ההאצ'בק הקומפקטי והלא כל כך פופולרי של מותג היוקרה הצרפתי DS, השייך לקבוצת Stellantis, עבר עדכון. באירופה המכירות של DS 4 אינן מזהירות, והרענון בא כדי לעורר עניין מחודש. לכן הופיעה גרסה חשמלית ואפילו השם השתנה ל־DS מס' 4, בדומה לקרוס-ליפטבק הדגל החדש DS מס' 8.
די.אס / DS 4 ‏2025. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

ההאצ'בק המעודכן DS 4 הפך ל־DS מס' 4 וקיבל גרסה חשמלית

ההאצ'בק הקומפקטי והלא כל כך פופולרי של מותג היוקרה הצרפתי DS, השייך לקבוצת Stellantis, עבר עדכון. באירופה המכירות של DS 4 אינן מזהירות, והרענון בא כדי לעורר עניין מחודש. לכן הופיעה גרסה חשמלית ואפילו השם השתנה ל־DS מס' 4, בדומה לקרוס-ליפטבק הדגל החדש DS מס' 8.

ה-DS מס' 4 המעודכן יגיע לשוק האירופי בסתיו 2025 בשתי גרסאות היברידיות וגרסה חשמלית אחת. המחירים טרם פורסמו.

נבהיר
DS 4 2021. האצ'בק, 5 דלתות, דור שני.

נזכיר: הדור השני הנוכחי של DS 4 מיוצר מאז 2021. הבסיס להאצ'בק היא פלטפורמת EMP2 המודולרית עם הנעה קדמית. באירופה הדגם הצרפתי לא זוכה לביקוש גבוה: בשנת 2024, לפי נתוני JATO Dynamics, נמכרו רק 11,139 יחידות של DS 4 — ירידה של 39% לעומת השנה הקודמת. במאי 2025 ההאצ'בק עבר רענון טכני במטרה לעורר עניין בקרב הקונים.

עיצוב חיצוני

המראה של DS מס' 4 החדש נעשה חד יותר, מקדימה נוספה גריל תאורה אופנתית עם קו מקווקו חוצה, מכסה המנוע התארך ב־12 מ"מ, ובחלק האחורי של גרסאות הבנזין והדיזל הוסרו יציאות הפליטה הגלויות. עיצוב חישוקי הגלגלים עודכן (19 או 20 אינץ').

פנים ורמות גימור

תא הנוסעים לא השתנה משמעותית, רק חומרי הגימור עודכנו מעט. צג ה־10.25 אינץ' של לוח המחוונים קיבל גרפיקה ברורה יותר וקלות כיוון משופרת. מערכת המולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ' כוללת כעת בינה מלאכותית המבוססת על ChatGPT. מערכת השמע היוקרתית Focal בהספק 690 וואט כוללת כעת 14 רמקולים.

מנועים וגרסאות

די.אס / DS 4 ‏2025. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

לפני העדכון, DS 4 צויד במנועי בנזין ודיזל, מערכות היברידיות מתונות ו־Plug-in. הדגם המעודכן DS מס' 4 לשנת 2025 מציע מגוון מצומצם יותר: כרגע הוכרזו שתי גרסאות היברידיות וגרסה חשמלית אחת.

די.אס / DS 4 ‏2025. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
  • ההיבריד הבסיסי (ללא טעינה): מנוע בנזין טורבו בנפח 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים, משולב עם תיבת הילוכים רובוטית בת 6 הילוכים עם מצמד כפול, שבתוכה מנוע חשמלי בהספק 28 כ"ס. ההספק הכולל של המערכת הוא 145 כ"ס.
  • ההיבריד הבכיר (נטען) – כעת ללא הכינוי E-Tense בשם: המערכת כוללת מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס), מנוע חשמלי (110 כ"ס) ותיבת הילוכים רובוטית חדשה עם 7 הילוכים ומצמד כפול (במקום תיבת 8 הילוכים אוטומטית בעבר). ההספק הכולל נותר 225 כ"ס ו־360 ניוטון-מטר. התאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש השתפרה ב־0.3 שניות – ל־7.1 שניות. סוללת traction חדשה בנפח 14.6 קוט"ש מאפשרת נסיעה חשמלית טהורה לטווח של עד 81 ק"מ לפי תקן WLTP (לעומת 62 ק"מ בעבר).
  • DS מס' 4 E-Tense החשמלי: מנוע חשמלי בודד על הציר הקדמי עם הספק של 223 כ"ס ו־343 ניוטון-מטר, וסוללת traction בנפח 58.3 קוט"ש. טווח הנסיעה – 450 ק"מ לפי תקן WLTP. בתחנות טעינה מהירה (עד 120 קילוואט) ניתן להטעין מ־20% ל־80% תוך 30 דקות. קיימות 3 דרגות בלימה רגנרטיבית (ניתנות לכוונון עם מנופים מאחורי ההגה) ומשאבת חום לחיסכון באנרגיה לצורך חימום או קירור תא הנוסעים.
הצביע עכשיו!
מה דעתכם על DS מס' 4 המעודכן?
1 קול
עקוב אחרינו בטלגרם. זה נוח ומהיר