העולם מתחיל לאט לאט להתאושש מהמשבר שנגרם על-ידי מגיפת הקורונה. יצרניות הרכב המותשות מהיעדר לקוחות החליטו להציג מהר ככל הניתן את הרכבים החדשים שלהן. ביוני וביולי של שנת 2021 שוק הרכב התרחב במספר מרשים של דגמים חדשים, לרבים מהם חיכינו הרבה מאוד זמן. בעוד שהרוב המוחלט מהרכבים האלה שייכים למשפחת הקרוסאוברים. על ההופעו
The major premieres of the year 2021
AUTOBOOM

ההופעות הבכורות המרכזיות של שנת 2021

The major premieres of the year 2021

העולם מתחיל לאט לאט להתאושש מהמשבר שנגרם על-ידי מגיפת הקורונה. יצרניות הרכב המותשות מהיעדר לקוחות החליטו להציג מהר ככל הניתן את הרכבים החדשים שלהן. ביוני וביולי של שנת 2021 שוק הרכב התרחב במספר מרשים של דגמים חדשים, לרבים מהם חיכינו הרבה מאוד זמן. בעוד שהרוב המוחלט מהרכבים האלה שייכים למשפחת הקרוסאוברים. על ההופעות הבכורות המרכזיות של שנת 2021 - בכתבה שלנו.

טויוטה לנד קרוזר 300

הופעת הבכורה של לנד קרוזר בעלת הסימון 300 התקיימה ב-9 ביוני בשנת 2021, זוהי גרסת הדור השביעי של רכב השטח. טויוטה לנד קרוזר 300 החדשה היא עדיין מכונית מסגרת בעלת הנעה כפולה עם דיפרנציאל וסרן אחורי מוצק ובאותם מימדים ומשקל. מצד שני, הרכב הפך לאטרקטיבי הרבה יותר עבור קונים שמשתמשים בו לנהיגה בתוך העיר. הדבר התאפשר בזכות הורדת המשקל ב-200 ק''ג, הנמכת מרכז הכובד ושיפור של חלוקת משקל בין הסרנים. כרגיל, באופן כללי, דגם 300 נראה גדול, יקר ומסיבי. כיום הדגם מצויד בדלת הנפתחת בהרמה. מנועים חדשים הפכו לחזקים וחסכוניים יותר ולידידותיים יותר לסביבה והם פועלים בשיתוף עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית. מנוע בנפח 3.5 ליטר מפיק 415 כ''ס ומאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ''ש ב-6.8 שניות. צריכת הדלק הפכה בממוצע לנמוכה יותר ב-1.5 ליטר. אפשרות נוספת היא מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 3.3 ליטר עם הספק 299 כ''ס. בנוסף למצב נסיעה בשטח, הרכב מגיע עם 6 מצבי נהיגה באספלט, שניים מתוכם מיוצגים בתור מצבי ספורט.

טויוטה לנד קרוזר 300 דגם שנת 2021/2022 קיבל את החבילה המתקדמת Toyota Safety Sense, שבנוסף למערכות ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, מניעת התנגשות ובקרת שיוט אדפטיבית כוללת גם מערכת מעקב על סימוני הכביש עם פונקציית שמירה על הנתיב. כיום, האבזור הבסיסי כולל חישוקי גלגלים בגודל 18 אינץ', אורות לד, מסילות גג, מושב נהג חשמלי, לחצן התנעת מנוע עם סורק טביעות אצבע, בקרת אקלים דו-אזורית ועוד.

