קרוסאובר היוקרה הקומפקטי אקורה RDX יצא לשוק בשנת 2006 ונמצא בייצור עד היום. היצרנית מקדישה לרכב הזה תשומת לב רבה, מבצעת עדכונים ומחליפה דורות באופן קבוע. במקרים רבים RDX מצויד באופציות המתקדמות ביותר שפותחו על-ידי אקורה, מה שמאפשר לו להתחרות בהצלחה בפסגת השוק בדגמים כמו וולוו XC60, אינפיניטי EX, ב.מ.וו X3 ואאודי Q5.
הנמלט המפואר
AUTOBOOM

הנמלט המפואר

הנמלט המפואר

קרוסאובר היוקרה הקומפקטי אקורה RDX יצא לשוק בשנת 2006 ונמצא בייצור עד היום. היצרנית מקדישה לרכב הזה תשומת לב רבה, מבצעת עדכונים ומחליפה דורות באופן קבוע. במקרים רבים RDX מצויד באופציות המתקדמות ביותר שפותחו על-ידי אקורה, מה שמאפשר לו להתחרות בהצלחה בפסגת השוק בדגמים כמו וולוו XC60, אינפיניטי EX, ב.מ.וו X3 ואאודי Q5.

קרוסאובר אקורה RDX בעל חמישה מקומות הישיבה, מוצב בתור רכב יוקרה המיועד לתושבי העיר הנמרצים שמעבירים שבוע עבודה קשה ועמוס בעיר, ובסופי שבוע בורחים מהג'ונגל האורבני ונחים הרחק מעיני השכנים. יותר טוב מכולם בעניין הזה מבינים בקליפורניה, לכן אקורה RDX פותח דווקא שם והובא לידי גבול השלמות הטכנולוגית ביפן.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2006 – 2012, עבר מתיחת פנים אחת בשנת 2009. העיצוב של RDX הראשון לא היה מקורי במיוחד, הוא היה דומה לרוב הקרוסאוברים בקטגורית היוקרה. תכונה האופיינית לדגם: שיפועים בולטים של המרכב בכל הצדדים ושל השמשה הקדמית. RDX הוא הקרוסאובר הראשון לאקורה ברמת "Acura Entry Premium", שהאלמנט המרכזי בו הוא מגדש טורבו חדשני עם זרם משתנה (VFT) המספק טווח הספק רחב יותר עם עיכוב קצר או ללא עיכוב בכלל לאחר לחיצה על דוושת הגז. בקרוסאובר הזה התקינו מנוע טורבו 4 צילינדרים 16 שסתומים DOHC בנפח 2,3 ליטר הראשון בתולדות אקורה עם מערכת תזמון שסתומים משתנה i-VTEC ומערכת הנעה כפולה שפותחה על-ידי החברה וסיפקה דינמיקה והתנהגות כביש של מכונית סדאן ספורטיבית בפורמט של SUV. ההספק הנומינלי של המנוע הוא 240 כ"ס בעת 6,000 סל"ד, המומנט הוא הגבוה ביותר מכל המנועים בהיצע של אקורה (לאותה תקופה) – 353Nm.

מערכת ההנעה הכפולה SH-AWD הייתה חלק ממפרט האבזור הבסיסי של RDX, היא חילקה את המומנט המיטבי לא רק בין הסרנים, אלא גם בין הגלגלים הימני והשמאלי האחוריים. מערכת בקרת הסבסוב הישירה מסייעת עם התמודדות בליקויים בהיגוי, מגבירה את דיוק ההיגוי ואת העוצמה הכללית במהלך פניות. בנוסף לכך, להתנהגות הכביש הרספונסיבית מסייעים המתלים העצמאים מסוג מקפרסון בשני הסרנים שקיבלו כיול גמיש יותר וצוידו במייצבים רוחביים מלפנים ומאחור על מנת לעבור פניות באופן חלק. בקרת היציבות הסטנדרטית (VSA) עם בקרת משיכה שיפרה אף עוד יותר את התנהגות הכביש ואת האחיזה. תיבת 5 הילוכים אוטומטית עם העברה סיקוונסיאלית גם הייתה חלק מהמפרט הבסיסי.

