אבארט 695. תוספת אדרנלין
אבארט 695 הוא רכב ספורטיבי במרכב האצ'בק 3 דלתות שנוצר על בסיס הדגם פיאט 500, שהוא בתורו פותח בהשראת הרכב משנת 1957. לכן ה-695 מעוצב בסגנון רטרו הייחודי שמקרין חן מיוחד. יש להבהיר כי האינדקס 695 משמש לציון הגרסאות העוצמתיות ביותר של פיאט 500 המקורי, שקיבלו "תוספת אדרנלין", כך שאבארט 695 אינו דגם עצמאי, אלא מעין "סדרה" עם "פרקים" חדשים שיוצאים באופן קבוע.
פיאט 500 החדש מוצע בישראל במרכב האצ'בק או קברקיולט. הידעתם שעכשיו הוא חשמלי לחלוטין?! במיוחד עבורכ ערכנו [סקירה מפורטת.
695 Tributo Ferrari, שנת 2009
הגרסה המיוחדת הראשונה עם אינדקס 695 הייתה נקראת "Tributo Ferrari", היא נחשפה בתצוגת הרכב בפרנקפורט בשנת 2009. כפי שניתן להסיק מהשם, הרכב פותח בשיתוף פעולה עם מהנדסי פרארי על בסיס הדגם אבארט 500 בדגם שנת 2008. הדגם יוצר בכמות מוגבלת. הוא צויד במנוע טורבו T-Jet המוכר היטב עם 16 שסתומים בנפח 1,4 ליטר, אך הוא עבר שכלול וקיבל מגדש טורבו אחר מאת Garrett. הספק המנוע הגיע לכ-180 כ"ס, המומנט היה 250Nm. הרכב צויד בגיר מכני אוטומטי MTA, בתמסורת עם הנעה אלקטרו-הידראולית ובפקדי העברת הילוכים על ההגה. מבחוץ, הדגם נבדל בצבע מרכב אדום Scuderia Red עם פסים אפורים, בחישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ' עם צמיגים ספורטיביים ובפנסי קסנון. הרכב הקטנטן קיבל בלמי ברמבו 4 בוכנות ואגזוז "Record Monza" בעל שני מצבים. את תא הנוסעים מהדרים מושבי "Abarth Corsa by Sabelt" עם שלד מקרבון המרופדים בעור שחור והגה מרופד בעור בעיצוב מיוחד. מאוחר יותר הופיעו הגרסאות בצבעים כחול, צהוב ואפור.
695 Competizione, שנת 2011
גרסת אבארט 695 Competizione קיבלה שני מושבי ספורט מיוחדים בתא הנוסעים בריפוד עור שחור ועם תוספות אדומות מאלקנטרה (שלד המושב עשוי מקרבון), הגה מרופד בעור שחור עם פקדי העברת הילוכים, כלוב התהפכות פנימי וצבע המרכב אפור Grigio Competizione Opaco. הדגם קיבל לוח מחוונים מיוחד ובלוק ניווט לווין Abarth Blue&Me MAP עם פונקציה טלמטרית שפותח על-ידי Magneti Marelli. בין הפרטים החיצוניים: פנסי קסנון, ג'נטים R17, בלמים עם קליפרים אדומים. יחידת הכוח: מנוע 1.4 Turbo T-Jet בהספק 180 כ"ס בשילוב עם תיבת 5 הילוכים ידנית Abarth Competizione עם מנגנון אלקטרוני. מערכת המתלים עברה שכלול, הותקנו בלמי ברמבו בקוטר 305 מ"מ, בולמי זעזועים מיוחדים ואגזוז ספורטיבי Record Monza.
695 Edizione Maserati, שנת 2012
המהדורה המוגבלת (בסך הכל 499 יחידות) 695 Edizione Maserati הוצגה בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 2012 והגיעה בצורת מרכב עם גג פתוח, קבריולט. בדומה ל-695 אחרים, בתור הבסיס נלקח אבארט 500 עם אותו מנוע T-Jet בנפח 1,4 ליטר. מנוע בעל 16 השסתומים הפיק 180 כ"ס הודות למגדש טורבו ופעל יחד עם תיבת 5 הילוכים ידנית Abarth Competizione עם מנגנון אלקטרוני ופקדי העברת הילוכים על ההגה. מבחוץ הרכב נבדל במרכב בצבע בורדו Pontevecchio Bordeaux, בפנסי קסנון, בחישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ, "Neptune" ובאגזוז Record Modena. בנוסף למתלים משופרים הותקנו בלמי ברמבו 305 מ"מ ובולמי זעוזעים מיוחדים. את תא הנוסעים מהדרים מושבים בריפוד עור Poltrona Frau בצבע בז'-חול עם קווי תפירה קונטרסטיים, הגה מרופד בעור שחור, בלוק דוושות מאלומיניום ומערכת שמע Hi-Fi עוצמתית.