אופל גרנדלנד

ביוני יצאה לאור גרסת הדור הראשון המעודכנת של גרנדלנד. מתיחת הפנים של הקרוסאובר הפופולרי היא משמעותית כל-כך, שנראית כמו גרסה של דור חדש. הדגם הסיר את האות ''X'' מהשם והוא הפך ל"גרנדלנד" בלבד. אבל זהו החיסרון היחיד שלו, מבחינת שאר הדברים הדגם הרוויח. לאחר מתיחת פנים, הקרוסאובר הצנוע הפך לדגם די מפואר. העדכון החיצוני המרכזי הוא ההסרה של רשת הגריל. החלק הקדמי הפך ליחידה אחת בשם Opel Vizor שכוללת את הפנל הקדמי, אורות בעלי 168 אלמנטים לד ולוחית השם במרכז. גם תא הנוסעים מגיע עם שינוים רבים. כל האופציות נשלטות על-ידי מערכת בקרה אלקטרונית עם שני מסכים Opel Pure Panel. בין האופציות המיוחדות שזכו לציון חיובי של הלקוחות הן המושבים הארגונומיים ''Aktion Gesunder Rücken e.V.'' (''תנועה "לגב הבריא!") בעלי אפשרויות הכוונה נרחבות במיוחד והמערכת ''Keyless Open & Start'' שפותחת וסוגרת את דלת תא המטען באמצעות תנועת הרגל מתחת לפגוש האחורי. אופל גרנדל החדש מאובזר באופציה בלעדית Night Vision, היא מזהה בחושך לא רק את הולכי הרגל הגדולים, אלא גם החיות הקטנות, בטווח עד 100 מטר.

הקרוסאובר המעודכן מגיע עם מספר יחידות כוח לבחירה: מנועי טורבו בנזין EB2DTS בנפח 1.2 ליטר (130 כ''ס ו-230 נ''מ) ו-EP6FDT בנפח 1.6 ליטר (178 כ''ס ו-250 נ''מ) ומנועי דיזל. לצד הגרסה ההיברידית PHEV בעלת מנוע בנפח 1.6 ליטר (208 כ''ס ו-153 קילוואט) המופעל על-ידי סוללת ליתיום-יון עם הספק 13.2 קילוואט. במערכת ההיברידית, מנוע הבעירה מעביר הספק לגלגלים קדמיים ומנוע חשמלי - לציר אחורי. גרסת גרנדלנד ההיברידית המשתלבת מגיעה עם הנעה חשמלית קדמית או כפולה לבחירה.

סקודה קודיאק

ביולי בשנת 2021 יצאה לאור הגרסה המעודכנת של הקרוסאובר שכבר זכתה לפופולריות. קודיאק הוא רכב שטח בגודל מלא הראשון של סקודה וכן קרוסאובר בעל 7 מקומות הראשון של המותג הצ'כי. הדגם יצא לשוק בשנת 2016 בלבד, אך כיום כבר קשה לדמיין את עולם הרכב ללא הדגם הזה. העיצוב החיצוני של קודיאק המעודכן עבר שינוים קלים, כולל שכלול קל של מכסה תא המנוע, רשת גריל קדמי אנכי יותר, פנסים קדמיים צרים יותר וספוילר חדש על הגג. כל השינויים האלה והנוספים מיועדים למטרה פשוטה ושימושית - להפוך את הרכב לאווירודינמי יותר. העדכונים של תא הנוסעים של שנת 2021 נגעו בעיקר בשיפור של רמת העיטור שלו. יש לציין, לאחר מתיחת הפנים, קודיאק השדרג מבחינת רמת השליטה, שהפכה לעדינה יותר ואפשרה לממש את המנוע במלואו העוצמה. כיום, הדגם שומר טוב יותר על המהירות בנסיעות ארוכות ויש לו תמסורות בעלות העברת הילוכים חלקה ומדויקת.

גרסת הקרוסאובר בעלת הנעה קדמית מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שפועל בשיתוף עם תיבת 7 הילוכים רובוטית או עם תמסורת אוטומטית DSG. בנוסף יש מנוע דיזל בנפח 2 ליטר שמגיע עם הנעה קדמית או כפולה. שני המנועים מפיקים 150 כ''ס. בנוסף יש גרסה בעלת הנעה כפולה, היא מצוידת במנוע בנזין בעל הספק 190 כ''ס או במנוע דיזל עם הספק 200 כ''ס.

