ניאו EC6 – רכב פנאי חשמלי לחלוטין בעל הנעה כפולה וצללית של קופה, רכב חשמלי השלישי של הסטארטאפ הסיני השאפתני NIO שהושק לייצור סדרתי בסוף שנת 2019.
ניו EC6 ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

אותו NIO. אך לא זהה

ניו EC6 ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

ניאו EC6 – רכב פנאי חשמלי לחלוטין בעל הנעה כפולה וצללית של קופה, רכב חשמלי השלישי של הסטארטאפ הסיני השאפתני NIO שהושק לייצור סדרתי בסוף שנת 2019.

יצרנים סינים הינם ערמומיים ופרגמטיים, הם מוציאים לאור דגם מסוים, ולאחר מכן דגם זהה לחלוטין אך עם שינויים קוסמטיים מזעריים וקוראים לו דגם חדש. אפילו ייחודי, שאין דומה לו, בלעדי, מפליא, שמימי וכן הלאה. ובכן, EC6 – אחר. הוא דומה ל- ES6 רק ב- 90%, ובשאר – רכב חשמלי שונה לחלוטין! באמת אבל! נשטף פרטים על ה- SUV החשמלי החדש.

מראה חיצוני

בדומה ל- ES6, לניאו EC6 שנת 2020/2021 – עיצוב אגרסיבי, ספורטיבי, משהו בתווך בין למבורגיני Urus ליונדאי Kona. גג משופע, לדים צרים, מכסה מנוע ארוך וכו'. אורך הקופה – 4,8 מטר, רוחב 1,9 מטר, גובה 1,75 מטר, בסיס גלגלים 1,9 מטר, מרווח גחון 17 ס"מ, שטח הגג 2 מ"ק, מקדם גרר 0,27, משקל 2 טון.

תוכן פנימי

הגישה העיצובית בתא הנוסעים דומה לזו שב- ES6 (וברוב הרכבים החשמליים בכללי) – שני צגים, מספר מינימאלי של כפתורים פיזיים, יחידות התפעול – על הצג המרכזי, פונקציות נוספות על הצג מאחורי ההגה.

המושבים – ספורטיביים, ההגה קטום מלמטה, הסייען הפנימי Nomi מכריח אותך להדק את חגורות הבטיחות ומפשיר את האווירה באמצעות ניגון על המראקאס. נפח תא המטען (עם מושבים אחוריים מקופלים) נאמד ב- 1,4 קוב.

מבנה המרכב של EC6 מסיבי פחמן, על פי הנתונים של NIO, מספק את עמידות לפיתול הגבוהה ביותר בין שאר ה- SUV בסגמנט. על בטיחותו של המבנה לא ידוע דבר – לא נערכו מבחנים. מכלול האופציות הינו זהה ל- ES6, בין היתר: מצלמה פנוראמית ל- 360°, מערכת למניעת נעילת גלגלים, בלימת חירום אוטונומית, חנייה אוטונומית, מערכת למניעת התהפכות מרכב, מערכת ייצוב מרכב, סט שלם של כריות ווילונות.

חטיבת הכוח

אחד מין ההבדלים הבודדים בין ES6 ל- EC6 הוא של- ES6 הסוללה הגדולה ביותר – מדובר בבלוק בקיבולת 84 קוט"ש המספק טווח נסיעה מרבי של 510 ק"מ, בזמן שניאו EC6 החדש מצויד בסוללה חדשה לגמרי תוצרת NIO בקיבולת 100 קוט"ש עם קירור נוזלי, אשר על פי נתוניהם של החברה מספק טווח נסיעה עד 615 ק"מ.

המצבר מספק כוח לחטיבת הכוח בעלת שני מנועים (מגנט קבוע + מנוע אינדוקציה אחד או שני מנועי מגנט קבוע) בהספק כולל עד 536 כ"ס. ל- 100 קמ"ש הקופה-קרוסאובר מזנק מעמידה תוך 4,7 שניות מרשימות – בגרסה המתקדמת, בבסיסית – 5,7 שניות מכובדות.

סיכום

...קשה לומר מדוע NIO מייצרת שני רכבים חשמליים כמעט זהים, אך מציגה אותם בתור שני דגמים שונים. ככל הנראה, עוד מעין תכסיס סיני עוצמתי ביותר שלא נוכל להבין, ועדיף בכלל לקבל את זה בתור מתת אלוהי מהישות השמימית של האימפריה התיכונה. אחרת הם יוציאו עוד שלישי כזה.

ניאו EC6 או טסלה Y? בחירכתם המקצועית?
13 קולות