תא הנוסעים של RDX החדש היה יוקרתי במלוא מובן המילה, היה בו את כל מה שצריך ואפילו משהו בלעדי. בין אופציות: בקרת אקלים מפוצלת אוטומטית, מסך רב-מידע, מחוונים עם תאורת LED מתקדמת, מערכת שמע בת 7 רמקולים Acura Premium עם נגן CD ל-6 דיסקים, רדיו AM/FM, רדיו לווין ויציאת MP3 נוחה. כמו כן, יש HandFreeLink, ממשק טלפון אלחוטי, מערכת תקשורת לוויינית עם תעבורה בזמן אמת AcuraLink שסיפקה תקשורת דו כיוונית בין היצרנית למכונית... וכן הלאה וכן הלאה. הגאווה המיוחדת של אקורה RDX היא מערכת השמע ELS Surround האופציונלית עם 10 רמקולים שפותחה על ידי אליוט שיינר, מהנדס סאונד עטור שמונה פרסי גראמי... (אותו בחור שמיקסס את אריק קלפטון בלייב בהופעה של Crossroads במדיסון סקוור גארדן בניו יורק באפריל 2013)...

אקורה RDX עם חמישה מקומות מוצב בתור רכב יוקרה בשביל תושבים עירוניים מלאי אנרגיה שמעבירים שבוע עבודה קשה ועמוס בעיר, ובסופי שבוע בורחים מהג'ונגל האורבני ונחים הרחק מעיני השכנים

כדאי גם לציין את נקודת הראות הגבוהה של הנהג, את קיבולת המטען המרשימה של מכונית הפרימיום (1,7 קוב), את תאי החפצים הפנימיים הגדולים, כולל הקונסולה המרכזית הגדולה (והננעלת) עם שתי קומות הממוקמת בין המושבים הקדמיים שעליה ניתן לשים אפילו לפטופ.

הבטיחות ב-RDX מבוססת על מבנה המרכב המיוחד Advanced Compatibility Engineering ™ (ACE ™), שמפזר את אנרגית ההתנגשות לאורך קווי המתאר של המרכב ומשאיר את תא הנוסעים ללא נזק. אלמנטים מיוחדים של השלדה ומכסה המנוע הגבירו את העמידות של הקרוסאובר בעת התנגשות חזיתית עם רכבים קטנים יותר. טכנולוגיות הבטיחות העיקריות בתא הנוסעים: כריות אוויר מולטי-סף דו-שלביות קדמיות, כריות אוויר צדדיות לנהג ולנוסע ווילונות בטיחות צדדיות עם חיישן התהפכות, עיגוני כיסא ילדים.

דור שני

יוצר בין השנים 2015 – 2018, עבר מתיחת פנים ב-2015. במקום מנוע טורבו I4 בנפח 2,3 ליטר שהותקן בדור הקודם, RDX השני צויד במנוע V6 בנפח 3,5 ליטר המפיק 273 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, מערכת תזמון שסתומים משתנה ונעילה. אקורה RDX שנת 2015/2016 צוידה במתלים עצמאיים בכל הגלגלים: תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי, מערך רב-חיבורי מאחור, בולמי זעזועים Amplitude Reactive Dampers מיוחדים. הגה הכוח ההידראולי הקודם הוחלף בהגה כוח חשמלי חדש.

גרסת הדור השני של RDX מגיעה כברירת מחדל עם בלמי דיסק 4 בוכנות, ABS, חלוקת מאמצי בלימה חשמלית (EBD) ומערכת בלימת חירום. בסיס גלגלים ארוך יותר, מפשק גלגלים רחב יותר ומרכז כובד נמוך יותר בשילוב עם אלמנטים פרוגרסיביים במערכת המתלים והמנוע מספקים התנהגות כביש רגישה יותר ודינמיקה גבוהה יותר.