ב.מ.וו. X3

גרסת הדור השלישי של קרוסאובר עברה מתיחת פנים ביוני בשנת 2021. כיום, הגרסה הבסיסית כוללת הרבה יותר אופציות מתקדמות. גרסת ב.מ.וו. X3 המעודכנת מגיעה עם שלדה מאוזנת יותר ויש לה מערכת היגוי המכוילת מדויק יותר שהותאמה לנסיעה בטוחה יותר בכבישים מפותלים. במסגרת מתיחת הפנים, הקרוסאובר הגיע עם חלק קדמי שונה וחלק אחורי מעודכן, הם הפכו למרשימים וחדים עוד יותר והעיצוב של רכב השטח הפך לספורטיבי עוד יותר. ההבדל הבולט במיוחד בין הגרסה המעודכנת לבין הגרסה הקודמת הוא בעיצוב של רשת הגריל - כעת זוהי מסגרת יצוקה גדולה ושרירית יותר, במיוחד בחלקה העליון. פנסים הפכו לשטוחים יותר, פנסים קדמיים כברירת מחדל מגיעים עם אלמנטים לד. תא הנוסעים המעודכן הוא ארגונומי, באיכות הרכבה גבוהה, מעוטר בחומרי גימור המתואמים היטב, מרווח כרגיל, נוח ויש לו מפרט אבזור עשיר. המושבים החשמליים הקדמיים מגיעים עם תמיכת צד מתכווננת ויש להם 10 מצבים לשינוי. בשנת 2021 רמת האבזור הבסיסית הורחבה באופציות בלימה אוטומטית עם התרעת התנגשות מלפנים, התרעת שינוי נתיב ובקרת שיוט משופרת.

X3 החדש מגיע בשלוש רמות גימור בסיסיות: רמת הגימור sDrive30i בעלת מנוע טורבו בנפח 2 ליטר עם 4 צילינדרים בעל הספק 248 כ''ס שמגיע בשיתוף עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית שמעבירה את ההספק לציר האחורי; רמת הגימור xDrive30i בעלת מנוע זהה, אך מצוידת בהנעה כפולה; רמת הגימור M40i בעלת מנוע בנפח 3 ליטר עם 6 צילינדרים בעל הספק 382 כ''ס שפועל בשיתוף עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

ב.מ.וו. X4

ביוני בשנת 2021 יצאה לאור גרסת הדור השני של הקרוסאובר. ב.מ.וו. X4 המעודכן קיבל יותר פונקציות טכניות ומערכות סיוע לנהג כחלק מהאבזור הבסיסי. מבחינה המבנה, הדגם לא עבר עדכון משמעותי. העיצוב החיצוני נותר ללא שינויים, הרכב מגיע עם החלק תחתון מנופח וגג מוטה לאחור. הגרסה הבסיסית מאובזרת ברדיו HD ומערכת שמע עם 12 רמקולים ועם התאמה ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. גם מערכת הניווט המובנית היא חלק מהאבזור הבסיסי, בעוד שמערכת המידע והבידור מגיעה עם מסך בגודל 12.3 אינץ'. ב.מ.וו. X4 המעודכן מגיע עם שליטה בחמש מחוות פשוטות (בתור אופציה). לאופציות הסטנדרטיות נוספו התרעה על התנגשות מלפנים עם בלימת חירום, התרעה על סטיה מנתיב עם מערכת שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

ב.מ.וו. X4 החדש מצויד במנוע טורבו עם הזרקת דלק ישירה ועם קירור ביניים בעל הספק 248 כ''ס שפועל בשיתוף עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית בעלת מצב העברת הילוכים ידני.

