צ'רי טיגו 8 הוא רכב פנאי במימדים בינוניים בעל 7 מקומות המיוצר על-ידי החברה הסינית Chery משנת 2018 ועבר כבר שתי מתיחות פנים. החל משנת 2020 קיימת גרסת הפרימיום של הדגם בשם טיגו 8 פלוס, בשווקים חיצוניים היא ידועה בתור טיגו 8 פרו. וכל אלו הן גרסאות של אותו ה"טיגריס" (השם טיגו מגיעה מהמילה "טיגריס"). אם לא ממש אהבתם א
צ'רי טיגו 8. הדובדבן "המסתעף"
AUTOBOOM

צ'רי טיגו 8. הדובדבן "המסתעף"

צ'רי טיגו 8. הדובדבן "המסתעף"

צ'רי טיגו 8 הוא רכב פנאי במימדים בינוניים בעל 7 מקומות המיוצר על-ידי החברה הסינית Chery משנת 2018 ועבר כבר שתי מתיחות פנים. החל משנת 2020 קיימת גרסת הפרימיום של הדגם בשם טיגו 8 פלוס, בשווקים חיצוניים היא ידועה בתור טיגו 8 פרו. וכל אלו הן גרסאות של אותו ה"טיגריס" (השם טיגו מגיעה מהמילה "טיגריס"). אם לא ממש אהבתם את הקשר עם בעלי החיים, אפשר בקלות להחליף אותו לצמחי: שם החברה "Chery" נשמע כמו המילה האנגלית cherry – "דובדבן". שכן למשפחת צ'רי טיגו יש ענפים רבים ומסועפים בדומה לעץ הדובדבן המסתעף. עם זאת, הם לא נבדלים במיוחד אחד מהשני.

בסרטון: צ'רי  טיגו 8 2018 שנת. ג'יפ.

חברת Chery מתכננת להגיע לשוק הישראלי בשנת 2022 עם רכב הפנאי החשמלי צ'רי eQ5. ישראל תהפוך למדינה ה-22 בה נמכרים רכבי Chery מחוץ לסין. רכב הפנאי מצויד במקור בהנעה אחורית ובמנוע חשמלי יחיד המותקן בסרן האחורי בעל שני אפשרויות הספק – 163 ו-178 כ"ס. הסוללה מותקנת מתחת לרצפה ומגיעה בקיבולת 70,1 קוט"ש. טווח הנסיעה הרשמי על טעינה אחת לפי מחזור NEDC הוא 510 ק"מ.

חשוב

דור ראשון

צ'רי טיגו 8 הראשון הוצג לראשונה במסגרת תצוגת הרכב בבייג'ינג בשנת 2018. רכב הפנאי משתייך לקטגורית מימדים בינויים: 4,700 מ"מ אורך, 1,860 מ"מ רוחב, 1,746 מ"מ גובה, בסיס הגלגלים – 2,710 מ"מ. הרכב מיוצר על פלטפורמה מוארכת T1X שקודם לכן שימשה כבסיס לדגמי טיגו 5X ו-7 הקומפקטיים. החלל הפנימי הוא מודרני: לוח מחוונים דיגיטלי גדול, מולטימדיה, בלם חניה חשמלי ועוד. פריסת המושבים היא 2+3+2, השורה השלישית מעט צפופה אך מצוידת במזגן משלה. נפח תא המטען בתצורת 5 מושבים הוא ליטר, במצב בו השורות השנייה והשלישית מקופלות הוא מגיע ל-1,932 ליטר.

בדגם הותקן מנוע טורבו בנזין בנפח 1,5 ליטר המפיק 147 כ"ס ו-210Nm בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים מבית Getrag או 6 הילוכים ידנית מבית Aisin. רכב הפנאי זמין עם הנעה קדמית בלבד, הנעה כפולה אינה מבוקשת בסין. מערכת המתלים: תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. הגלגלים מגיעים בקוטר 18 אינץ', מרווח הגחון הוא 200 מ"מ.

מתיחת פנים שנת 2019

מתיחת הפנים הביאה לא רק מראה חיצוני מעודכן, אלא בנוסף מנוע חדש. חרטומו של רכב הפנאי קיבל גריל חדש עם תאים גדולים, פגוש אחר ופנסי ערפל. בתור תאורת חזית הותקנו פנסי לד עם איתותים זורמים. להדר תורמים גלגלי 18 אינץ'. "עולמו הפנימי" של צ'רי טיגו 8 שנת 2019/2020 הוא חדש לחלוטין ועולה בקנה אחד עם עיצובו החיצוני. על הפאנל הקדמי מותקנים שלושה צגים: לוח מחוונים בגודל 12,3 אינץ', צג מערכת מולטימדיה בגודל 10,25 אינץ' וצג בלוק בקרת האקלים בגודל 8 אינץ' עם זוג בקרי סיבוב. הכל ביחד יוצר מראה מפואר.