העיצוב של RDX נהייה אווירודינמי ואלגנטי יותר. בפנים יש יותר מרווח לנוסעים, פתחי הדלתות וקיבולת המטען הוגדלו, הדלת האחורית צוידה במנגנון חשמלי. הרכב קיבל שפע טכנולוגיות חדשות, כולל ממשק אינטרנט-רדיו, פונקצית הודעות SMS, מערכת כניסה חכמה ללא מפתח והתנעה בכפתור, מצלמה אחורית עם שלוש נקודות ראות ועוד. יותר מכך, הדור השני של אקורה RDX קיבל את דירוג הבטיחות המרבי בעת התנגשות הן מאת NHTSA והן מאת IIHS.

דור שלישי

אקורה RDX החדש יצא לשוק בשנת 2018, הוא נמכר עד היום ובינתיים לא עבר עדכון. העיצוב החיצוני של הקרוסאובר השתנה מהותית, שכן הוא הושפע מהקונספט Acura Precision – מכאן מגיעים התנוחה הנמוכה והרחבה יותר, המראה האלגנטי והיחס הפרופורציונלי של הגלגלים למרכב. כמו כן, על העיצוב השפיעה NSX האגדית – ממנה נלקחו כונסי האוויר הרחבים עם מסכי אוויר שמספקים זרימת אוויר מהירה סביב הגלגלים הקדמיים ולאורך החלק התחתון של המרכב. הגריל המקורי Acura Diamond Pentagon גרסת דור השלישי מוקף בפנסי Jewel Eye החדשים עם שבעה קטעי לד (קודם לכן היו חמישה). הפנסים האחרים קיבלו תאורת לד בעיצוב "זנב הדרקון".

אקורה RDX שנת 2020/2021 הוא קרוסאובר נוח וגדוש בטכנולוגיות מודרניות בעל רמת בטיחות פסיבית ואקטיבית גבוהה

מבנה המרכב והשאסי של אקורה RDX שנת 2018/2019 עברו עדכון מקיף: בסיס הגלגלים התארך ב-6,6 ס"מ, קיבולת המטען מאחורי המושבים האחוריים גדלה ב-90 ס"מ, הפלטפורמה החדשה מספקת רצפה ישרה בחלק האחורי של המרכב. המרכב מורכב ב-50% מפלדת חוזק גבוה. בנוסף למרכב ולשאסי החדש הופיעו הגה כוח חשמלי עם יחס העברה משתנה, מתלי מקפרסון קדמיים בעלי כיול ספורטיבי, מערך מתלים רב-חיבורי חדש לגמרי בסרן האחורי ובולמי זעזועים אדפטיביים.

אקורה RDX החדש צויד במנוע טורבו 2 ליטר 16 שסתומים עם הזרקה ישירה המפיק 272 כ"ס, מה שנמוך יותר מהדור הקודם, אולם המומנט צמח ב-38Nm וזמין בטווח סל"ד רחב יותר, מ-1,600 עד 4,500 סל"ד, בעוד שהמומנט בסל"ד נמוך הוגדל ב-40%. למנוע הטורבו משודכת תיבת 10 הילוכים אוטומטית.

תא הנוסעים של אקורה RDX שנת 2020/2021 שומר על המסורת, הוא נוח וגדוש בטכנולוגיות מודרניות. בו תמצאו מושבי ספורט של הדור החדש עם שלדת פלדה קלה וחזקה במיוחד ותמיכת צד משופרת, סאנרוף פנורמי חדש ומאוד רחב, דשבורד הדומה למסך של NSX, ממשק חדש ומובן אינטואיטיבית True Touchpad וכן הלאה. הקרוסאובר מציע רמת בטיחות פסיבית ואקטיבית גבוהה, הוא מגיע עם חבילה מלאה של טכנולוגיות בטיחות סטנדרטיות ואופציות עזר לנהג במסגרת התוכנית הבלעדית AcuraWatch.

מהו לדעתכם הרכב הטוב ביותר כדי לברוח מהעיר?
11 קולות