שברולט טראוורס

ביוני בשנת 2021 יצאה לאור גרסת הדור השני של הקרוסאובר המשפחתי הפופולרי. לאחר מתיחת הפנים, הדגם הפך לגדול יותר ולמתקדם יותר מבחינת הטכנולוגיות. טראוורס המעודכן מתחרה בקרוסאוברים בגודל בינוני בעלי 3 שורות מושבים, אך יש לו מרחב פנימי מרווח יותר בזכות המבנה הארגונומי של תא הנוסעים. המנוע הבסיסי V6 בעל הספק 310 כ''ס מספק תאוצה בטוחה וכוח משיכה של 2.2 טון. המנוע פועל בשיתוף עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית. המנוע של טראוורס נחשב למהיר ביותר בסגמנט שלו ויש לו מבנה מוצלח במיוחד. התמסורת האוטומטית מאופיינת בהעברת ההילוכים המדויקת והחלקה, אופציית התנעה וכיבוי אוטומטית היא אחת מהמדויקות והחלקות בסגמנט. לקרוסאובר הגדול רמת השליטה הפשוטה והמאוזנת, מה שמאפשר הנהיגה הנוחה במצב ספורט.

המתלים מספקים איזון מושלם בין הנוחות לבין יכולת התמרון. תא הנוסעים מגיע עם איכות גימור גבוהה, גם בגרסתו הבסיסית. במהלך הפיתוח נעשה דגש על בידוד רעשים, לכן תא הנוסעים יהיה שקט בכל מצב הפעולה של המנוע. הקרוסאובר המעודכן מאובזר בטכנולוגיות מידע ובידור רבות, אפילו בגרסתו הבסיסית. גרסת שברולט טראוורס המעודכנת דגם שנת 2021 קיבל דירוג של חמישה כוכבים מהמינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA).

קיה ספורטאז'

הרכב מיוצר לאורך כמעט 30 שנה ותמיד עומד בטרנדים. אחד מהדגמים המוצלחים ביותר של קיה מצא את מעריציו במדינות שונות והוא זכה פעמים רבות בתואר ''רכב השנה''. ביולי בשנת 2021 יצאה לאור גרסת הדור החמישי החדש של הקרוסאובר. קיה ספורטאז' דגם שנת 2021 הוא שונה משמעותי מהדגם הקודם. מבחינת העיצוב הדגם שמר על קצה מעוגל מעט של השמשה הקדמית ועל "אף הטיגריס" - פרט עיצובי שפותח על-ידי המעצב הראשי הקודם. כל השאר - חדש לחלוטין. עיצובו של קרוסאובר הפך לדינמי יותר: קו משופע מעט של הגג, קו האמצע העולה, השמשה הקדמית והאחורית טלולים. השמשה הקדמית, דרך אגב, היא מקומרת מעט. אורות ניווט היום בצורת בומרנג (מראה די עתידני) ופנסים בעלי עיצוב אמיץ ואף משונה הם בולטים במיוחד. גם רשת הגריל הרחבה במיוחד לאורך של כל החלק הקדמי מושכת המון תשומת לב. כל הדברים ביחד עושים רושם של משהו פרוע ואמיץ.

תא הנוסעים של קיה ספורטאז' דגם שנת 2021/2022 מעוצב בסגנון היי-טקיסטי ועתידני. הרכב אובזר בשני מסכים גדולים במיוחד בגודל 12.3 אינץ': לוח מחוונים ומסך של מערכת מולטימדיה. הקרוסאובר החדש מצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הספק 180 כ''ס או במנוע דיזל בנפח 2 ליטר עם הספק 186 כ''ס. הרכב מגיע בגרסאות בעלות הנעה כפולה או קדמית. תמסורות הן תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת 7 הילוכים רובוטית. הגרסאות בעלות מנוע דיזל מצוידות אך ורק בתיבת 8 הילוכים אוטומטית.

