אבארט 124 ספיידר הוא רודסטר קטן המיוצר על-ידי חברת מאזדה עבור התאגיד סטלנטיס תחת המותג אבארט. לא מדובר בדגם עצמאי לחלוטין, אלא בגרסה הספורטיבית של פיאט 124 ספיידר, שני הדגמים אף הוצגו יחד בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 2016. הפיאט עצמו הוא הרודסטר הספורטיבי המפורסם מאזדה MX-5, הידוע בשם מיאטה, שעבר מספר שינויים כמו דפנו
אבארט 124 ספיידר. "האחיין" של מיאטה
AUTOBOOM

אבארט 124 ספיידר. "האחיין" של מיאטה

אבארט 124 ספיידר. "האחיין" של מיאטה

אבארט 124 ספיידר הוא רודסטר קטן המיוצר על-ידי חברת מאזדה עבור התאגיד סטלנטיס תחת המותג אבארט. לא מדובר בדגם עצמאי לחלוטין, אלא בגרסה הספורטיבית של פיאט 124 ספיידר, שני הדגמים אף הוצגו יחד בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 2016. הפיאט עצמו הוא הרודסטר הספורטיבי המפורסם מאזדה MX-5, הידוע בשם מיאטה, שעבר מספר שינויים כמו דפנות מרכב חדשות ויחידות תאורה אחרות, תא הנוסעים נשאר כמעט ללא שינויים, אבל הותקן מנוע מקורי של פיאט בנפח 1,4 ליטר. לכן אבארט 124 ספיידר הוא כביכול ה"אחיין" של מיאטה. שני הספיידרים מיוצרים ביפן במפעל של מאזדה בעיר הירושימה, אך ההרכבה הסופית של אבארט מתבצעת במפעל Officine Abarth בטורינו, איטליה, בו מותקנים חלקים הספציפיים לדגמי אבארט.

Mazda MX-5 2018. Roadster, 4 generation, restyling.

בישראל מוצעת גרסת הדור הרביעי של מאזדה MX-5 לאחר מתיחת פנים שנת 2018. המחיר של הגרסה הבסיסית מתחיל מ-252,402 ₪. פיאט 124 ספיידר לא נמכר רשמית אצלנו.

חשוב

הבדלים חיצוניים מפיאט

אבארט 124 ספיידר שונה מבחינות רבות מפיאט המקורי. על המרכב מככב לוגו אבארט: הסמל המקורי הענק עם דמות של עקרב. על מכסה המנוע ומכסה המטען נצבע פס שחור בסגנון מירוצים באופן ידני. הרכב מצויד בחישוקי אלומיניום מקוריים בקוטר 17 אינץ'.

ההבדלים הפנימיים לעומת פיאט

אבארט 124 ספיידר החדש קיבל מושבי ספורט עם ריפוד עור שחור ומיקרופייבר (עם חימום), ניתן להתקין מושבי Recaro עם ריפוד עור וזמש אלקנטרה. גם ההגה וידית ההילוכים מרופדים בעור. תא הנוסעים מעוטר בקווי תפירה אדומים. הקבריולט של אבארט מציע אבזור עשיר יותר בהשוואה לפיאט: רמת הגימור הבסיסית כוללת בקרת אקלים, ניווט, חיבור דרך Bluetooth ובקרת שיוט.

הבדלים בחלק הטכני

אבארט 124 ספיידר 2016. מנוע. קבריולט, 1 דור
מתחת למכסה המנוע - גרסה עוצמתית יותר של מנוע הטורבו MultiAir בנפח 1.4 המפיק 170 כ"ס ו-250Nm.

נתחיל מזה שאבארט הוא קל יותר מהדגם של פיאט ב-45 ק"ג, משקלו העצמי הוא 1,060 ק"ג. בנוסף, יש לו חלוקת משקל מושלמת בין הסרנים, 50/50. הוא מצויד בגרסה עוצמתית יותר של מנוע הטורבו MultiAir בנפח 1.4 המפיק 170 כ"ס ו-250Nm. לשם השוואה, פיאט 124 ספיידר הבסיסי בגרסה האירופית מצויד במנוע בהספק 140 כ"ס, הגרסה האמריקאית קיבלה מנוע המפיק 162 כ"ס ו-250Nm. אבארט 124 ספיידר מגיע עם שתי תיבות 6 הילוכים לבחירה: ידנית או אוטומטית עם פונקצית העברת הילוכים מפקדים על ההגה ומצב ספורט. מערכת ההנעה בדגמים אבארט ופיאט וכן במאזדה, היא אחורית. המהירות המרבית של אבארט גבוהה ב-15 קמ"ש מזו של פיאט (230 קמ"ש) וכדי להאיץ ל-100 קמ"ש נדרשות לו 6,8 שניות (מהיר ב-0,7 שניות בהשוואה לפיאט עם המנוע הבסיסי). יותר מכך, הרכב צויד בבולמי הזעזועים ספורטיביים יותר (מאת החברה המפורסמת Bilstein), במייצבים רוחביים מחוזקים ובבלמים יעילים יותר. להתנהגות הכביש תורם דיפרנציאל ננעל אוטומטית, ולרמת ההנאה מנהיגה מערכת הפליטה Record Monza.

בסרטון: אבארט 124 ספיידר 2014 שנת. קבריולה.

גרסאות מיוחדות

אבארט 124 ראלי

במיוחד עבור מעריצי נהיגת אקסטרים, במקביל לגרסת גג פתוח, הציגו את אבארט 124 ראלי שהוא רציני הרבה ביותר שאושר על-ידי FIA לפי כללי קטגורית R-GT. הדגם במרכב קופה הוא לא מכונית הקונספט, אלא מכונית מרוצים אמיתית לראלי. הרכב צויד במנוע טורבו 1,8 ליטר בהספק 300 כ"ס, בתיבת הילוכים סיקוונסיאלית ספורטיבית ובמתלים אחרים. בנוסף, כחלק מאבזור ברירת המחדל, מותקן כלוב התהפכות.

אבארט 124 GT

בשנת 2018 בז'נבה הוצג אבארט 124 GT: גרסה במרכב קופה עם גג עשוי קרבון עם חלון מתחמם השוקל 16 ק"ג שניתן להסיר בקלות. סימני ההיכר הנוספים של ה-GT: ג'נטים R17 מבית OZ מוקלים ב-3 ק"ג ובתי מראות צד מקרבון. המנוע בנפח 1,4 ליטר MultiAir בהספק 170 כ"ס פועל בשילוב עם תיבה ידנית או אוטומטית 6 הילוכים ומספקת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6,8 שניות.

מאזדה MX-5 נכנסה לספר השיאים של גינס בתור מכונית הספורט דו המקומית הנמכרת ביותר בעולם, קיבלה את התואר "המכונית המהנה ביותר" מאת פלייבוי, הפכה ל"מכונית הייבוא הטובה ביותר במרכב קבריולט" בגרמניה ול"מכונית הצייטנית ביותר בעולם" בבריטניה.

הידעתם?
ומה אתם מעדיפים?
13 קולות