אבארט 500 היא מכונית קטנה מסוג מיני המיוצרת משנת 2007 במרכבי האצ'בק 3 דלתות או גג פתוח, שנושאת את סמל העקרב המפורסם של אבארט. המכונית הקטנה, הזריזה והזולה היוותה ככרטיס כניסה לעולם הספורט המוטורי החובבני. אפילו לאחר שנים רבות אבארט 500 שמרה על עיצובה המוכר ובמקביל היא הפכה לעוצמתית ולמהירה יותר. הידעתם שאח
אבארט 500. "העקרב" הקטן שנולד מ"העכברון"
AUTOBOOM

אבארט 500. "העקרב" הקטן שנולד מ"העכברון"

אבארט 500. "העקרב" הקטן שנולד מ"העכברון"

אבארט 500 היא מכונית קטנה מסוג מיני המיוצרת משנת 2007 במרכבי האצ'בק 3 דלתות או גג פתוח, שנושאת את סמל העקרב המפורסם של אבארט. המכונית הקטנה, הזריזה והזולה היוותה ככרטיס כניסה לעולם הספורט המוטורי החובבני. אפילו לאחר שנים רבות אבארט 500 שמרה על עיצובה המוכר ובמקביל היא הפכה לעוצמתית ולמהירה יותר. הידעתם שאחד מההוט-האצ'ים הטובים בעולם נוצר על בסיס המכונית האיטלקית החמודה פיאט 500 שעוד בשנות ה-30 הרחוקות, כאשר יצאה לראשונה, האיטלקים הקנו לה את הכינוי "Topolino" ("עכברון")? כן, אבארט 500 זהו בעצם "עקרב" קטן שנולד מ"העכברון": אבארט לקחה את פיאט 500 הרגילה בדגם שנת 2007 ונתנה לו עיצוב אגרסיבי יותר, מנוע 1,4 ליטר Fire Turbojet בהספק 135 – 160 כ"ס ומתלים משופרים. המכונית יצאה מאוד זריזה והחן והקסם המיוחדים שלה אינם דועכים: גרסת ההוט-האצ' לאחר מתיחת הפנים עם אינדקס 595 משווקת עד היום.

Fiat 500 2020. Hatchback 3-door, 3 generation.

פיאט 500, אייקון תעשיית הרכב האירופאית והמכונית שסייעה לשקם את כלכלת איטליה, למעשה הומצאה מחדש בשנת 2007 והוחזרה לרשימת הדגמים שמפסלים את התדמית של שוק הרכב האירופאי. בשנת 2020, בדור השלישי שלה, היא הפכה לחשמלית לחלוטין והייתה הראשונה שהציעה נהיגה אוטונומית ברמה שנייה! גרסה זו מוצעת בישראל. כאן תוכלו לקרוא על הדגמים במרכב האצ'בק 3 ו-5 דלתות[(https://autoboom.co.il/magazine/hatchback-fiat-5003rd-generation-2020) וכאן [על הקבריולט החדש.

מעניין
בסרטון: אבארט 500 2008 שנת. קבריולה.

העיצוב החיצוני

Abarth 500. Mini 3-doors, 1 generation.
Abarth 500. Cabrio, 1 generation.

ליצור תדמית של "לוחם" קשוח מפיאט 500, התגלמות הקסם בכבודה ובעצמה, היא משימה לא כזו פשוטה. אבל האיטלקים הם מומחים ידועים בתחומם, לכן המכונית "המחייכת" הצליחה לשמור על הרושם של משהו נוגע ללב, בעיקר בשל המרכב המיוחד במינו העגול. צביעת המרכב המיוחדת, הג'נטים היפים בקוטר 16 אינץ' בשילוב עם צמיגי פרופיל נמוך ובודי קיט אווירודינמי מקנים לאבארט 500 שיק ספורטיבי וקסם ייחודי.

