אקורה. הקרוסאוברים החשמליים החדשים ZDX ו-ZDX Type S: פרמיירה בעוד שבועיים
הרכבים החשמליים הראשונים של אקורה מתכוננים להשקה. החברה פרסמה את הטיזרים לקרואסוברים החשמליים העתידיים וחשפה את תאריך ההצגה – הפרמיירה תתקיים בעוד שבועיים, ב-17 באוגוסט 2023. השוק האמריקאי יהיה הראשון שיקבל את ZDX ואת הגרסה ה"חמה" שלו ZDX Type S: השיווק יתחיל בתחילת שנת 2024.
עד שנת 2030 רכבים "ירוקים" אמורים להוות כ-50% מהיקף המכירות הכולל של החברה, ועד 2040 החברה תעבור לייצור רכבים חשמליים בלבד. הדגם החשמלי ההמוני הראשון של אקורה הוא הקרוסאובר ZDX.
המותג אקורה נמצא בבעלות הונדה היפנית. חברת האם כבר מזמן מייצרת רכבים חשמליים, אך זהו רק הניסיון הראשון של אקורה. לפני שנתיים היצרנית היפנית חתמה הסכם על שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס, במסגרתו הצד האמריקאי יספק את פלטפורמת Ultium לרכבים חשמליים, המשמשת כבסיס לקאדילק ליריק ושברולט בלייזר EV. הונדה כבר השתמשה בפלטפורמה עבור הקונספט הונדה פרולוג, ועכשיו הגיע תורה של אקורה.
השם "אקורה ZDX" היה שייך קודם לכן לקרוסאובר קופה במימדים בינוניים בעל מנוע בנזין V6 שיוצר בין השנים 2009 –2013. הקרוסאובר החשמלי מבוסס על הקונספט Precision EV (בתרגום מאנגלית "דיוק", "קפדנות"), שהוצג לפני שנה. על הפיתוח שלו אחראי הסטודיו לעיצוב של אקורה בדרום קליפורניה.
שבועיים לפני הבכורה, אקורה פרסמה סרטון טיזר קצר שבו ניתן לראות את החלק הקדמי של אקורה ZDX. מבחוץ, הרכב אכן מזכיר את הקונספט Precision EV: הוא יקבל את הגריל המואר Diamond Pentagon ואת אורות היום Chicane DRL. בנוסף לכך, הקרוסאובר הסדרתי יקבל מכסה מנוע רחב בעל אלמנטים מובלטים ו"גריל" אטום בצורת השבכה המחומשת המקורית עם עיצוב יהלומים המתפזרים מהלוגו במרכז כלפי חוץ.
לצידי הגריל ממוקמים זוג פנסים אופקיים צרים עם אורות יום לד מעוקלים. בחלק התחתון של הפגוש הקדמי יש כונס אוויר מרכזי גדול ושניים צדדיים. הדגם החדש יגיע עם מראות צד מסורתיות ומסילות גג. מבחינת המידות, אקורה ZDX משתווה לאקורה RDX, שאורכה 4,7 מ'.
אקורה ZDX החדש יהפוך לדגם הראשון של המותג התומך בשירותי גוגל: Google Assistant, Google Maps ועוד. בעת תכנון מסלול, מערכת הניווט תיקח בחשבון את מיקומן של תחנות טעינה וכן תחמם את הסוללה מראש לפני טעינת DC מהירה. חידוש אחד נוסף – מערכת שמע Bang & Olufsen במקום ELS השגרתית מאת Panasonic, שתופיע עם הזמן בכל הדגמים.
אקורה ZDX תתבסס על אותה פלטפורמת BEV3 Ultium שפותחה על-ידי GM, אך הרכבים החשמליים הבאים של אקורה יעברו לפלטפורמת e: Architecture המקורית של החברה. הקרוסאובר יוצע בשתי גרסאות: ZDX הסטנדרטית ו-ZDX Type S הספורטיבית. היצרנית מבטיחה שהגרסה החמה תהיה "הקרוסאובר העוצמתי והדינמי ביותר בתולדות המותג". אך כרגע אין מידע לגבי המאפיינים הטכניים. צפוי שגרסת טייפ S תקבל יחידת כוח דו-מנועית כמו בשברולט בלייזר EV, המפיקה 565 כ"ס ו-878Nm.
נכון להיום, הקרוסאובר העוצמתי ביותר של המותג הוא אקורה MDX Type S המצויד במנוע טורבו V6 בנפח 3 ליטר המפיק 360 כ"ס ו-480Nm. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת בערך 6 שניות.