טויוטה יאריס – האצ'בק קומפקטי קטגוריית "B" מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. נמצא בייצור משנת 1999. בתקופות שונות יוצר במרכבי סדאן, האצ'בק 3 ו- 5 דלתות. בשוק נוכח כבר הדור הרביעי של יאריס, אותו ניתן לרכוש היום בשוק הישראלי.
טויוטה יאריס ‏2017. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 3 דור, שדרוג 2
AUTOBOOM

טויוטה יאריס. אופי שובב.

טויוטה יאריס ‏2017. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 3 דור, שדרוג 2
עדכון:

נוסף מידע אודות דור רביעי להאצ'בק, שנת דגם 2020.

טויוטה יאריס – האצ'בק קומפקטי קטגוריית "B" מבית יצרנית רכב Toyota היפנית. נמצא בייצור משנת 1999. בתקופות שונות יוצר במרכבי סדאן, האצ'בק 3 ו- 5 דלתות. בשוק נוכח כבר הדור הרביעי של יאריס, אותו ניתן לרכוש היום בשוק הישראלי.

מקור השם Yaris במילה Charis – אלת שמחה ועליזות במיתולוגיה היוונית. בשוק יפן הפנימי רכב זה נמכר תחת שם Vitz, הנשמע כמו המילה הגרמנית Witz – בדיחה. שני השמות מדגישים את אופיו העליז והשובב של יאריס.

דור ראשון

הדור הראשון של יאריס הופיע בשנת 1999 ויוצר עד 2005. מתיחת פנים חלה ב- 2003. ראשית, האצ'בקים Vitz במרכבי 3 ו- 5 דלתות יצאו לשוק היפני, ורק מאוחר יותר הגיעו לאירופה. יאריס הראשון – מכונית חיננית באורך 3,6 מטר בלבד בעלת קוים רכים וזורמים ואווירודינאמיקה מכובדת. בסיס גלגלים וגובה גדולים יחסית אפשרו לארבעה נוסעים מבוגרים בגובה 190 ס"מ או חמישה ממוצעים להתיישב בתא הנוסעים של יאריס הראשון! מאפיין מעניין הנוכח בו היה לוח המחוונים הממוקם במרכז הפאנל הקדמי. בין עוד חידושים מקוריים ניתן לציין את המושב האחורי הניתן להזזה. יאריס הראשון זכה להצלחה מסחררת ושבר דעות קדומות רבות כלפי מכוניות קטנות. הוא קיבל שבחים רבים מעיתונאי רכב ונבחר למכונית השנה ביפן ואירופה.

דור שני

מקור השם Yaris במילה Charis – אלת שמחה ועליזות במיתולוגיה היוונית. בשוק יפן הפנימי רכב זה נמכר תחת שם Vitz, הנשמע כמו המילה הגרמנית Witz – בדיחה. שני השמות מדגישים את אופיו העליז והשובב של יאריס.

הדור השני של יאריס יוצר בין השנים 2005 ל- 2010, ועבר מתיחת פנים ב- 2009. חזותו של יאריס השני נוצרה בסטודיו האירופאי Toyota ED. יאריס 2 גדל בכל המימדים: גבה, התארך, התרחב. מרכבו הוקשה משמעותית הודות לשימוש בפלדות בעלות חוזק גבוה. תא הנוסעים הוזז קדימה ובכך פינה מקום למרחב מחייה נוסף, לכך תרמו גם גבי מושבים קדמיים דקים במיוחד ורצפה שטוחה לגמרי. מתלים קדמיים חדשים לחלוטין מסוג מקפרסון ניחנו בגיאומטריה משופרת, בבולמי זעזועים עוצמתיים יותר ובתצורת קפיצים חדשה.

דור שלישי

הדור השלישי של טויוטה יאריס, אשר הופיע בשנת 2010, יוצר עד 2020 ועבר שתי מתיחות פנים ב- 2014 ו- 2017. למרות הדמיון לדור הקודם, יאריס השלישי מבוסס על פלטפורמה חדשה משלו. אחת התוכנות הייחודיות בדור השלישי נהייה צג דיגיטלי המחליף את לוח המחוונים המסורתי. הרכב יוצר במרכבי האצ'בק 3 ו- 5 דלתות, במספר שווקים (ארה"ב לדוגמה) היה גם סדאן. בשנת 2014 נערכה תצוגת יאריס המעודכן – הופעתו עברה חידוש רציני, תא הנוסעים השתנה, נוסף אבזור.

השלב הבא במודרניזציה חל בשנת 2017, בפעם זו יאריס זכה ל- 900 חידושים בבת אחת! חזותו חודשה באופן ניכר, תא הנוסעים השתנה לטובה, וצויד הוא בשורת חטיבות כוח חדישה יותר ובאופציות שלא היו זמינות קודם. אופנתי, דינאמי, ואפילו אגרסיבי – זהו יאריס לאחר מתיחת הפנים.

דור רביעי

נמצא בייצור משנת 2020 ועד עתה (נתונים ל- 2021). הדור השלישי להאצ'בק כיכב בעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בשוק אירופה, ולכן מקווים שיאריס החדש כמו כן יעניין את הקהל הישראלי. פיתוח הדור החדש התבצע בהתחשב בטעמים האירופאים. ההאצ'בק זכה למרכז כובד מונמך, מפסק גלגלים מורחב, ולמרכב מוקשה ב- 30%. נוסף על כך, טויוטה הקומפקטית גבהה ב- 50 מ"מ, בכך גדל גם בסיס הגלגלים, ועם זאת נעשתה קלה יותר ב- 50 ק"ג (משקל עצמי של הגרסה הבסיסית – 950 ק"ג). גימור תא נוסעים החדש מבוצע מחומרים רכים ואיכותיים יותר. כברירת מחדל: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בלימה אוטונומית ומניעת סטייה מנתיב.

יאריס ההיברידי מצויד בחטיבת כוח חדשה: מנוע 1,5 ליטר אטמוספרי ומנוע חשמלי בהספק 61 כ"ס. גרסאות בנזין מצוידות במנועי 1,5 ליטר 3 צילינדרים ללא טורבו ובתיבת הילוכים Direct Shift-CVT בעלת הילוך מכני ראשון להתחלת תנועה ומנגנון חגורת V להמשך תנועה. מערכת המתלים ידועה היטב: תמוכות מקפרסון מלפנים ותצורה עצמאית למחצה מאחורה. דגם זה ניחן באופי נמרץ יותר, שמוצא חן בעיני האירופאים, ושחזר את הצלחת הדור הראשון בשנת 2000 – נבחר למכונית השנה 2021.