לקסוס UX הוא קרוסאובר קומפקטי שהוצג בתערוכת ז'נבה במרץ 2018. זהו הקרוסאובר הקטן ביותר בהיצע של לקסוס, שקדם ל-NX ומבוסס על פלטפורמת GA-C. השם "UX" הן ראשי תיבות של "Urban Explorer". לדברי לקסוס, הדגש של הרכב הוא על התנהגות כביש יוצאת מן הכלל. מדובר ברכב מבוקש – יותר מ-240 אלף עותקים נמכרו ברחבי העולם מאז אמצע 2018
לקסוס UX המעודכן. קשיח יותר, נוח יותר
AUTOBOOM

לקסוס UX המעודכן. קשיח יותר, נוח יותר

לקסוס UX המעודכן. קשיח יותר, נוח יותר

לקסוס UX הוא קרוסאובר קומפקטי שהוצג בתערוכת ז'נבה במרץ 2018. זהו הקרוסאובר הקטן ביותר בהיצע של לקסוס, שקדם ל-NX ומבוסס על פלטפורמת GA-C. השם "UX" הן ראשי תיבות של "Urban Explorer". לדברי לקסוס, הדגש של הרכב הוא על התנהגות כביש יוצאת מן הכלל. מדובר ברכב מבוקש – יותר מ-240 אלף עותקים נמכרו ברחבי העולם מאז אמצע 2018. בישראל מוצע הדור הראשון של לקסוס UX בגרסת הנעה קדמית עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטר המפיק 173 כ"ס, או מערכת היברידית בהספק כולל של 184 כ"ס. בנוסף, ישנה גרסה חשמלית UX 300e.

Lexus UX 300е 2018. SUV 5-door, 1 generation.

במאי 2022, היצרנית החליטה לערוך עדכון לרכב המצוין ממילא. לקסוס UX המעודכן הפך לקשיח ונוח יותר, המרכב שלו חוזק, אלקטרוניקת העזר קיבלה הגדרות חדשות ומערכת המולטימדיה עודכנה. האינטראקציה עם הרכב כעת אינטואיטיבית יותר. אבל אין כמעט שינויים מבחוץ. לא הוכרז על מתיחת פנים רשמית.

מרכב

המרכב של לקסוס UX 2022 נעשה קשיח יותר, יש לו 20 נקודות ריתוך נוספות בפתחי הדלתות ותא המטען. בין היתר, שופרו גם הגה הכוח החשמלי ובולמי הזעזועים. הרכב צויד בצמיגים חדשים שעושים פחות רעש בזמן נסיעה הודות לצורת סולייה שונה. הופיעו צבע מרכב חדש Sonic Platinum וחבילת עיצוב חיצוני F Sport Design.

אלקטרוניקה

שוכלל מכלול +Lexus Safety System: מערכות זיהוי רוכבי אופניים והולכי רגל, בקרת שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית נעשו מתקדמות יותר. בתא הנוסעים ראויה לציון מערכת מולטימדיה חדשה בעלת מסך ברזולוציה גבוהה יותר בגודל 8 או 12 אינץ', בהתאם לרמת הגימור (בעבר היו 7 או 10,3 אינץ'). מערכת המולטימדיה כוללת עדכון OTA, תפעול קולי, אפשרויות מקוונות מתקדמות וחיבור מרחוק דרך סמארטפון. הטאצ'פד הוסר מהקונסולה המרכזית, הוגדל משטח הטעינה האלחוטית, נוספו שני שקעי USB ושונה מיקום הכפתורים לשליטה בחימום המושבים.

יחידות כוח

שום דבר לא השתנה כאן: המבחר בישראל כולל גרסת בנזין UX 200 המפיקה 173 כ"ס ו-UX 250h ההיברידית המפיקה 184 כ"ס. הראשונה מצוידת בגיר רציף Direct Shift (הילוך ראשון מכני) ובהנעה קדמית. ההיבריד גם מגיע עם גיר רציף והנעה קדמית. מערכת הנעה כפולה E-Four אינה מוצעת בארץ. הגרסה החשמלית UX 300E נמכרה עד סוף 2020 וכיום ניתן למצוא אותה בשוק יד שנייה.

גרסת F Sport

גם גרסת F Sport זכתה לשיפורים, וגם הם מכוונים לשיפור חוויית הנהיגה: המכונית תשמח אתכם במתלים אדפטיביים ובולמי זעזועים מבית Yamaha, מושבים והגה ספורטיביים ודוושות אלומיניום. מוט גישור חדש בין הקורות הקדמיות שיפר את הקשיחות.

יש לכם לקסוס אהוב?
23 קולות