695 70° Anniversario, שנת 2019
הגרסה החדשה של פיאט 500 הנצחי פונה לאספנים. אבארט 695 70° Anniversario שהושק לכבוד יום הולדת ה-70 למותג נחשף במילאן בשנת 2019. הרכב הוצע בכמות מוגבלת של 1,949 יחידות (שנת ייסוד המותג). הוא צויד במנוע 1,4 Turbo T-Jet בהספק 180 כ"ס ובתיבת הילוכים ידנית. המאפיין הייחודי של גרסה זו הייתה צביעת המרכב הדו-גונית וספוילר אחורי מתכוונן נועז עם שם משלו "Spoiler ad Assetto Variabile" ו-12 מצבים עם זווית נטייה מ-0° ל-60°. הדגם החגיגי עבר כוונון סופי במנהרה האוורודינמית של FCA באורבסנו שליד טורינו וכוח ההצמדה של הספוילר הגיע ל-42 ק"ג. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 6,7 שניות, המהירות המרבית (עם ספוילר במצב 0) עומדת על 225 קמ"ש. בשני הסרנים מותקנים בולמי זעזועים Koni FSD. בתא הנוסעים: מושבי Sabelt Tricolore שפותחו במיוחד עבור הדגם ולוחית הנצחה של מהדורת יום ההולדת. מפרט האבזור כולל מערכת מולטימדיה Uconnect עם מסך 7 אינץ', ממשק Apple CarPlay ו-Android Auto, רדיו דיגיטלי DAB, מערכת ניווט ואפליקציית Abarth Telemetry, בקרת אקלים, פנסי ערפל לד ושטיחים מיוחדים.
695 Esseesse, שנת 2021
אבארט עצמה מכנה לגרסה המיוחדת אבארט 695 Esseesse "מהדורת אספנות" חדשה שנועדה להזכיר על הדגם בעל אותו השם משנת 1964. בסך הכל יוצרו 1,390 עותקים, המספר נוצר על-ידי הכפלה של 695 בשניים. Esseesse לא שונה בהרבה מגרסת 70°Anniversario (שנת 2019), יש לה אפילו ספוילר עם זווית נטייה של 0-60° המתכוונן באופן ידני, אך עם זאת היא מוצבת בתור הגרסה "המהירה ביותר בסדרה". הרכב צויד במכסה מנוע חדש מאלומיניום השוקל פחות ב-25% ואגזוז מטיטניום מאת Akrapovic. הספוילר האחורי המתכוונן מספק כוח הצמדה של 42 ק"ג. מנוע טורבו בנזין 1,4 ליטר (180 כ"ס ו-250Nm) בשילוב עם גיר ידני מאפשר להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 6,7 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 225 קמ"ש. הודות לכל השיפורים, הזמן שבו הרכב עובר 400 מטר מעמידה התקצר מ-15,2 ל-15,1 שניות.
695 Tributo 131 Rally, שנת 2022
אבארט 695 Tributo 131 Rally יצא ביולי 2022. הרכב הזה עושה הומאז' לדגם ההיסטורי Fiat 131 Abarth Rally שיצא בשנת 1974 וניצח ב-20 שלבים באליפות העולם בראלי. בראש ובראשונה Tributo 131 Rally המודרני מזכיר את המכונית האגדית בצבע המרכב הכחול Blue Rally. הגוון יוצר קונטרסט עם הגג והעיטור השחור על קשתות הגלגלים בגוון Scorpion Black. הרכב קיבל ג'נטים R17 בצבע שחור-אפור, את הספוילר המתכוונן Spoiler ad Assetto Variabile שכבר מוכר לנו, מערכת פליטה ספורטיבית Record Monza Sovrapposto, בולמי זעזועים Koni ובלמי ברמבו. מנוע טורבו בנזין 1.4 T-Jet בהספק 180 כ"ס פועל יחד עם תיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים רובוטית. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 6,7 שניות, המהירות המרבית היא 250 קמ"ש. בתא הנוסעים: לא רק תוספות בצבע כחול, אלא גם עיטור בצורת קווי המתאר של דגם 131 על הדלתות, הפאנל הקדמי וגבי המושבים. בסך הכל ייצאו 695 עותקים של 695 Tributo 131 Rally.