פולקסווגן הציגה רשמית את הפאסאט החדש במרכב סטיישן. הדור התשיעי למכונית המשפחתית המפורסמת צויד בטכנולוגיות מתקדמות, גדל במימדים ויצא נוח יותר, טוב יותר ומרווח יותר מקודמו. הדגם החדש יקבל מנועי בנזין ודיזל וכן גרסאות היברידיות פלאג-אין שיספקו מעל 100 ק"מ של טווח נסיעה במצב חשמלי.
פולקסווגן הציגה את הפאסאט החדש: סטיישן מתקדם טכנולוגית
AUTOBOOM

פולקסווגן הציגה את הפאסאט החדש: סטיישן מתקדם טכנולוגית

פולקסווגן הציגה את הפאסאט החדש: סטיישן מתקדם טכנולוגית

פולקסווגן הציגה רשמית את הפאסאט החדש במרכב סטיישן. הדור התשיעי למכונית המשפחתית המפורסמת צויד בטכנולוגיות מתקדמות, גדל במימדים ויצא נוח יותר, טוב יותר ומרווח יותר מקודמו. הדגם החדש יקבל מנועי בנזין ודיזל וכן גרסאות היברידיות פלאג-אין שיספקו מעל 100 ק"מ של טווח נסיעה במצב חשמלי.

פולקסווגן פאסאט שנת 1973. סטיישן 5 דלתות, דור 1.

הדור הראשון של פולקסווגן פאסאט יצא עוד בשנת 1973. בתחילת 2022 הרכב הוותיק ביותר של פולקסווגן הוסר מפס הייצור והוחלף ב-ID.7 החשמלי. אך כפי שהתברר בהמשך, עזבה רק הגרסה במרכב סדאן. ההרכבה של הדור התשיעי במרכב סטיישן תחל בתחילת שנת 2024.

להזכירכם

עיצוב חיצוני

במבט מהצד ניתן לזהות בבירור את הפאסאט הקודם, אך מלפנים חלה מהפכה אמיתית: הופיע כונס אוויר ענקי והפנסים הקדמיים וגם האחוריים מחוברים באמצעות פס תאורה. כאופציה מוצעים פנסי מטריקס בעלי אור גבוה עוצמתי מספיק כדי להאיר למרחק של 500 מ'. רמת הגימור הספורטיבית R Line תוסיף עיצוב אחר של הפגושים, ואם זה לא מספיק, ניתן לרכוש חבילת עיצוב כהה מיוחדת.

פולקסווגן פאסאט 2024 החדש מבוסס על פלטפורמת MQB Evo, שהיא גרסה מעודכנת של MQB. הסטיישן התארך ב-144 מ"מ ל-4,917 מ"מ, התרחב ב-20 מ"מ ל-18,52 מ"מ וגבה ל-1,506 מ"מ. בסיס הגלגלים התארך ב-50 מ"מ (2,841 מ"מ) ובכך מספק יותר מרווח לנוסעים בשורה השנייה.

תא המטען בנפח 690 ליטר מציע 40 ליטר יותר מאשר הדגם הקודם.

הצמיחה הניכרת במימדים השפיעה לא רק על המרווח בתוך תא הנוסעים: תא המטען בנפח 690 ליטר מציע 40 ליטר יותר מאשר הדגם הקודם. אם לקפל את השורה האחורית מתקבל מרחב גדול בעל רצפה ישרה בנפח 1,920 ליטר.

תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים שמר על הסגנון השמרני האופייני לפולקסווגן, אך איכות החומרים השתפרה והפאנל הקדמי והדלתות מצופים בעור סינטטי. העיצוב של סביבת הנהג תורם לתחושת המרווח. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "10,25 קיבל ציפוי מיוחד נגד השתקפויות. מערכת המולטימדיה Volkswagen MIB4 מגיעה עם מסך "15 ותפעול קולי (או "12,9 ברמת הגימור הבסיסית). מתחת למסך ממוקם פס לשליטה בעוצמת הקול ובבקרת האקלים.

מטעמי נוחות, הוחלט להחזיר את המקשים הפיזיים להגה במקום הטאצ'פדים. מוט ההילוכים היגר לגל ההגה והפנה מקום לאחסון חפצים בין המושבים. ישנם שקעי טייפ C בשתי השורות לטעינת 45 וואט מהירה. כאופציה ניתן לקבל בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים עם עיסוי, חימום ואוורור ותצוגה עילית.

מפרט מערכות הבטיחות ומערכות העזר התרחב מהותית: בקרת שיוט אדפטיבית על בסיס ניווט Travel Assist, מערכת חניה אוטומטית, ניטור שטחים מתים אקטיבית, בקרת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, זיהוי תמרורים מתקדם, שמירה על מרכז נתיב ועוד.

מערכת הנעה ושאסי

פולקסווגן פאסאט 2024 החדש יוצע עם מבחר רחב של מנועים מעודכנים ושתי מערכות היברידיות פלאג-אין על בסיס מנוע TSI evo2 בנפח 1,5 ליטר. ההספק הכולל של ה-eHybrid עומד על 204 או 272 כ"ס. הסוללה החדשה והגדולה יותר בקיבולת 19,7 קוט"ש תאפשר לעבור 100-120 ק"מ במצב חשמלי לחלוטין (פי 2 בהשוואה לדגם הקודם). ניתן לבצע טעינת DC מהירה בהספק עד 50 קילוואט.

פולקסווגן פאסאט ‏2023. תא מטען. סטיישן 5 דלתות, 9 דור

גרסאות הבנזין:

  • מנוע טורבו eTSI בנפח 1,5 ליטר עם מערכת היברידית קלה 48 וולט בהספק 150 כ"ס.
  • מנוע טורבו TSI בנפח 2 ליטר המפיק 204 או 265 כ"ס (החזק יותר מגיע עם הנעה כפולה).

היצע גרסאות דיזל מבוסס על מנוע TDI בנפח 2 ליטר בשלוש אפשרויות הספק: 122, 150 או 193 כ"ס עם הנעה כפולה 4MOTION.

פולקסווגן פאסאט ‏2023. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 9 דור

בתוספת תשלום ניתן לצייד את הרכב במתלים אדפטיביים DCC Pro המאפשרים לשלוט בנפרד בתנועות המרכב למעלה/למטה במטרה לשפר את רמת הנוחות ואת התנהגות הכביש. לבולמי הזעזועים החדשים יש שני שסתומים (להתכווצות ולהחזרה בנפרד), לכן ההבדל בין מצבי קומפורט וספורט אמור להיות מורגש יותר.

ככל הנראה, זהו הפאסאט האחרון עם מנוע בעירה פנימית. סביר להניח שחלק ניכר מקהל היעד של הדגם כבר היום מעדיף את פולקסווגן ID.7 החשמלי, שיוצע בהמשך במרכב הסטיישן.

הערה
מה דעתכם על פאסאט החדש?
8 קולות