אקורה אינטגרה. ההוכחה של המותג
אקורה אינטגרה היא מכונית ספורטיבית קומפקטית המיוצרת על-ידי חברת הונדה תחת המותג אקורה משנת 1985 ועד היום. אינטגרה הפכה לאחת מהמכוניות הראשונות של המותג החדש, לכן החברה היפנית, שלא הייתה בטוחה לחלוטין לגבי מותג הפרימיום החדש שלה, שיווקה ליתר ביטחון את הדגם בתור הונדה או רובר בשווקים שונים, שכן למכוניות מאת הונדה היה מוניטין גבוה בכל צורה שהיא. אבל המותג אקורה יצא מוצלח ואינטגרה היא הוכחה ישירה לכך. כתוצאה, הדגם כבר נמצא בדור הרביעי שלו, כיום זוהי מכונית יוקרתית לא גדולה ומושלמת טכנולוגית במרכב ליפטבק הפונה לאוהבי נהיגה ספורטיבית. המאפיינים שלה הם מרכב קל וקשיח, שאסי ספורטיבי חזק, ראות מצוינת, שפע אופציות ופונקציות פרוגרסיביות.
דור ראשון
יוצר בין השנים 1985 – 1990. אקורה אינטגרה הראשונה קיבלה עיצוב האופייני לרכבים משנות ה-90: תועלתני, מרובע, פנסים נשלפים. תא הנוסעים פשוט וארגונומי ומותקנים בו מושבי ספורט קדמיים ומושבים מתקפלים מאחור. לוח המחוונים כולל מד מהירות, טכומטר, נתוני דלק וטמפרטורה ונמצא מתחת למגן שמש. הדגם צויד במנוע 4 צילינדרים טורי עם הזרקה ישירה בהספק 113 כ"ס. בארה"ב אינטגרה נמכרה מלכתחילה תחת המותג אקורה והוצעה עם שפע אופציות נוחות. באירופה, להפך, קיבלה אבזור מאוד דל.
דור שני
יוצר בין השנים 1989 – 1993. אינטגרה דור שני אימתה את הרלוונטיות של המותג אקורה, לכן בדור השני המכונית עברה שיפור משמעותי. אקורה אינטגרה השנייה נפרדה מהפנסים הנשלפים מפני שהם יצאו מהאופנה. העיצוב החיצוני הפך לשטוח ולנמוך יותר, היו לו חלונות גדולים וגבוהים נטולי מסגרת שסיפקו לנהג ראות רחבה במיוחד, אחת מהטובות בסגמנט.
העיצוב הפנימי והאבזור נותרו צנועים ולקוניים, אך מקיפים. לוח המחוונים השטוח לא היה מגביל את הראות מלפנים וסיפק את כל המידע הדרוש באופן מדויק. המכונית התבססה על הפלטפורמה החדשה עם מתלים עצמאיים, לכן אינטגרה זכתה לשבחים בזכות היציבות שלה. גם המנוע דורג גבוה. הוא היה אמין וחסכוני, בנפח 1,8 ליטר, הפיק 140 כ"ס וסיפק דינמיקה מרשימה. יחד עם זאת, המרכב הקשיח והקל במיוחד גם שיחק תפקיד חשוב בדינמיקה המצוינת.
דור שלישי
יוצר בין השנים 1993 – 2001. לרגע ההשקה של הדור השלישי אינטגרה כבר הייתה מוכרת טוב בשוק, היה ניתן לזהות אותה בקלות הודות לארבעה פנסים קטנים מקדימה. עיצוב החרטום שלה היה תוקפני יחסית לתקופה וקיבל גריל גדול שהותקן, באופן מפתיע, בפגוש. דלתות נטולות מסגרת וקו "מותני" הצד העולה הדגישו את האופי הספורטיבי של המכונית.
אינטגרה אימתה את הרלוונטיות של המותג אקורה
בתא הנוסעים המשיכו את מסורת לוח המחוונים הפשוט והברור עם שעונים אנלוגיים גדולים וחיישני טמפרטורת נוזל קירור ורמת הדלק. המכונית הייתה מתמקדת בנהג, לכן המושבים הקדמיים היו נוחים וספורטיביים, לעומת המושב האחורי שהיה מאוד צפוף. בשונה ממכוניות רבות בסגמנט, אקורה אינטגרה התבססה על פלטפורמה עם מערך מתלים רב-חיבורי המספק התנהגות כביש ספורטיבית יותר. בזכות מנוע הבנזין בנפח 1,8 ליטר שהפיק 141 – 196 כ"ס יחס ההספק למשקל היה הגבוה ביותר בקטגוריה.
דור רביעי
מיוצר משנת 2022 עד היום (נתונים לשנת 2022). לאקורה אינטגרה החדשה אין הרבה במשותף עם גרסת הדור השלישי של המכונית, וזה ברור, הרי חלפו יותר מ-20 שנים ומדובר בתקופות שונות לחלוטין בתעשיית הרכב. מכונית היוקרה הספורטיבית הקומפקטית פותחה על גבי אותה פלטפורמה שעליה מבוססת הונדה סיוויק, אך מגיעה בפורמט ייחודי: קופה-ליפטבק. בעוד שזוהי המכונית היחידה במרכב ליפטבק 5 דלתות בקטגורית רכבי ספורט קומפקטיים. מבחוץ, אינטגרה החדשה היא נועזת אך מעודנת, עם עיקולים בלתי שגרתיים בקווי המרכב, חזית אקספרסיבית המפוסלת באופן אמנותי ופנסי לד קדמיים בעיצוב מקורי. הפאנל האחורי האגרסיבי בשילוב עם קצוות האגזוז הכפולים מדגיש את הייעוד הספורטיבי של הדגם. מכסה מנוע נמוך, קורות דקות וחלונות רחבים במיוחד דואגים לראות יוצאת מן הכלל, כך שהמאפיין הראשי של המכונית נשמר.
תא הנוסעים מדגים שילוב בין מותרות וספורט. שני מושבי המרוצים הקדמיים נועדו לספק נוחות מרבית במהלך פניות במהירות גבוהה. במרכז הפאנל הקדמי מותקן מסך בגודל "7 או "9. הנתונים ההכרחיים מוצגים על צג "12 TFT מול הנהג. כמיטב המסורת, מבנה המרכב הקשיח במיוחד והכיול הספורטיבי של השאסי מציעים חווית נהיגה מרתקת, לכך תורם מנוע הטורבו עם 4 צילינדרים בנפח 1,4 ליטר המפיק 200 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ספורטיבית.
אקורה אינטגרה 2022/2023 מצוידת בכריות אוויר קדמיות מהדור החדש לנהג ולנוסע, שפותחו במטרה לספק הגנה מלאה לראש ולצמצם את הסיכון לנזק מוחי, במיוחד בעת התנגשות הכוללת עיוות. מכסה המנוע, דרך אגב, גם מגן מפני פגיעות הראש, רק שהפעם מדובר בראשו של הולך הרגל: עוצמת המכה אמורה להתחלק באופן שווה על פני הגולגולת (מה שזה לא אומר) ובכך להפחית את הסיכון לפציעה חמורה. מפרט מערכות הבטיחות ועזר לנהג הסטנדרטי כולל מצלמה עם זווית רחבה המזהה כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים. ישנן אופציות זיהוי תמרורים, מערכות סיוע בפקקים, מניעת סטיה מנתיב ועוד.