Wuling Mini EV היא מכונית עירונית חשמלית קומפקטית בפורמט מיני בעלת 4 מקומות. היא מיוצרת תחת המותג Wuling שנמצא בבעלות המיזם המשותף SAIC-GM-Wuling. המותג Wuling כבר ביסס לעצמו מוניטין טוב בתור יצרנית מיניוואנים ורכבים מסחריים במחיר נגיש. הדגם החדש של המותג, Mini EV, הופיע לראשונה בקיץ 2020 וכבר הצליח לצבור פופולריו
וולינג Mini EV ‏2022. מרכב, צורה. מיני 3 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

Wuling Mini EV. סוד ההצלחה של המיני החשמלית

וולינג Mini EV ‏2022. מרכב, צורה. מיני 3 דלתות, 1 דור

Wuling Mini EV היא מכונית עירונית חשמלית קומפקטית בפורמט מיני בעלת 4 מקומות. היא מיוצרת תחת המותג Wuling שנמצא בבעלות המיזם המשותף SAIC-GM-Wuling. המותג Wuling כבר ביסס לעצמו מוניטין טוב בתור יצרנית מיניוואנים ורכבים מסחריים במחיר נגיש. הדגם החדש של המותג, Mini EV, הופיע לראשונה בקיץ 2020 וכבר הצליח לצבור פופולריות בשוק הסיני הודות למחיר של 4,500 דולר ועקף את טסלה מודל 3 מבחינת היקף המכירות. במהלך שנת המכירות הראשונה בסין נמכרו 329 אלף יחידות! בואו נגלה מהו סוד ההצלחה של המיני החשמלית.

Wuling logo
Wuling Motors. המיזם המשותף של SAIC Motor, General Motors ו-Liuzhou Wuling Motors Co Ltd. החברה מתבססת בעיר ליוג'ואו, באזור גואנגשי-ג'ואנג האוטונומי ומייצרת רכבים מסחריים ואישיים שנמכרים בסין תחת המותגים Wuling ו-Baojun.

המיזם המשותף של SAIC Motor, General Motors ו-Liuzhou Wuling Motors Co Ltd שבו הצד האמריקאי מחזיק ב-44% מהמניות, נוסד בשנת 2002 ומייצר רכבים תחת המותגים Wuling ו-Baojun. המותג פונה לקהל היעד של צעירים, תחחתיו נמכרים דגמים E200, E100 ו-E300: כולם קיבלו עיצוב חיצוני בולט ומפרט אבזור עשיר. כיום SAIC-GM-Wuling מתרחבת בחיפזון בסגמנט המיקרו-חשמליות העירוניות.

עובדה מעניינת
Baojun E200.

סוד ההצלחה של רב המכר הסיני הוא פשוט מאוד. היצרנית ניתחה את צרכי קהל היעד שמתגורר ברובו באזורים כפריים ובערים קטנות ללא תחבורה ציבורית. החלופה להליכה ברגל במקומות כאלו הם כל מיני כלי רכב חשמליים המזכירים משפחתיות קטנות. על תוחלת החיים המוגבלת במקרים כאלו מפצה האפשרות לתקן את הרכב בזמן קצר ובזול. הפופולריות הגבוהה של Wuling Mini EV מודגשת על-ידי העובדה שהרכב החשמלי הושק לא מזמן גם במרכב קבריולט.

עיצוב חיצוני

Wuling Mini EV החדשה מעוצבת בסגנון "קובי" פשוט, שנוצר על-ידי דפנות מרכב כמעט שטוחות, כמות מינימלית של עיטורים, יחידות תאורה עם נורות רגילות וגלגלי 12 אינץ' קטנים. מימדיה של המכונית החשמלית הם להלן: 2,917 מ"מ לאורך, 1,493 מ"מ לרוחב, 1,621 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים – 1,940 מ"מ.

חלל פנימי

המרכב יעיל במיוחד, תא הנוסעים כולל ארבעה מקומות ישיבה, אולם ללא תא המטען. מצד שני, אם מקבפלים את משענות הגב של המושבים האחוריים נקבל מרווח העמסה בנפח 741 ליטר. המושבים עצמם פשוטים מאוד, עם אפשרויות כוונון מינימליות, הספה האחורית לא מצוידת אפילו במעשנות ראש מלאות. גל ההגה אינו מתכוונן, את לוח המחוונים מחליף צג מונוכרומי ובמקום מערכת המדיה מותקן רדיו רגיל עם יציאת USB. את הפקיד של תא הכפפות ממלאים שני כיסים מסורגים בפאנל הקדמי. אולם יש מזגן ו-12 גומחות ומדפים לאחסון חפצים קטנים בתא הנוסעים.

יחידות כוח

Wuling Mini EV שנת 2021/2022 מאוחד עם דגמי Baojun מבחינת מכלולים ויחידות הכוח. בסרן האחורי מותקן מנוע חשמלי בהספק 27 כ"ס בלבד, לכן המהירות המרבית של המכונית היא 100 קמ"ש. לבחירה מוצעים סוללות ליתיום-יון בקיבולת 9,2 או 13,8 קוט"ש המספקות טווח נסיעה של עד 120 או 170 ק"מ (לפי מחזור NEDC, בפועל מתקבל טווח קצר יותר). מתח מערכת החשמל – 96 וולט בלבד.

קיבולת הסוללה (13,8 קוט"ש) בהחלט יכלה לספק טווח פעולה ארוך יותר. אך המפתחים החליטו לוותר על פונקצית הבלימה הרגנרטיבית: הסוללה אינה נטענת בעת לחיצה על דוושת הבלימה, כפי שקורה בדגמים רבים יקרים יותר. הדבר הופך את המבנה לפשוט יותר ומאפשר להפחית את העלות אך במקביל מפחית את יעילותו של מקור האנרגיה. בוסף, מרכיבים חשמליים רבים בהם נעשה שימוש במבנה מושאלים ממוצרי חשמל ביתיים. מרכיבים מקטגורית כלי הרכב אמינים ועמידים יותר אך גם יותר יקרים. היוצרים של Wuling Mini EV טיפלו בכך על-ידי הקלת הגישה לחלקי חילוף וולתחזוקה.

האם לדעתכם מכונית חשמלית כזו תהיה מבוקשת בישראל?
13 קולות