קוניגסג ג'מרה זוהי מכונית-מגה בעלת ארבע מקומות ישיבה, יחידת כוח בהספק 1,723 כ"ס והנעה כפולה מאת החברה השוודית המייצרת רכבים בכמות מוגבלת. מיוצרת מאז מרץ 2020.
קוניגסג הראשון לארבעה נוסעים
AUTOBOOM

קוניגסג הראשון לארבעה נוסעים

קוניגסג הראשון לארבעה נוסעים

קוניגסג ג'מרה זוהי מכונית-מגה בעלת ארבע מקומות ישיבה, יחידת כוח בהספק 1,723 כ"ס והנעה כפולה מאת החברה השוודית המייצרת רכבים בכמות מוגבלת. מיוצרת מאז מרץ 2020.

בפיתוח העיצוב של המכונית לקח חלק אלכסנדר סליפנוב שהיה אחראי על התדמית של בוגאטי שירון ותחת ניהולו נוצר העיצוב של המותג הקוריאני ג'נסיס. מימדי המרכב של קוניגסג ג'מרה: אורך 4,975 מ"מ, רוחב 1,988 מ"מ, גובה 1,295 מ"מ. בסיס גלגלים – 3 מטר בדיוק. משקל עצמי – 1,850 ק"ג.

ליצור מכונית עם 4 מקומות, גם אם החברה לא עסקה בעבר במוצרים כאלה, זהו מהלך סטנדרטי עבור יצרניות ידועות רבות שרוצות לתפוס נישות חדשות בשוק. אבל לא כל מכונית עם 4 מקומות מציעה דינמיקה של טיל: ג'מרה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 1,9 שניות, המהירות המרבית שלה היא 400 קמ"ש! רוצים כזאת? אז קחו בחשבון: קוניגסג, שמכוניות המגה שלה מחזיקות במספר שיאי מהירות, מוציאה את מוצריה באצוות קטנות במיוחד, בדרך כלל מדובר בעשרות עותקים.

ההספק העוצמתי הושג באמצעות יחידת כוח היברידית המבוססת על מנוע בנפח 2 ליטר. החלטה לא צפויה, בעוד שלמנוע הזה בסך הכל שלושה צילינדרים, אבל יש מגדש טורבו ומערכת הנעת שסתומים אינדיבידואלית. ביחידת הכוח הזו אין גלי זיזים, כל אחד מהשסתומים מונע על-ידי אקטואטור פניאומטי הנשלט באופן אלקטרוני. המנוע נקרא TFG, ראשי תיבות של Tiny Friendly Giant – "ענק ידידותי זעיר". מכונת הפלא הזו הונדסה על-ידי החברה השוודית FreeValve AB, שבעליה הוא כריסטיאן פון קוניגסג, גם מייסד היצרנית הקרויה על שמו.

ג'מרה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 1,9 שניות, המהירות המרבית שלה היא 400 קמ"ש

המנוע של ג'מרה יכול לפעול על אתנול, מתנול, דלק ביולוגי המופק מחומרי גלם מתחדשים, בנזין ותערובת E85. מפתיעה גם העובדה שהוא שוקל 70 ק"ג בלבד ועם זאת מפיק עוצמה אדירה – 608 כ"ס ו-600Nm. לג'מרה המדהימה יש שלושה מנועים חשמליים: הראשון בהספק 405 כ"ס ו-500Nm ממוקם על גל הארכובה ומסובב את הגלגלים הקדמיים יחד עם מנוע הבנזין. השני והשלישי מסובבים את הגלגלים האחוריים ומפיקים 507 כ"ס ו-1,000Nm כל אחד. ההספק הכולל של יחידת הכוח ההיברידית הוא 1,723 כ"ס ו-3,500Nm! זה בערך 1,27 מגה-וואט, ומכוניות המפיקות מעל 1 מגה-וואט נקראות מכוניות מגה. לג'מרה תמסורת מקורית KDD (Koenigsegg Direct Drive) ללא תיבת הילוכים.

אם להשתמש רק במנוע ה-TFG ג'מרה יכולה לעבור 950 ק"מ, במצב היברידי – 1,000 ק"מ. במכונית מותקנת סוללת 800 וולט עם קירור נוזלי בקיבולת 16,6 קוט"ש. סוללה זו מספקת 50 ק"מ של טווח נסיעה בין טעינות, במצב חשמלי לחלוטין ניתן להשתמש במהירות עד 300 קמ"ש.

תא הנוסעים מכיל ארבעה מקומות ישיבה מלאים המוסתרים מאחורי הדלתות העולות המקוריות. למכונית יש שני תאי מטען (מלפנים ומאחור), אך הנפח הכולל הוא 200 ליטר בלבד. עם זאת, תא הנוסעים של מכונית המגה השוודית מכיל 8 מחזיקי כוסות – כמות כזאת היא נדירה אפילו לרכבים משפחתיים. מרשימה גם מערכת המדיה עם מסך "13, הוא ממוקם במרכז הפאנל הקדמי ומוקרן גם לנוסעים מאחור.

המנוע של ג'מרה יכול לפעול על אתנול, מתנול, דלק ביולוגי המופק מחומרי גלם מתחדשים, בנזין ותערובת E85.

המאפיינים המדהימים של מכונית המגה השוודית לא מסתיימים בכך: לג'מרה יש מערכת היגוי כפול, המונוקוק ולוחות המרכב החיצוניים מיוצרים מקרבון. המכונית מצוידת בבקרת שיוט אדפטיבית ובמערכת מניעת סטיה מנתיב. בסך הכל הוחלט להרכיב 300–350 עותקים.

הייתם רוצים מכונית-מגה כזאת?
4 קולות