צ'רי (Chery) היא חברת רכבים סינית שנוסדה בשנת 1997 ביוזמתה של עיריית והו מחוז אנהוי. בעלי המניות של החברה היו מספר חברות ממשלתיות, תאגידים של המחוז ומשקיעים פרטיים. את הציוד סיפק המפעל של Ford באירופה. ייצור הרכבים התחיל בשנת 1999 לאחר רכישת האישור לייצור שלדת Toledo מאת חברת Seat. כיום החברה היא חלק מהתאגיד CHER
צ'רי  טיגו 2 ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

צ'רי. שלבים בדרך הארוכה

צ'רי  טיגו 2 ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

צ'רי (Chery) היא חברת רכבים סינית שנוסדה בשנת 1997 ביוזמתה של עיריית והו מחוז אנהוי. בעלי המניות של החברה היו מספר חברות ממשלתיות, תאגידים של המחוז ומשקיעים פרטיים. את הציוד סיפק המפעל של Ford באירופה. ייצור הרכבים התחיל בשנת 1999 לאחר רכישת האישור לייצור שלדת Toledo מאת חברת Seat. כיום החברה היא חלק מהתאגיד CHERY Holding. התאגיד מחזיק במותגים כמו: Chery Jaguar Land Rover (50%), Qoros (50%), Rely, Chery, Cowin, DR Motor, Karry, Jetour, Rely, Riich. בשנת 2020 מפס הייצור של המפעל Chery Jaguar Land Rover המשותף יצא רכב ה-300,000. בכל רחבי העולם יש 9.05 מיליון מעריצים של המותג, ביניהם 1.7 מיליון נמצאים מחוץ לסין (נתונים לשנת 2020).

בסוף שנת 2020, המכירות של המותג Chery בעולם עלו על 730,000 רכבים. ביניהם דגמים פופולריים כמו: Tiggo 8, New Tiggo 5x (Tiggo 4) ו-New Tiggo 7 (Tiggo 7 PRO). הדגם הפופולרי ביותר בקו הדגמים הוא קרוסאובר 7 מקומות בשם Chery Tiggo 8, שנמכר על ידי יותר מ-100,000 קונים, בעוד שדגם צ'רי Arrizo 5 הוא הרכב במרכב סדאן הסיני הבלעדי שקיבל ציון בדירוג האיכות לרכב של JD Power 2020 China Initial Quality Study SM (IQS).

נפח המכירות השנתי של הרכבים החשמליים של צ'רי עומד על 43.000 יחידות (נתונים לשנת 2020), וכולל את הדגמים Ant ו-Little Ant במרכבי קרוסאובר ורכבים מקו הדגמים Chery New Energy. בשנה הקודמת הושלמו בדיקות של גרסת Big Ant החשמלית בעלת יחידת כוח חשמלית שמצוידת בסוללות ליתיום יון מתקדמות. תוך כדי הבדיקות, הרכב הפגין טווח הנסיעה מרבי בטעינה אחת בסך 510 ק''מ בתנאי אקלים שונים.

איך הכל התחיל

בסרטון: צ'רי 

אחרי הקמתה בשנת 1997, החברה הצעירה לא הצליחה במשך תקופה ארוכה לקבל אישור למכירת הרכבים בכל רחבי סין וסיפקה מוניות לעיריית העיר והו. בשנת 2001, המסגרת החלוקה מחדש של הנכסים של חברות בבעלות ממשלתית שבוצעה על ידי ממשלת סין, חברת שנגחאי SAIC השתלטה על 20% מהמניות של Chery Automobile. ורק אז צ'רי קיבלה אפשרות להשתמש באישור שלה למכירות רכבים בכל רחבי סין, וכבר כעבור תקופה קצרה התחילה לספק את הרכבים לסוריה, הדבר הפך את החברה לחברה הראשונה לייצור הרכבים בסין.

בשנת 2003 צ'רי הקימה מחלקת מחקר ופיתוח משלה. בשנת 2004 SAIC יצאה מהרכב של בעלי המניות של Chery. אך החברה שמרה על זכותה למכור רכבים בכל רחבי סין ולייצא אותם.

בכל רחבי העולם יש 9.05 מיליון מעריצים של המותג, ביניהם 1.7 מיליון נמצאים מחוץ לסין.

בשנת 2005 Chery ייצרה 185.000 רכבים, מתוכם 10% היו רכבים המיועדים לייצוא. בסוף שנת 2005 Chery לקחה מקום חמישי בסין לפי המדד של נפח הייצור והתחילה לנהל משא ומתן לגבי אספקת הרכבים שלה לשוק ארה''ב. זה גרם לתחילתו של שיתוף הפעולה בין החברה לבין חברות הנדסה: Lotus Engineering הבריטית ו-Mitsubishi Automotive היפנית ולבין הסדנאות לעיצוב Bertone ו-Pininfarina מאיטליה ו-Cavax מיפן. החברה התחילה באופן עצמאי לייצר מנועים Euro 4 שפותחו ע''י AVL List האוסטרי.

בשנת 2006 התחילה הרכבת רכבים באינדונזיה ובאוקראינה. החברה שווקה את המוצרים שלה ב-29 מדינות שונות. עד מרץ של שנת 2007 הורכב הרכב ה-800.000 של Chery, עד אוגוסט - הרכב ה-1.000.000. החברה לקחה מקום ראשון בסין לפי מדד נפח המכירות של רכבי נוסעים ועלתה למקום שלישי לפי נפח המכירות הרכבים הכללי.

בשנת 2007 Chery ו-Fiat הקימו חברה משותפת לייצור רכבים תחת המותג אלפא רומיאו ופיאט עבור השוק הסיני. באותה שנה Chery ו-Chrysler חתמו הסכם על פיתוח, ייצור ושיווק משותפים של רכבי Chery תחת המותג Chrysler Group באמריקה הצפונית, באירופה ובמספר שווקים נוספים. למרבה הצער, בדצמבר של שנת 2008, החברות הודיעו על הפסקה בשיתוף הפעולה בעקבות המצב הכלכלי הירוד של Chrysler.

בתחילת שנת 2012 הוקמה החברה המשותפת של Chery Technology ו-Valeo הצרפתית לייצור מוצרי תאורת רכב עבור השוק הסיני. במסגרת המיזם המשותף עם Jaguar Land Rover נבנה מפעל ליד שנגחאי.

לאחר התלבטויות רבות, החלטתם לרכוש רכב סיני מעולה. מה הבחירה שלך?
25 קולות