אקורה ILX היא מכונית יוקרה קומפקטית המיוצרת משנת 2012 תחת המותג היפני אקורה, חטיבת רכבי היוקרה של הונדה. זמין בצורת מרכב סדאן. ישנן גרסאות היברידיות. משנת 2021 בשוק נמכרת גרסת הדור הראשון של הדגם לאחר מתיחת הפנים השנייה של שנת 2018.
תחילתם של חיים מלאי יוקרה
AUTOBOOM

תחילתם של חיים מלאי יוקרה

תחילתם של חיים מלאי יוקרה

אקורה ILX היא מכונית יוקרה קומפקטית המיוצרת משנת 2012 תחת המותג היפני אקורה, חטיבת רכבי היוקרה של הונדה. זמין בצורת מרכב סדאן. ישנן גרסאות היברידיות. משנת 2021 בשוק נמכרת גרסת הדור הראשון של הדגם לאחר מתיחת הפנים השנייה של שנת 2018.

היצרנית מאמינה כי קהל היעד של אקורה ILX הם נהגים בגילאי 20 עד 30, מוצלחים למדי או מחשיבים את עצמם כאלה, אבל בכל מקרה מסוגלים לרכוש רכב יוקרתי מאת המותג המכובד, גם אם הוא זול יחסית. ILX מצליחה לענות על כל הדרישות הסותרות האלה, ממנה אפשר להתחיל בבטחה את המסע המסחרר לרולס-רויסים באורך של רכבת משא ובמחיר השווה לתקציב של מדינה אפריקאית קטנה.

דור ראשון

הדור הראשון של מכונית הפרימיום הקומפקטית יצא לשוק בשנת 2012 ויוצר עד 2018, עם מתיחת פנים ב-2015. אקורה ILX הראשונה הייתה מבוססת על הדגם המוצלח במיוחד סיוויק וזה מורגש בעיצוב. כמובן, אקורה נראתה יקרה וסולידית, אך בכל זאת מעט פשוטה מדי בשביל פלח היוקרה. אם לדייק, העיצוב של המכונית היה טכנולוגי מדי. אין ספק שבעת פיתוח העיצוב החיצוני נלקחו בחשבון כל ההישגים האחרונים במדעי הרכב, שכן מהבחינה הטכנולוגית ILX היה חסר דופי, אבל מבחינה ויזואלית, לא מדובר ביצירת מופת.

הדור הראשון של אקורה ILX קיבל תא נוסעים איכותי, מאובזר היטב, אלגנטי, מרווח וספורטיבי במידה. בהתאם לכל נציג מקטגורית היוקרה, תא הנוסעים של המכונית כלל את הערכה המלאה של כל האופציות האפשריות, כולל כניסה חכמה והתנעה ללא מפתח, אינטרנט, חימום מושבים, מצלמה אחורית, מערכת דיכוי רעשים אקטיבית ועוד. בנוסף לכך, הוצעו מגוון אופציות נוספות ורמות הגימור.

בדור הראשון של אקורה ILX היו זמינות שלוש יחידות כוח:

  • מנוע 4 צילינדרים 2 ליטר בהספק 150 כ"ס בשילוב עם תיבת 5 הילוכים אוטומטית;
  • מנוע 2,4 ליטר בהספק 201 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית;
  • מערכת ILX Hybrid הכוללת מנוע טורי בנפח 1,5 ליטר ומנוע חשמלי בשילוב עם גיר רציף (CVT).

היצרנית מאמינה כי קהל היעד של אקורה ILX הם נהגים בגיל 20 עד 30, מוצלחים למדי או מחשיבים את עצמם כאלה, אבל בכל מקרה מסוגלים לרכוש רכב יוקרתי מאת המותג המכובד, גם אם הוא זול יחסית.

השאסי בדור הראשון של ILX צויד בתמוכות מק'פרסון מלפהים, שהחשבו למתקדמות לתקופה, במערך מתלים רב-חיבורי בסרן האחורי וכן בבולמי זעזועים המיוחדים Amplitude Reactive Dampers עם שני מצבי פעולה. מערכת הבטיחות מבוססת על מבנה המרכב החזק והעמיד במיוחד Advanced Compatibility Engineering. כל אופציות הבטיחות שהיו קיימות באותה תקופה נכנסו לרמת הגימור הסטנדרטית של אקורה ILX, כמו גם בלמי 4 בוכנות מתקדמים עם ABS ובקרת היציבות.

מתיחת הפנים של שנת 2015 לא הייתה ממשית עבור אקורה ILX, שהרי דגם הסדאן יצא מעולה כבר במקור. ובכל זאת בוצעו מספר שינויים. המכונית התארכה והתרחבה, העיצוב יצא "חי" ומודרני יותר. הגרסה הבסיסית של המכונית כללה חישוקי סגסוגת קלה R17, סאנרוף, בקרת אקלים מפוצלת, מסך 5 אינץ'. נהיו זמינים פנסי קסנון, פנסי ערפל, מצלמה פנימית עם עמעום אוטומטי, מערכת ניווט מתקדמת. באשר לבטיחות, הגרסה המעודכנת החלה להצטייד בבקרת משיכה, במשענות ראש קדמיות אקטיביות ובשפע של כריות אוויר.

מתיחת פנים 2018

בשנת 2018 הדגם עבר עדכון רציני. עד כדי כך רציני שרבים מחשיבים את מתיחת הפנים הזאת לדור שני. המכונית זכתה לעיצוב מודרני ובזכותו בהחלט התקרבה עוד יותר לקטגורית היוקרה מבחינה ויזואלית. בתוך תא הנוסעים של אקורה ILX שנת 2018/2019 הופיעו מושבי ספורט מתקדמים ואפילו קצת יומרניים בטכנולוגיות שלהם, בין היתר עם תמיכת גב תחתון מתכווננת בצד הנהג.

בנוסף לכל האופציות המגניבות שכבר קיימות ברכב, נוסף גם ממשק דו-מסכי מעודכן של מערכת המולטימדיה עם Apple CarPlay ו-Android Auto. התוכנה החדשה מותאמת לצמצום זמן התגובה של מערכת הבקרה, כמו גם התפריט והמבנה של הפקודות המובנות באופן אינטואיטיבי. לדברי היצרנית, המולטימדיה החדשה מגיבה ב-30% מהר יותר מהמערכת של הדור הקודם. ולמרות שמדובר בכמה אלפיות שנייה, במהירות גבוהה דווקא הן יוכלו להציל במצב קשה. מסך המגע המשוכלל בגודל "7 פועל בטכנולוגיה קיבולית המספקת תגובה טובה יותר למגע והוא גם ממוקם בהישג יד של הנהג ושל הנוסע הקדמי.

כל הדגמים של הדור השני (בנוסף למנועים שנשארו מהדור הראשון) צוידו במנוע DOHC i-VTEC אטמוספרי עם 4 צילינדרים ו-16 שסתומים בנפח 2,4 ליטר ובהספק 201 כ"ס. למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים (DCT) בעלת העברה מהירה ופקדים על גבי ההגה. אקורה ILX שנת 2019/2020 ברמת הגימור הסטנדרטית כוללת חבילת בטיחות אקטיבית ושפע של טכנולוגיות עזר אלקטרוניות, כולל מערכת למניעת התנגשות עם התרעה על התנגשות חזיתית, מניעת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה על סטיה מהכביש עם אזהרה על סטיה מנתיב.

מאיזו מכונית כדאי להתחיל את המסע לפאר האמיתי בעולם הרכב?
4 קולות