טויוטה פריוס+ – גרסה מאורכת במרכב סטיישן 5 דלתות, המשתייכת לקטגוריית "M", של טויוטה פריוס ההיברידית בהנעה קדמית מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. כיום בשוק נוכח הדור הראשון של פריוס+, אשר מוצע בשוק הישראלי בדגם לאחר מתיחת פנים שנת 2014.
טויוטה פריוס פלוס ‏2014. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טויוטה פריוס+. גדול יותר, אוניברסאלי יותר.

טויוטה פריוס פלוס ‏2014. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

טויוטה פריוס+ – גרסה מאורכת במרכב סטיישן 5 דלתות, המשתייכת לקטגוריית "M", של טויוטה פריוס ההיברידית בהנעה קדמית מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. כיום בשוק נוכח הדור הראשון של פריוס+, אשר מוצע בשוק הישראלי בדגם לאחר מתיחת פנים שנת 2014.

Toyota Prius – מכונית היברידית המונית הראשונה בעולם, אשר פועלת גם על בנזין, וגם על חשמל. וזה משתקף בשמה – למילה "Prius" שורשים לטינים ופירושה – "ראשון" או "בראשתי".

דור ראשון

סטיישן טויוטה פריוס+ הראשון הופיע לראשונה ביפן בשנת 2011 תחת השם Prius α. לסטיישן המורכב על בסיס פריוס השלישי תא נוסעים מרווח יותר. הוא שווק בתצורת 5 מקומות עם שתי שורות מושבים ותא מטען בנפח עד 552 ליטר וגם בתצורת 7 מקומות עם שלוש שורות מושבים ותא מטען בנפח עד 200 ליטר.

לקראת סוף שנת 2011 גרסת 5 מקומות הנקראת Prius v, כאשר ה- "v" מסמלת "versatility", כלומר "אוניברסאליות", יצאה לשוק ארה"ב, ובקיץ 2012 פריוס+ בעל 7 מקומות הופיע בשוק האירופאי. בכדי להתקין שורת מושבים שלישית הסוללה הסטנדרטית הוחלפה בסוללת ליתיום-יון קומפקטית יותר, המועברת מתא המטען לגומחה בין המושבים הקדמיים.

תכונות ייחודיות

פריוס+ הראשון היה רכב חדש לחלוטין, אולם הצללית המשולשת אפשרה בקלות להבחין בהשתייכותו למשפחת הפריוס. כל פרט במרכב עוצב במטרה לשפר את האפקטיביות האווירודינאמית: גריל ממוקם נמוך, אורך ושיפוע אופטימלי של הספוילר, צורה מיוחדת של דפנות הפגושים, ספליטרים לפני הגלגלים. מרכב חזק ועמיד של הסטיישן, העשוי בעיקר מפלדה בעלת חוזק גבוה ואלומיניום, שבע כריות אוויר ומערכות עזר מתקדמות אפשרו לפריוס+ לעמוד בכבוד מול מבחני בטיחות בהתאם לתקנים של יפן, ארה"ב ואוסטרליה. סטיישן פריוס+ ארוך מפריוס הבסיסי ב- 105 מ"מ, ומעט רחב וגבוה יותר. ובסיס הגלגלים שהתארך ב- 80 מ"מ אפשר למקם שורת מושבים שלישית ושבעה מקומות.

בתצורת שבעה מקומות השורה השלישית מורכבת משני מושבים נפרדים מתקפלים. בשורה השנייה שלושה מושבים עצמאיים הניתנים להזזה, לנטייה לפנים ולאחור ולקיפול. את גבי המושבים הקדמיים ניתן להטות לאחור עד הסוף, ובכך ליצור מרחב מנוחה גדול. בכדי לספק ראות טובה יותר כל שורת מושבים ממוקמת 5 ס"מ נמוך יותר מזו שלפניה. בגרסת 7 מקומות נפח תא מטען מינימאלי עומד על 200 ליטר, עם שורת מושבים שלישית מקופלת גודל ל- 505 ליטר, ומשיג נפח מרבי של 1035 ליטר בעת שורת מושבים שנייה מקופלת.

בדגם חמש מקומות נפח מטען מינימאלי עומד על 535 ליטר, וגודל ל- 1070 ליטר אם לקפל את המושבים האחוריים. נוסף על כך, קיים מרווח מכובד מתחת לרצפה, נפחו תלוי באבזור – הרכב יכול להצטייד בגלגל רזרבי או בערכת תיקון פנצ'ר.

פריוס+ מצטייד באותה חטיבת כוח היברידית כמו דגם פריוס 3 הבסיסי, המורכבת ממנוע בנזין 1,8 ליטר ומשני מנועי זרם חילופין חשמליים סינכרוניים, המחוברים זה לזה ולמנוע באמצעות גיר פלנטרי. בדגם פריוס+ בעל חמש מקומות מותקנת סוללת מתח גבוה ניקל מתכת-הידריד, כמו לפריוס הבסיסי, הממוקמת מתחת לרצפת תא המטען, וכונסי האוויר לקירור מערכתה ממוקמים מתחת למושבים האחוריים. פריוס+ בגרסת 7 מקומות מצויד בסוללת ליתיום-יון קומפקטית ויעילה יותר, מימדיה הקטנים אפשרו למקמם אותה מלפנים, מתחת לקונסולה בין המושבים הקדמיים.

מתיחת פנים 2014

מתיחת פנים בשנת 2014 העניקה לפריוס+ חזות מעודכנת בסגנון רכבי טויוטה האחרונים, ולגימור תא הנוסעים נוספו חומרים חדשים. נוסף על הופעתם של עוזרים אלקטרוניים מודרניים חדשים, בפריוס+ המחודש עברה עדכון גם תיבת ההילוכים: נהייתה שקטה יותר וסיפקה האצה חלקה וישרה יותר, וחטיבת כוח ההיברידית עברה כוונונים מחדש והחלה לעמוד בדרישות התקן האקולוגי יורו 6. נוחות נהיגה והתנהגות כביש של פריוס+ שנת 2014/2015 שופרו בזכות כוונון חדש של בולמי הזעזועים.