טויוטה סיינה – מיניוואן בגודל מלא בעל שלוש שורות מושבים המיוצר על ידי טויוטה עבור אמריקה הצפונית (ארה"ב, קנדה), מקסיקו ומספר מדינות במזרח אסיה. מוצע גם בטייוואן החל משנת 2021. המיניוואן, שנקרא על שם העיר האיטלקית באזור טוסקנה, שימש כתחליף לדגם Previa בעל ההנעה האחורית. הרכב בוסס על פלטפורמה משוכללת של קאמרי הפופולרי
טויוטה סיאנטה ‏2020. מרכב, צורה. מיניוואן, 4 דור
AUTOBOOM

טויוטה סיינה. מיניוואן מוצלח

טויוטה סיאנטה ‏2020. מרכב, צורה. מיניוואן, 4 דור

טויוטה סיינה – מיניוואן בגודל מלא בעל שלוש שורות מושבים המיוצר על ידי טויוטה עבור אמריקה הצפונית (ארה"ב, קנדה), מקסיקו ומספר מדינות במזרח אסיה. מוצע גם בטייוואן החל משנת 2021. המיניוואן, שנקרא על שם העיר האיטלקית באזור טוסקנה, שימש כתחליף לדגם Previa בעל ההנעה האחורית. הרכב בוסס על פלטפורמה משוכללת של קאמרי הפופולרית במיוחד, והדבר ללא ספק שיחק לטובתו – סיינה עד היום נחשב לאחד המיניוואנים המוצלחים ביותר של טויוטה. עד שנת 2003 מימדי הדגם היו קטנים יותר מרכבים מתחרים (4,84 מטר לאורך, בסיס גלגלים – 2,9 מטר), לאחר מכן הם צמחו. מיוצר כבר הדור הרביעי למיניוואן, אינו נמכר רשמית בישראל.

Chrysler Pacifica 2020. Minivan, 3 generation.

לאחר שהמיניוואנים של GM, בעלי ההנעה הכפולה פרשו מהשוק בשנת 2006, סיינה במשך תקופה ארוכה (עד 2020) היה המיניוואן היחיד בקטגוריה שלו שהוצע עם הנעה כפולה (נגע רק לשוק צפון-אמריקה). ורק בשנת 2021 לטויוטה הצטרף קרייזלר פסיפיקה עם אופציית הנעה לכל הגלגלים.

מעניין

דור ראשון

סיינה הראשונה יצאה לשוק בשנת 1997 עם מנוע V6 בנפח 3 ליטר (1MZ-FE בהספק 194 כ"ס), היצרנית הציגה בגאווה את דגמם החדש כ"קאמרי בין מיניוואנים". הרכב הוצע בשלוש גרסאות של רמות הגימור, המתקדמות כללו מושבים מפוארים בשורה השנייה. המושבים התקפלו בקלות ובעת הצורך ניתן היה לנתק אותם - אחד אחרי השני. הוצעו ריפוד עור למושבים וחבילת גימור בעץ, וחשוב מכך,לרכב הייתה צריכת דלק החסכונית ביותר בסגמנט: 15 ליטר/100 ק"מ בעיר ו-11 ליטר/100 ק"מ בנהיגה בינעירונית.

על מנת לעמוד בקצב של המתחרה הונדה אודיסיי, בשנת 2000 סיינה עברה עדכון: מתיחת פנים חזותית, מודרניזציית המנוע. יחידת הכוח כללה מערכת תזמון שסתומים משתנה VVT-i, מה שהגביר את ההספק עד 210 כ"ס. דור זה הציג רמת בטיחות הגבוהה (בין אופציות הופיעו כריות אוויר צדדיות ובקרת יציבות). מערכת למניעת נעילת גלגלים נכללה במפרט האבזור הסדטנרטי.

דור שני

פיתוח הדור השני בוצע תחת אחריותו של המהנדס הראשי יוג'י יוקויה, אשר עבר בסיינה הראשונה כ-85,000 ק"מ יחד עם משפחתו, על מנת לאתר את נקודות החולשה של המבנה. בסופו של דבר, המהנדס והצוות שלו הציגו את סיינה החדשה בתערוכת הרכב בצפון אמריקה בשנת 2003. סיינה השנייה זכתה למנוע V6 3MZ-FE מעודכן, בעל נפח 3,3 ליטר, שפעל בצירוף לתיבת 5 הילוכים אוטומטית. בורר ההילוכים נדד מגל ההגה לקונסולה המרכזית. מושבי השורה השלישית הפכו למתקפלים ואפשרו לנהג להוביל חומרי בניין בגודל סטנדרטי של 1,2 על 2,4 מ' (דיקט, גבס).