חלל פנימי ואבזור

ברור שזה אבארט ולא פיאט: בתוך המכונית לא תמצאו אף סמל של פיאט, כמו גם על המרכב, אלא את העקרב המקורי של אבארט. החומרים, למרבה הצער, מסגירים את קטגוריית המחיר של דגם המקור, שכן הפלסטיק לא מגיע באיכות מרשימה. השינויים העיקריים של אבארט 500 מפיאט הם: הגה ספורטיבי, לוח מחוונים מיוחד עם מד לחץ טורבינה שאפתני ומושבים ספורטיביים. לוח המחוונים עצמו מיושם באופן שאינו נופל מזה של דגם פרימיום כלשהו ובאמצעות כפתור ה-sport המיוחד על הקונסולה המרכזית ניתן לשנות את סגנון התצוגה שלו. כמו כן, הדגם מפגין מספר רעיונות מעניינים: על מנת לסגור את מנעול הדלת יש לדחוף את הידית כנגד כיוון התנועה; מקשי תיבת ההילוכים האוטומטית פרוסים במעגל, החלטה לא שגרתית, אבל היד מתרגלת במהרה אפילו יותר מאשר לידית המסורתית! תא מטען מציע נפח מכובד כיאה למכונית הספורט, 185 ליטר בלבד. עם זאת, בקיפול משענת הגב האחורית (מושב אחיד), קיבולת ההטענה גדלה ל-610 ליטר.

מאחר ואבארט 500 החדשה היא מכונית כלל לא זולה, מפרט האבזור שלה הוא נדיב למדי. כבר ברמת הגימור הבסיסית מקבלים מזגן, חלונות חשמל, מראות צד עם סרוו, מערכת שמע Interscope (רדיו, CD ו-MP3) ומערכת התקשורת המקורית של פיאט Blue&Me. תמורת תשלום נוסף מציעים בקרת אקלים וריפוד עור מאת אבארט. מכלול הבטיחות של העקרב הקטן הוא גם נדיב: ESP עם דימוי אלקטרוני של נעילת דיפרנציאל Torque Transfer Control, סט של 7 כריות אוויר הכולל אפילו וילונות צד, בקרת לחץ בצמיגים.

יחידות כוח ושאסי

אבארט 500 2010. מנוע. מיני 3 דלתות, 1 דור
המנוע החזק ביותר מגיע בנפח 1,4 ליטר.

המשקל של אבארט 500 הוא נמוך יותר בהשוואה לפיאט המקורי, 1,035 ק"ג. המנוע החזק ביותר הוא בנזין 16 שסתומים בנפח 1,4 ליטר T-Jet, המצויד במגדש טורבו ובמצנן ביניים לקירור האוויר הנדחס. עם יחס דחיסה של 9,8 המנוע מפיק 135 כ"ס בעת 5,500 סל"ד, המומנט המרבי (במצב Sport) הוא 206Nm. ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת פחות מ-8 שניות, המהירות המרבית היא 205 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא 6,5 ליטר ל-100 ק"מ. השאסי עבר בירושה מפיאט 500: מתלי מק'פרסון בסרן הקדמי וזרוע נגרר מאחור. מנגנון ההיגוי: מסרק עם הגה כוח חשמלי. המפרט הבסיסי כולל ABS ו-ESP. בגלגלים הקדמיים מותקנים בלמי שתי בוכנות. דרך אגב, את צליל האגזוז של אבארט 500 מכווננים המהנדסים של פרארי.

«תמורת סכום כזה קשה למצוא רכב שיספק התרגשות ברמה דומה מהנהיגה»
הבעלים של אבארט 500
Abarth 500 Esseesse.

למעוניינים בדגם "חם" יותר, אבארט מציעה את הגרסה המיוחדת Esseesse (באיטלקית Sportivo Speciale, או בקצרה SS, נהגה כמו esseesse). את חבילת הספורט המיוחדת ניתן להתקין ב-12 החודשים הראשונים לאחר רכישת הרכב. Esseesse כוללת לא רק מנוע בהספק מוגבר, בלמים מחוזקים וכיול מיוחד של השאסי, אלא גם שיפורים חיצוניים נוספים, כמו הג'נטים המעוצבים בקוטר 17 אינץ' שמבעד לחישורים שלהם מציצים הקליפרים האדומים. הדינמיקה של אבארט 500 Esseesse עוד יותר מגניבה: "העקרב המורגז" מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7,4 שניות והמהירות המרבית היא 211 קמ"ש הודות למנוע בהספק 160 כ"ס עם מומנט מרבי של 230Nm. המנוע פועל אך ורק בשילוב עם תיבת 5 הילוכים ידנית, בשעה שאבארט 500 הרגיל זמין גם עם תיבה אוטומטית. אפשר רק לתאר במילים של בעלים אחד נלהב: "תמורת סכום כזה קשה למצוא רכב שיספק התרגשות ברמה דומה מהנהיגה".

"העקרב" הקטן או אחד ממתחריו?
13 קולות