ההאצ'בק החשמלי הקטן באורך 4 מטרים בלבד חווה פיאסקו. הונדה e המבטיחה התקבלה בחום בשנת 2019, אך למרות התואר "מכונית השנה" שהוענק למכונית בגרמניה, היקף המכירות בשנה הראשונה הגיע ל-4,000 יחידות בלבד במקום 10,000 המתוכננות. לכן, אפשר לומר בוודאות שלא נראה דור שני.
הונדה. ההאצ'בק החשמלי הקטן המבטיח הונדה e חווה פיאסקו
AUTOBOOM

הונדה. ההאצ'בק החשמלי הקטן המבטיח הונדה e חווה פיאסקו

הונדה. ההאצ'בק החשמלי הקטן המבטיח הונדה e חווה פיאסקו

ההאצ'בק החשמלי הקטן באורך 4 מטרים בלבד חווה פיאסקו. הונדה e המבטיחה התקבלה בחום בשנת 2019, אך למרות התואר "מכונית השנה" שהוענק למכונית בגרמניה, היקף המכירות בשנה הראשונה הגיע ל-4,000 יחידות בלבד במקום 10,000 המתוכננות. לכן, אפשר לומר בוודאות שלא נראה דור שני.

פרמיירה רועשת של הונדה e בתערוכת הרכב בז'נבה בשנת 2019, הוקרה המונית בהתחלה, אבל כתוצאה – מכירות נמוכות אפילו בארץ המוצא, בסך הכל כמה מאות יחידות בשנה. למכונית החשמלית במרכב האצ'בק היו עוזרים מחיר נמוך יותר וסוללה גדולה יותר, אבל… זה מה יש.

הערה

הונדה e פותחה עבור השוק האירופאי וקיבלה עיצוב רטרו שמצא חן בעיני הרוב. בין היתרונות של הדגם הם הגודל הזעיר והנוח לשימוש עירוני ותא הנוסעים האופנתי עם חמישה מסכים.

אך המציאות הוכיחה שסטייל הוא לא הדבר הכי חשוב. מאפייני הרכב לא ענו במידה הרצויה על צרכי הלקוחות והמחיר התברר כגבוה מדי בשביל מכונית כה קטנה: תג המחיר ההתחלתי של הדגם בגרמניה עומד על 29,470 יורו, בבריטניה – 26,160 פאונד. לשם השוואה, במחיר כזה אפשר לקנות את פולקסווגן ID.3, בעוד שהוא גדול יותר.

פולקסווגן ID.3 שנת 2020. האצ'בק 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

הונדה לא מתכננת לפתח יורש להונדה e, אלא להתמקד בפורמטים המבוקשים ביותר בימינו – קרוסאוברים חשמליים. החברה היפנית חוגגת השנה את יום ההולדת ה-75 שלה, ולכבוד האירוע תכין כמה דגמים חדשים.

הונדה S2000 שנת 2003. קבריולט, דור 1, שדרוג.

אנו מחכים ליורש של המכונית הספורטיבית האייקונית S2000 שיצאה בשנת חגיגת 50 שנה להונדה. בנוסף, יוצג הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי הונדה e: Ny1 עם סוללה בקיבולת 68,8 קוט"ש וטווח נסיעה של 412 ק"מ בין טעינות (WLTP).

תוכניות
הונדה e: Ny1 שנת 2023. ג'יפ 3 דלתות, דור 1.

להונדה יש תוכניות רבות לגבי e: Ny1 וחשמול ההיצע באופן כללי. המשווקים הנועזים של המותג חוזים כי הדגם החדש יהיה אחראי על חמישית מכלל המכירות באירופה. עם זאת, הקרוסאובר הוא כלל לא זול – מ-47,590 יורו בגרמניה. מחיר כזה משאיר לקונה בחירה גדולה של רכבים מקטגוריה יוקרתית יותר, בעיקר הודות ליצרניות הרכב הסיניות. חיסרון רציני נוסף, שנראה מאוד מוזר בהתחשב בניסיון של מהנדסי הונדה, הוא מרווח גחון של 135 מ"מ בלבד, כמו למכונית ספורט. הסיבה לכך הוא המיקום הנמוך של הסוללה.

עד כמה המחיר חשוב עבורכם בעת בחירת רכב?
13 קולות