שברולט בלייזר EV. מצב WOW וכל סוגי ההנעה לבחירה
שבולרט בלייזר EV הוא קרוסאובר חשמלי לחלוטין מאת המותג האמריקאי שברולט, דגם חדש של שנת 2023. הייצור שלו הולך להתבצע באותו המפעל במקסיקו בו מיוצר דגם הבנזין שברולט בלייזר. בארה"ב כבר נפתחה קבלת ההזמנות עם הפקדה חוזרת של 100 דולר. הקרוסאובר החשמלי הסדרתי יצא לשוק בקיץ 2023. ידוע שהוא יוצע בארבע גרסאות: בסיסית 1LT, בינונית 2LT, מתקדמת RS ויוקרתית-ספורטיבית הבכירה SS (Super Sport) שתכלול את המצב הקיצוני WOW (Wide Open Watts) והנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים. בגרסאות אחרות כל סוגי ההנעה זמינים לבחירה. נספר בפרטים.
ראשית תופיע הגרסה 2LT במחיר שמתחיל ב-47,600 דולר וגרסת RS שהעלות שלה תתחיל ב-52 אלף דולר. הגרסה הבכירה SS צפויה לצאת בסתיו 2023 במחיר שמתחיל ב-66 אלף דולר והגרסה הבסיסית 1LT תושק בתחילת 2024, היא תעלה 45 אלף דולר. לשם ההשוואה, המחיר של בלייזר עם מנוע בנזין בארה"ב מתחיל ב-33,400 דולר, בישראל הדור השלישי של שברולט בלייזר בדגם שנת 2018 מוצע החל מ-288,345 ₪ (נתונים לשנת 2022).
עיצוב חיצוני
לדגם החדש אין הרבה במשותף עם גרסת הבנזין שלו: בלייזר EV דומה בגודלו (אורך מרכב של כ-4,9 מטר), אבל בנוי על גבי פלטפורמה נפרדת Ultium, שכבר משמשת כבסיס לדגמי GMC האמר EV, שברולט סילברדו EV וקאדילק ליריק. הרכב החשמלי קיבל בסיס גלגלים מרשים וסרחי עודף קצרים. האלמנט התומך העיקרי נמצא בין צירי הסוללה שממוקמת בין הסרנים, אליה מחוברות עריסות עוצמתיות מקדימה ומאחור. המתלים הם עצמאיים לחלוטין. השברולט החשמלי עומד להתחרות בפורד מוסטנג מאך-E שעולה בארה"ב מ-44 אלף דולר. כל הגרסאות של שברולט בלייזר EV החדש יקבלו עיצוב שונה. בגרסה הבסיסית 1LT הרכב החשמלי יקבל פנסי לד וג'נטים בקוטר 18 אינץ'. גרסת RS המתקדמת תגיע עם פס לד המחבר את הפנסים עם צג הקרנה (יכול לייצג את רמת הסוללה). גרסת SS הבכירה נבדלת בג'נטים בקוטר 22 אינץ'. כמו כן, היא תקבל בלמי ברמבו וכיול מתלים ספורטיבי.
חלל פנימי
בלייזר החשמלי יקבל 5 מקומות, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11 אינץ' ומערכת מדיה עם מסך 17,7 אינץ'. המולטימדיה החדשה על בסיס פלטפורמת Ultifi תפעל על מערכת ההפעלה Linux ותכלול פונקצית עדכון אונליין. בין האופציות: מסך בגודל מלא במראה הפנימית (עליו משודרת התמונה מהמצלמה האחורית), תצוגה עילית, אוורור מושבים קדמיים וחימום המושב האחורי. מעניין שאלגוריתם התנועה "הועתק" מטסלה: אין כפתור "סטארט-סטופ", על מנת להפעיל את המכונית יש ללחוץ על דוושת הבלם. על השליטה במצבי התמסורת אחראית הידית הימנית מאחורי ההגה, מהצד השמאלי ממוקם פקד האחראי על מידת הרגנרציה בעת בלימה.
יחידות כוח ושאסי
כל הגרסאות החשמליות של בלייזר כוללות מצב נהיגה על דוושה אחת, כאשר ההאצה והבלימה נשלטות על-ידי מידת הלחיצה על דוושת ההאצה. לכל הגרסאות של הקרוסאובר יש מתלים עצמאיים. המטענים גם משותפים לכל הגרסאות: מטען זרם חילופין בהספק 11,5 קוט"ש ומטען זרם ישיר 190 קילוואט. בתור אופציה יוצע אוטופיילוט רמה שנייה Super Cruise שיאפשר נסיעה "ללא ידיים", אולם בינתיים רק בכבישים של ארה"ב וקנדה.
גרסאות:
- שברולט בלייזר EV 1LT הבסיסי: הנעה קדמית, טווח נסיעה על טעינה בודדת 398 ק"מ, מידע לגבי הספק וקיבולת סוללה טרם נודע.
- שברולט בלייזר EV 2LT הבינוני יגיע עם שתי סוגי הנעה: קדמית או כפולה. טווח הנסיעה על טעינה בודדת 472 ק"מ.
- שברולט בלייזר EV RS המתקדם יהיה זמין עם כל סוגי ההנעה. טווח הנסיעה 515 ק"מ.
- שברולט בלייזר EV SS הבכיר יקבל יחידת כוח דו-מנועית בהספק כולל של 565 כ"ס (מנוע אחד בכל סרן). במצב הקיצוני WOW (Wide Open Watts) הקרוסאובר מסוגל להאיץ ל-97 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. סוללה מלאה (קיבולת טרם נודעה) אמורה להספיק ל-467 ק"מ.