זהה בשניהם: 2,770 מ"מ. סרח העודף האחורי הוא קצר יותר, מכאן נובעת קיבולת מטען צנועה יותר: נפח תא המטען הוא 450 ליטר (543 ליטר ב-ID.4). הג'נטים מגיעים בקוטר מ-R19 עד R21.

חלל הפנים והאבזור

החלל הפנימי של אקספלורר החשמלי גם פותח במיוחד בשבילו, אך קיימים גם פרטים שהוא חולק עם דגמי ID: בסך הכל שני כפתורים לחלונות החשמל הממוקמים בדלת הנהג ושולטים רק בחלונות הקדמיים, כדי לפתוח את החלונות מאחור יש ללחוץ על מקש שלישי. שאר הדברים הם מקוריים: השליטה בתמסורת מתבצעת באמצעות מנוף מאחורי ההגה, במקום ידית נפרדת. בתור לוח מחוונים מותקן צג בגודל "5. את תשומת הלב מושך המסך של מערכת המולטימדיה Sync: ראשית, הוא די גדול (14,6 אינץ'), שנית, ניתן לכוונן את זווית הנטייה שלו בטווח של 30 מעלות, ממצב אנכי למשופע. בין המושבים הקדמיים יש תא אחסון בנפח רציני של 17 ליטר.

חימום הגה ומושבים קדמיים, עיסוי במושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת וגג פנורמי הטרנדי בימינו.

הרכב קיבל אבזור מודרני: חימום הגה ומושבים קדמיים, עיסוי במושב הנהג, בקרת אקלים מפוצלת וגג פנורמי הטרנדי בימינו. תהיה גם בקרת שיוט אדפטיבית המבוססת על 12 חיישנים על-קוליים וחמש מצלמות. יוצעו שתי רמות גימור: בסיסית ופרימיום.

יחידות הכוח

פורד אקספולרר EV שנת 2023/2024 יוצע בהתחלה בשלוש גרסאות:

פורד אקספלורר EV ‏2024. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
  • גרסת הבסיס: מנוע חשמלי אחד בהספק 170 כ"ס, הנעה אחורית וסוללה בקיבולת 52 קוט"ש, טווח נסיעה משוער 350 ק"מ. גרסה דומה של ID.4 כשלה בשוק והוסרה מההיצע.
  • הגרסה המתקדמת: מנוע חשמלי אחד בהספק 286 כ"ס וסוללה בקיבולת 77 קוט"ש, טווח נסיעה 540 ק"מ.
  • הגרסה הבכירה: שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 340 כ"ס, הנעה כפולה, סוללה בקיבולת 77 קוט"ש, טווח נסיעה 490 ק"מ. מובטחת טעינת DC מהירה בהספק 170 קילוואט.
180 אלף שקל תמורת רכב חשמלי קומפקטי… מה דעתכם?
13 קולות