"רכב-העל" הצבאי זיבר MK2 מתוצרת ישראל הוא ענק פראי אקזוטי ומחוספס. אין מה להשוות למכוניות כמו טויוטה לנד קרוזר, שדומה לו רק במידות ובמשקל. גלנדווגן האגדי יכול להתמודד עם עליות בזווית של 31 מעלות, בעוד שזיבר מסוגל לעלות על קיר אנכי כמעט לחלוטין. גם האמר הדומה לו לא יחזיק מעמד בתחרות מולו. זיבר באמת שונה מכולם, ולו ר
זיבר MK2 ‏2010. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

זיבר: חיית הפרא

זיבר MK2 ‏2010. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

"רכב-העל" הצבאי זיבר MK2 מתוצרת ישראל הוא ענק פראי אקזוטי ומחוספס. אין מה להשוות למכוניות כמו טויוטה לנד קרוזר, שדומה לו רק במידות ובמשקל. גלנדווגן האגדי יכול להתמודד עם עליות בזווית של 31 מעלות, בעוד שזיבר מסוגל לעלות על קיר אנכי כמעט לחלוטין. גם האמר הדומה לו לא יחזיק מעמד בתחרות מולו. זיבר באמת שונה מכולם, ולו רק בהתייחס לעובדה שמסתובבים בו חבר'ה קשוחים עם נשקים. הכבישים שלנו עמוסים ברכבי השטח מסוג ג'יפ למיניהם. זיבר יתאים בצורה מושלמת לתושבי מקומות בוערים והוא נראה מדליק בהרבה מכל רכב-שטח אחר.

זיבר MK2 בנוי על גבי פלטפורמת רכבי-השטח הייחודית. הרכב הוא פרי יצירתו של עידו כהן – גאון אוטודידקט ישראלי, שלקח חלק במרוץ הראלי פריז-דקאר. עובדה זו ממחישה כי מדובר על מישהו שאינו מהנדס שלמד מניסיונו האישי בלבד. פלטפורמת 4X4 ניתן לפירוק ולהרכבה מחדש בהתאם לדרישותיו הייחודיות של הלקוח, תוך שמירה על יכולת השינוי בעתיד.

עובדה מעניינת

רכב שטח מותאם לתנאי הסביבה והוא בעל מאפייני שטח מרשימים. לרכב הנעת גלגלים מלאה, יחידת כוח עם מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר וגיר הילוכים אוטומטי אמין. הרכב מתאים במיוחד להתמודדות עם שטח עוין ולמשימות הדורשות ביצועי שטח מעולים. זיבר MK2 עבר מבדקים בשטחי מדבר ברחבי העולם בתנאי עבודה עד 55 מעלות צלזיוס. זיבר הפראי והבלתי ניתן לעצירה מתגבר על דיונות החול, על דרכי סלעיים, על ביצות ועל מעברי מים.

מה גורם לו להיות אהוב כל כך על אנשי צבא? ביצועים מעולים, זריזות, כוח שרידות ותחזוקה המאפשרים ליחידות הלחימה הטקטיות ולכוחות המיוחדים לזכות בזמני פריסה מהירים וביכולת תמרון גבוהה. אגב, החלונות בזיבר MK2 עשויות ברזנט וניתן להדביק אותן בקלות. הצבע המקורי ניתן לכיסוי בקלות עם צבע מפחית רגילה. הרכב חסין בפני כל סוגי השריטות ונטול פגוש, מה שמפשר חנייה בכל מצב.

בפנים, לדעתי הנשית בלבד, הכל בדיוק כמו שצריך להיות לגבר אמיתי – פשוט, לקוני, עוצמתי, מחוספס וקשוח. דוושות ענקיות, הגה ספורטיבי ומושבי מרוצים. למעשה, הדבר היחיד שמזכיר את היוקרה הוא הריפוד מחויט בסגנון Bentley. באופן מפתיע, בין שפע של מכשירים אנלוגיים ולחצנים ללא תגיות, ממוקמת יחידת מערכת המולטימדיה הגדולה והחזקה המסוגלת בין היתר, להציג את התמונה ממצלמות הקלטה מחזורית.

יחידת הכוח

נפרט על המנוע והיחידות האחרות של זיבר MK2. מנוע GB בנפח 6.2 ליטרים מספק 430 כ"ס ומייצר שאגה "אמריקאית טיפוסית". המכונית במשקל מלא 3,265 ק"ג מספקת זינוק כמעט מיידי עם האצה למאה קמ"ש תוך 5 שניות. גם מהירותה המרבית היא מרשימה: 200 קמ"ש. המפלצת הזו מצוידת ברדיאטורים ענקיים לקירור. מערכת מיזוג האוויר הבולטת החוצה, נועדה לפעול ביעילות במצב של למעלה מ-55 מעלות - יתרון משמעותי בתנאי האקלים שלנו. בנוסף למנוע, הרכיבים והמכשור האחרים הם גם מתוצרת GM, מה שמקל על התחזוקה. זיבר ניתן לתיקון בכל מוסך אמריקאי.

המכונית במשקל מלא 3,265 ק"ג מספקת זינוק כמעט מיידי עם האצה למאה קמ"ש תוך 5 שניות. גם מהירותה המרבית היא מרשימה: 200 קמ"ש.

  • הספק המנוע: 430 כ"ס ב-5,900 סל"ד;
  • המומנט הסיבובי: 574 נ"מ ב-4,600 סל"ד;
  • תיבת ההילוכים: אוטומטית, בעלת 3 הילוכים.

ביצועי השטח

  • מרווח גחון: מתחת לסרנים – 380 מ"מ, מרווח קרקע – 530 מ"מ;
  • זווית גישה: °90;
  • זווית נטישה: °40;
  • שיפוע: 60%;
  • עומק החדירה למים: 0.8 מ';
  • זווית ההתגברות על המכשול האנכי: 0.75 מ';
  • מרווח התעלה: 0.8 מ';

עם רכב שכזה לגמרי הייתי זורמת גם על טיול במדבר וגם על טיול להרים. נותר רק למצוא מישהו שיבוא איתי... אך בואו נשאיר את הצחוקים בצד. למעשה אני גאה מאוד שדווקא בישראל בנו והרכיבו את רכב השטח הייחודי זיבר MK2. רכב המותאם לתנאי סביבה קשים במיוחד שמספק כמעט את כל הצרכים של היחידות המיוחדות ללוחמה נגד טרור. במשך עשרות שנים צה"ל מגן על המדינה שלנו. ומאוד חשוב שיהיה ברשותו טכנולוגיה מתקדמת ביותר.

מה דעתכם על זיבר MK2 שאני כל-כך אוהבת?
11 קולות