באשר להיצע המנועים, אליו הצטרפו מנועי Acteco חדשים: 1,6 ליטר טורבו 4 צילינדרים טורי עם הזרקה ישירה המפיק 197 כ"ס ו-290Nm, מותקן בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מבית Getrag. צריכת דלק ממוצעת לפי הדרכון – 7,4 ליטר ל-100 ק"מ. הנעה כפולה עדיין איננה.

מתיחת פנים שנת 2021. צ'רי טיגו 8 פלוס

בסתיו 2021 הופיעה גרסה חדשה בעלת הנעה כפולה תחת השם צ'רי טיגו 8 פלוס Kunpeng Edition. נציין מיד שבמילה "פלוס" מסומלות גרסאות עשירות שנבדלות מטיגו הרגילים כמו בחורה שהתגנדרה לקראת מסיבה נבדלת מגרסתה הביתית. הדגם החדש שונה במראה, הוא זכה לעיצוב משלו של החלק הקדמי: גריל מתומן מוגדל ופגוש חדש. מאחור מצויים ארבעה קצוות אגזוז. תא הנוסעים לא השתנה, אולם קיבל גימור ברמה הגבוהה ביותר ושלוש שורות מושבים.

צ'רי טיגו 8 פלוס החדש מצויד במנוע טורבו 2.0 TGDI עוצמתי של הדור החדש בעל הזרקה ישירה. לאחד השדרוג יחידת הכוח מפיקה 254 כ"ס ו-390Nm. טיגו העוצמתי זמין עם הנעה קדמית או כפולה, הגלגלים האחוריים משתלבים באמצעות מצמד בסרן האחורי. למנוע משודכת תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. נותר להוסיף: גרסאות הייצוא נקראות צ'רי טיגו 8 פרו מאקס.

ההבדלים בין "פלוס" ו"פרו"

Chery Tiggo 8 Pro 2022.

הגרסאות של רכב הפנאי עם התוספות "פלוס" ו"פרו" הן למעשה אותו הרכב. פלוס מיועדת לשוק הפנימי של סין, ופרו הוא הדגם המיועד לייצוא בשביל שווקים חיצוניים. גרסאות פלוס הראשונות הופיעו באוקטובר שנת 2020 בתור גרסה יוקרתית יותר. ההבדלים: עיצוב חיצוני מחודש בסגנון הנקרא "Life In Motion 3.0", ג'נטים יפים בגודל 18 או 19 אינץ'. כתוצאה מכך המרכב גדל ב-22 מ"מ לאורך ובמ"מ אחד לגובה בהשוואה לטיגו 8 הבסיסי. גרסת פלוס (כמו גם פרו) מוצעת בתצורת 5 או 7 מקומות.

צ'רי  טיגו 8 פרו ‏2020. מושבים קדמיים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
Chery Tiggo 8 Pro 2022.

באשר לאבזור, חלל הפנים מהודר בשני צגי 12,3 אינץ': לוח המחוונים ומסך של מערכת הבידור-ידע LION4.0. גרסת פלוס מצוידת במנוע 1,6 ליטר טורבו בהספק 200 כ"ס ו-290Nm בשילוב עם תיבת 7 הילוכים DCT. האפשרות השנייה היא יחידת כוח היברידית קלה (מנוע 1,5 ליטר טורבו ומתנע-גנרטור 48 וולט) בהספק 156 כ"ס עם תיבת CVT.

על מנת שהדגם יישאר בטרנד, באביב 2022 הסינים חסרי המנוח שיחררו אותה בסגנון חדש. הופעת הבכורה התקיימה באפריל בתצוגת הרכב בבייג'ינג וכבר במאי הדגם יצא בארץ המוצא השלו, מאוחר יותר תתקיים ההשקה לעולם הגדול. צ'רי טיגו פלוס (פרו) העדכני ביותר זכה להופעה חדשה ומעט צמח לאורך. רוחב המרכב ובסיס הגלגלים נותרו זהים: 1,860 ו-2,710 מ"מ. יושם עדכון בתא הנוסעים: הופיעו פאנל קדמי חדש ותצוגה עילית. מנועי הטורבו נלקחו מהגרסאות הקודמות של רכב הפנאי: 1.6 TGDI בהספק 197 כ"ס ו-2.0 TGDI בהספק 254 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית המשלבת הילוך פרסלקטיבי. בנוסף לכך, מוצעת יחידת כוח היברידית בהספק 326 כ"ס על בסיס מנוע 2 ליטר, תמורת תשלום נוסף זמינה הנעה כפולה.

באיזה טיגו הייתם בוכרים?
35 קולות