הונדה פרולוג – השלב הבא בעידן החשמלי
הונדה פרולוג הוא קרוסאובר במימדים בינוניים עם יחידת כוח חשמלית. הונדה הודיעה לראשונה על הקרוסאובר החשמלי החדש בשנת 2021, התמונות הראשונות הופיעו במאי 2022 ובאוקטובר התקיימה החשיפה הרשמית של הרכב. הדגם יהפוך להונדה החשמלית ההמונית הראשונה שתשווק בצפון אמריקה. אך כבר לקראת סוף העשור אמורים להופיע לא פחות מ-30 רכבים חשמליים חדשים מאת המותג היפני, לכן הדגם עם השם המדבר בעד עצמו, "פרולוג", הוא השלב הבא והחשמלי בהיסטוריה של המותג. הקרוסאובר החשמלי ייצא לשוק רק בשנת 2024. המטרה הראשונית של משווקי המותג היא לפתות את הקונים של הונדה CR-V ההיברידית, שאגב מוצעת בשוק הישראלי עם הנעה כפולה ומנוע בנזין או יחידת כוח היברידית. אבל המשימה הזאת תהיה לא פשוטה: לפי התוצאות של שנת 2021 הונדה CR-V תופסת מקום שלישי בדירוג הרכבים הפופולריים ביותר בעולם.
הונדה פרולוג החדשה חולקת את פלטפורמת GM Ultium עם הדגמים קאדילק ליריק ושברולט בלייזר EV. את הדגם אפשר להשוות ל-הונדה פספורט שיהיה השותף שלו בפלח הקרוסאוברים הבינוניים.
עיצוב חיצוני
פרולוג היא לא בדיוק הונדה, כפי שכבר אפשר להבין, אבל העיצוב החיצוני דווקא פותח על-ידי הסטודיו לעיצוב של הונדה בקליפורניה. לכן המרכב מאת ג'נרל מוטורס, שמסתיר את השאסי, הוא מקורי ואפילו "יפני מדי" במקומות מסוימים. בפרט, החרטום שנראה מאוד מוכר, מאוד בסגנון של הונדה ודגמיה האחרונים, דוגמת הונדה סיוויק. מצד שני, מבחינת הפרופורציות הרכב מזכיר מאוד את שברולט בלייזר EV, לשני הדגמים בסיס גלגלים זהה ושיפוע קל של הגג שגם דומה. הונדה פרולוג החדשה קיבלה ג'נטים בקוטר 21 אינץ' וגג פנורמי, על דלת תא המטען מופיע כיתוב Honda במקום הלוגו הקומפקטי השגרתי. באופן כללי, הקרוסאובר נראה דינמי ויפה. מימדי המרכב: אורך 4,877 מ"מ, רוחב 1,989 מ"מ, גובה 1,643 מ"מ. המרכב שלו גדול יותר מזה של הונדה CR-V, למרות שבסיס הגלגלים באורך 3,094 מ"מ כמעט זהה ל-CR-V.
חלל פנימי
תא הנוסעים של הונדה פרולוג שנת 2023/2024 מכיל חמישה מקומות. מול הנהג ממוקם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11 אינץ', על הפאנל הקדמי מערכת מדיה עם מסך 11,3 אינץ' ובלוק שלם של בקרת האקלים עם כפתורי לחיצה.
יחידות כוח
ידוע שהקרוסאובר החשמלי ייצא לשוק צפון האמריקאי בתחילת שנת 2024. יהיו זמינות גרסאות עם הנעה על סרן אחד או הנעה כפולה. פלטפורמת Ultium מציעה מגוון אפשרויות: גרסאות הנעה קדמית עם מנועים בהספק שונה (245 או 347 כ"ס) או גרסאות עם הנעה כפולה ומנוע נוסף בהספק 84 כ"ס. פרולוג יקבל גרסה משלו של מכלול מערכות הבטיחות Honda Sensing.
אקורה ZDX
בנוסף לכך, נודע כי בנוסף לפרולוג הונדה מתכננת להוציא רכב חשמלי חדש בשיתוף עם ג'נרל מוטורס עבור השוק האמריקאי. מדובר בדגם דומה אך יוקרתי יותר, מאחר שהוא יישווק תחת המותג אקורה. מכונית הקונספט המרשימה כבר הוצגה תחת השם Precision EV Concept, הדגם ההמוני ייקרא ZDX (לא אפילוג, כפי שניתן לשער). את שני הרכבים החשמליים ירכיבו רק באמריקה ורק עבור השוק המקומי.