קאדילק ליריק זהו קרוסאובר חשמלי במימדים בינוניים שפותח מהיסוד. זהו "רכב מסוג אחר", לפי הקונספט של המותג, המתקשר עם האדם, עם הסביבה ועם כלי רכב אחרים. ליריק החדש מסמל את המעבר המלא של המותג לרכבים חשמליים, בעקבות המגמה העולמית של תעשיית הרכב והאסטרטגיה הגלובלית של GM. אמנם הרכב קיים בינתיים רק בתור גרסת התערוכה – בגרס
קרוסאובר קאדילק ליריק. דור ראשון, שנת 2021
AUTOBOOM

קרוסאובר קאדילק ליריק. דור ראשון, שנת 2021

קרוסאובר קאדילק ליריק. דור ראשון, שנת 2021

קאדילק ליריק זהו קרוסאובר חשמלי במימדים בינוניים שפותח מהיסוד. זהו "רכב מסוג אחר", לפי הקונספט של המותג, המתקשר עם האדם, עם הסביבה ועם כלי רכב אחרים. ליריק החדש מסמל את המעבר המלא של המותג לרכבים חשמליים, בעקבות המגמה העולמית של תעשיית הרכב והאסטרטגיה הגלובלית של GM. אמנם הרכב קיים בינתיים רק בתור גרסת התערוכה – בגרסת טרום ייצור. אבל ברגע שהוא ייצא לשוק, הוא עשוי להתחרות באאודי e-tron, יגואר I-Pace וטסלה מודל X.

העיצוב

לפי היצרנית, קאדילק ליריק החדש מוכן לייצור סדרתי ב-95%, לכן הגרסה הסופית לא תהיה שונה בהרבה מדגם התערוכה. במסגרת השכלול ישתנה הגריל, שנראה עוד לא מוכן לחלוטין. בגרסה הסופית הגריל ככל הנראה יהווה משטח חלק עם לוגו זוהר מעליו. הגריל יהיה ממוסגר בפנסי לד אנכיים וצרים.

הפנסים האחוריים מעוצבים בסגנון האופייני לקאדילק CT6, CT5 ו-XT5 או XT6 ויהיו דומים ליחידות התאורה של אסקלייד שנת 2021. כבר עכשיו הפרופיל של ליריק נראה נהדר ומייצר רושם של רכב זריז, קל ובו בזמן גם אמין ועמיד. רעיון דומה יושם כבר באאודי Q8, פורשה מקאן וביגואר e-Pace.

החלל הפנימי

המרכיב המרכזי בתא הנוסעים של ליריק הוא לוח המחוונים ענקי מעוקל ומסך מגע הדומה לזה שמותקן באסקלייד האחרון. המרחב הפנימי האוורירי מעוטר במתכת בולטת על איברי התפעול ובפורניר עם תאורת לייזר ותאורה בדלתות. פתחי האוורור הצרים ולוח המחוונים הנמוך מייצרים רושם של בלעדיות ויוקרה מעודנת.

הגרסה הסופית של ליריק תכלול את כל האופציות הזמינות כיום למותג קאדילק. ידוע שביניהן תהיה מערכת Super Cruise המאפשרת לשלוט ברכב ללא הידיים בכביש מהיר, במסגרת תנאים מסוימים. צג תצוגת העילית דו-השלבי יציג ברמת העיקרון מידע סטנדרטי, כמו מהירות ועל השמשה יוקרן מידע מפורט יותר, כמו המרחק בין הרכבים, שינוי הנתיב וההתראות ממערכת הניווט – הכל במצב מציאות רבודה. צפוי ש-Apple CarPlay, Android Auto ונקודת גישה לווי-פיי יהיו אופציות סטנדרטיות.

ידוע שקאדילק ליריק יקבל סוללה בקיבולת כ-100 קוט"ש שתספק טווח נסיעה של יותר מ-450 ק"מ.

דגם התערוכה הוצג עם ארבעה מושבים וקונסולה מרכזית המחלקת בין שני המושבים הקדמיים ושני האחוריים, עם מסך מגע לנוסעים מאחור, אך הגרסה הסופית תצא עם מושב סטנדרטי. הקבינה תהיה מרווחת ופתוחה יותר. כמו כן, חברת קאדילק הבטיחה שטכנולוגית דיכוי הרעשים המתקדמת תנטרל לחלוטין את רעשי הדרך.

באשר לבטיחות, כעת ידוע בוודאות שליריק יקבל את כל האופציות המתקדמות האפשרויות, כולל בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטיה מנתיב יחד עם מניעת סטיה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב נהיגה אוטונומי למחצה.

יחידת כוח

קאדילק ליריק 2022 יגיע בגרסה בעלת הנעה אחורית או בגרסה בעלת ביצועים גבוהים עם הנעה כפולה. הנעה כפולה תוצע בתור אופציה, במקרה כזה יותקן מנוע נוסף בסרן הקדמי. קאדילק עצמה בינתיים לא חושפת פרטים לגבי הספק יחידת הכוח, אבל המומחים מניחים שהמנועים יפיקו לא פחות מ-340 כ"ס. ההאצה בוודאות תהיה מהירה, במיוחד במהירויות נמוכות יותר בשל האופן בו המנוע החשמלי מעביר את המומנט לגלגים.

ג'נרל מוטורס השיקה קו סוללות חדש הנקרא Ultium במיוחד עבור הרכבים החשמליים. צפוי שליריק החדש יצויד בסוללה בקיבולת כ-100 קוט"ש. סוללה כזאת תספק קרוב ל-450 ק"מ של טווח נסיעה בין הטעינות. אפשרות טעינה מהירה תהיה סטנדרטית, אך הקרוסאובר החשמלי יוכל להיטען גם מרשת ביתית רגילה.

ליריק חשמלי או רכב חשמלי מתחרה? בחירתכם?
22 קולות