לקסוס NX

ב-12 ביוני בשנת 2021 יצאה לאור גרסת הדור השני של הקרוסאובר הקומפקטי מאת החברה היפנית. לקסוס NX החדש מגלם בתוכו קונספט ''Vital and Tech'' - ''הגמישות הדינמית בשימוש בטכנולוגיות חדשניות''. גרסת הדור השני של הרכב מורכבת ב-95% מהמרכיבים וחלקי החילוף חדשים, אבל המראה החיצוני שלה מצביע על דמיון עם גרסת הדור הראשון. גרסת NX החדשה מורכבת על בסיס פלטפורמה מודולרית חדשה והיא מצוידת במנועים חדשים, כולל יחידת כוח היברידית משתלבת הראשונה של Lexus. מבחינת המרכיבים האלקטרוניים זהו הרכב המתקדם ביותר. אפשר לצפות מהקרוסאובר את רמת השליטה הגבוהה: מרכז הכובד שלו הונמך ב-20 מ''מ ויש לו מפשק גלגלים גדול יותר. בזכות השימוש בפלדות בעלות חוזק גבוה במיוחד, מרכב הרכב הפך לקשוח יותר. בנוסף לאורך המרכב גדול יותר, גם בסיסי הגלגלים של הרכב צמח לאורכו, הנוסעים בשורת המושבים האחורית יהנו מהמרחב המרווח. הקרוסאובר קיבל חישוקי גלגלים ענקיים: הקוטר המקסימלי עומד על 20 אינץ'. עיצוב של תא הנוסעים הוא חדש לחלוטין. תא נוסעים מאובזר במערכת המולטימדיה Lexus Link Connect עם מסך מגע. המסך צמח במימדיו (הגרסה הבסיסית מגיעה עם מסך בגודל 9.8 אינץ', הגרסה הבכירה - עם מסך בגודל 14 אינץ'). המערכת החדשה מגיעה עם שליטה קולית ויש לה יותר פונקציות, לצד גישה מרחוק באמצעות סמארטפון. בנוסף יש תאורה היקפית (64 צבעים) של תא הנוסעים, דלתות עם מנעולים חשמליים חדשים שמופעלים בלחיצה על הידית הנמצאת במקום נוח.

גרסת לקסוס NX 200 הבסיסית צוידה במנוע בנפח 2 ליטר ללא מגדש טורבו (150 כ''ס) שפועל בשיתוף עם וריאטור. הגרסה לקסוס NX 250 החזקה יותר מגיעה עם מנוע בנפח 2.5 ליטר (199 כ''ס) ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. נוספה הגרסה החדשה NX 350 בעלת מנוע חדש בנפח 2.4 ליטר עם מגדש טורבו בעל הספק 279 כ''ס שמיגע עם אותה תיבת ההילוכים. הגרסה העוצמתית ביותר של הלקסוס היא גרסה בשם NX 450h+ בעלת מנוע עם הספק 306 כ''ס. גרסת לקסוס NX 350h ההיברידית בעלת מנוע בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי תשווק בכל העולם. הגרסה הזו מצוידת בוריאטור אלקטרומכני שמעביר את ההספק על הציר הקדמי, בעוד שהגרסאות בעלות הנעה כפולה מצוידות במנוע חשמלי נוסף על הציר האחורי. ההספק הכולל של רכב כזה עומד על 244 כ''ס. לראשונה הופיעה הגרסה ההיברידית הנטענת. המבנה של יחידת הכוח שלה זהה לזה של הגרסה ההיברידית 350h, אולם יש לה מנוע חשמלי חזק יותר והיא מצוידת בהנעה כפולה כברירת מחדל. טווח הנסיעה המרבי על טעינה אחת של הגרסה NX 450h+ הוא 63 ק''מ, המהירות המרבית בנסיעה על כוח חשמל בלבד עומדת על 135 קמ''ש. בהפעלה של כל המנועים, התאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש לוקחת 6 שניות. בגרסאות ההיברידיות המנוע האחורי מתחבר ותורם בתחילת של כל נסיעה.

איזה דגם מהרשימה אתם כבר מוכנים לקנות?
20 קולות