הרכב יוצר בארבע רמות גימור עם היצע רחב: הגרסאות הבסיסיות כללו פתיחה מרחוק ללא מפתח, הגה מתכוונן לעומק וחלונות עם רמת ספיגת אנרגיה סולארית גבוהה (השמשה והקדמיים). כאופציה הוצעה הנעה כפולה, יחד עם צמיגי אל-תקר Run-Flat. מערכת ההנעה הכפולה חילקה באופן שווה את המומנט בין הסרנים ביחס של 50:50. מבחר האופציות, בהתאם לרמת הגימור, כלל פנסי קסנון HID, בקרת שיוט דינמית מבוססת לייזר, חיישני חנייה, מצלמה אחורית, מערכת שמע JBL בת 10 רמקולים ומערכת בידור DVD עבור הנוסעים מאחור עם שני שקעי 110V. ובנוסף את כל מערכות הבטיחות העדכניות לתקופה. הדגם עבר מספר עדכונים, ובשנת 2007 המנוע הקודם הוחלף ב-2GR-FE V6 חדש בנפח 3,5 ליטר ובהספק 266 כ"ס.

דור שלישי

הושק בתחילת דצמבר 2009. סיינה השלישית פותחה על ידי מחלקות יפנית ואמריקאית של Toyota Motor Corporation. לסוכנויות הרכב הדגם הגיע בפברואר 2010, ובנומבר 2011 החל הייצוא לדרום-קוריאה. כך סיינה הפכה למיניוואן הראשון של טויוטה אשר שווק במדינה זו. הדגם קיבל 5 רמות גימור, כולל SE ספורטיבית בעלת ג'נטים 19 אינץ', מתלים נוקשים יותר והגדרות הגה שונות. הותקנו מנועי 3,5 ליטר 2GR-FE (יחד עם תיבת 6 הילוכים) או מנוע 4 צילינדרים 1AR-FE (לראשונה). הופיע הגה כוח חשמלי. כמקודם, המיניוואן היה חסכוני מאוד: 12,4 ליטר בעיר ו-9,8 ליטר בכביש מהיר בגרסת 4 ציל', או 13,1 ל'/100 ק"מ בעיר ו-9,8 ל'/100 ק"מ בכביש מהיר בדגם הנעה קדמית, 14,7 ל'/100 ק"מ ו-10,7 ל'/100 ק"מ – דגמי הנעה כפולה.

טויוטה סיינה זכתה בפרס "בחירת הבטיחות הטובה ביותר" מאת ארגון חברות הביטוח לבטיחות בדרכים

המיניוואן ירש מלקסוס LS את השורה השנייה הניתנת להרכבה עם מושבים בסגנון «Lounge Seating» בעלי משענת גב מתכווננת ואת מערכת Smart Key לכניסה ללא מפתח ולהתנעה בכפתור. בנוסף לכך, מצלמה אחורית פנורמית, מערכת התרעה על התנגשות (PCS), עמעום אור גבוה אוטומטי, Safety Connect ובקרת יציבות משופרת, הידוע כ-Vehicle Integrated Dynamics Management. ב-2014 ו-2017 המכונית עברה מתיחת פנים וזכתה בפרס "בחירת הבטיחות הטובה ביותר" מאת ארגון המוסד לבטיחות בדרכים.

דור רביעי

טויוטה סיינה החדשה הוצגה במאי 2020. הרכב צויד ביחידות כוח היברידיות על בסיס מנוע 2,5 ליטר. דור זה הפך לראשון שיוצר מחוץ לארה"ב, מאחר וביולי 2021 הושק הייצור בסין. יתר על כן, בשנת 2021 נוספה גרסת V בעלת הנעה כפולה סטנדרטית, מתלים מוגבהים וערכת גרירה.

טויוטה סיינה שנת 2021/2022 מוצעת ברמות גימור LE, LXE ו-Limited בשתי גרסאות מיוחדות: XSE בעלת דגש ספורטיבי (במקום SE) ו-Platinum המתקדמת ביותר. בעליה המאושרים הראשונים של סיינה יכלו להנות משואב אבק מובנה וממקרר, אשר הוסרו מאוחר יותר עקב בעיות עם ההספק. בגרסת Platinum ישנן תצוגה עילית ומצלמת 360°. ההנעה לכל הגלגלים מתממשת באמצעות מנוע חשמלי על הסרן האחורי.

מפרט האבזור של סיינה כולל 18 מחזיקי כוסות, 7 יציאות USB, בקרת אקלים ארבע-אזורית, וויי-פיי מובנה ואינטרקום לתקשורת קלה יותר בין הנהג והנוסעים מאחורה. מפרט מערכות עזר הסטנדרטיות מכיל בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בלימת חירום אוטומטית ותיקון סטייה מנתיב.

הייתם קונים לכם סיינה?
34 קולות