טנדר טויוטה היילקס. דור 8 שנת 2015
טויוטה היילקס – טנדר במימדים בינוניים מאת היצרנית היפנית Toyota. מיוצר משנת 1968 ומונה כבר 8 דורות. החל משנת 2015 הדור האחרון ניתן ניתן לרכישה בשוק הישראלי בגרסת מרכב כפול. הטנדר עבר כבר שתי מתיחות פנים – בשנת 2017 ובשנת 2020.
מאפיינים ייחודיים
לאורך כל שנות קיומו ביקר היילקס במגוון מקומות: בתוכנית הרכב הבריטית המפורסמת Top Gear הוא השיג את הקוטב הצפוני. הוא הושלך אל הים, טיפס על הר-הגעש ובנוסף לתוכנית הטלוויזיה אף השתתף במרוץ פריז-דקאר. טנדר היילקס שנת 2015 בעל 4 דלתות ו-5 מקומות ישיבה, מגיע במימדים מרשימים: 5,330 מ"מ אורך, 1,885 מ"מ רוחב. בסיס גלגלים 3.085 מ"מ.
הדור השמיני של הטנדר בנוי על פלטפורמת דור שביעי משודרגת עם מסגרת פלדה נוקשה יותר ועם שלדה משופרת. להיילקס החדש מתלים עצמאיים דו-זרועיים עם מייצבי יציבות מלפנים ומבנה קפיצי עם שני בולמי זעזוע בכל צד מאחור. "המשאית" מצוידת בשלוש חלופות של הגדרות בולמי הזעזוע ומרכיבים גמישים: Standart – גרסה כללית עבור כל סוגי הכביש, Comfort – עבור אספלט, Heavy Duty – לעומסים כבדים.
גרסאות
לישראל טויוטה היילקס שנת דגם 2015\2016 מיובאת עם 4 גרסאות של מנועי דיזל לבחירה. כל המנועים הם טורבו, כולם מגיעים עם הספק בסך 150 כ"ס. אך נבדלים זה מזה בהתאם לרמת הגימור של הטנדר. מנוע 2GD-FTV 150 מאפשר להשיג מהירות מרבית בסך 170 קמ"ש, צורך כ-7 ליטר דלק ל-100 ק"מ בממוצע. משולב בגיר 6 הילוכים אוטומטי. מצייד את גרסאות ההנעה האחורית של הדגם Hilux. המנוע 2GD-FTV AT ACTIVE גם מאפשר להשיג מהירות מרבית בסך 170 קמ"ש, אך צריכת הדלק שלו היא מעט גדולה יותר – 7.3 ליטר ל-100 ק"מ בממוצע. משולב עם גיר 6 הילוכים אוטומטי ומותקן בגרסאות בעלות הנעה כפולה. מנוע 2GD-FTV MT ACTIVE מאיץ את הטנדר עד 175 קמ"ש מרביים, צריכת הדלק הממוצעת אצלו היא 6.8 ליטר ל-100 ק"מ. מותקן בגרסאות בעלות הנעה כפולה, אך מצויד בגיר 6 הילוכים ידני.
רמות גימור
עבור רוכשי Toyota Hilux הישראלים נגישות רמות הגימור Adventure, Active ו-Active + . סט מלא של כריות בטיחות, מלבד כריות צד אחוריים, אך כולל כריות חלון, גלגל ספייר בגודל מלא, אימובילייזר ונעילת גלגלים, הגה כוח אקטיבי, חימום מראות צד, מושבים אחוריים מתקפלים, מיזוג אוויר ברמת הגימור Active ובקרת אקלים ב-Adventure, גלגל הגה רב-תפקודי – כל זה נמצא בכל רמות הגימור של הטנדר 2016\2017. ברמת הגימור Adventure קיים מגוון רחב יותר של מערכות עזר אלקטרוניות, אך גם במערכות Active ו-Active + ישנה מערכת בורר מצבי נהיגה, מערכת סיוע בבלימה, מערכת סיוע לזינוק בעלייה ובירידה ואף מערכת חיישן עייפות הנהג.
בזכות הפשטות, הפונקציונליות, יכולת התחזוקה, יכולת המעבר בשטחים וכושר הנשיאה, זכה טנדר היילקס בפופולריות רבה ברחבי העולם והפך לכובש שטחים אמתי.