אלפא רומיאו ג'וליה SWB זגאטו. כמחוות כבוד
אלפא רומיאו ג'וליה SWB זגאטו היא מכונית בצורת מרכב האצ'בק בסגנון קופה המבוססת על דגם הסדאן אלפא רומיאו ג'וליה שנוצרה בסוף שנת 2022. שלוש האותיות המסתוריות בשם מייצגות Short Wheel Base – "בסיס גלגלים מקוצר". המכונית הייחודית החדשה נוצרה בעותק אחד בשם האמנות ובתור מחוות כבוד לשותפה ותיקה, סדנת העיצוב Zagato המשתפת פעולה עם אלפא רומיאו כבר לאורך 100 שנים (הדגם המשותף הראשון שלהם היה Tipo G1 בשנת 1921 הרחוקה). עובדה מעניינת: הפרויקט בוצע בחסות המעריך של זגאטו מגרמניה שאוסף רכבים של הסדנה האיטלקית הזאת. המחיר של אלפא רומיאו ג'וליה SWB זגאטו לא נחשף, קרוב לוודאי שמדובר בכמה מיליוני יורו.
זגאטו היא חברה עצמאית המתמחה בייצור מרכבים וסדנת עיצוב הממוקמת צפונית-מערבית למילאנו בטראצאנו. כתוצאה משיתוף הפעולה בין אלפא רומיאו לבין זגאטו נולדו עשרות דגמים ייחודיים, דוגמת קופה אלפא רומיאו SZ מסוף שנות ה-80, שעיצובו פותח על-ידי זגאטו.
עיצוב חיצוני
המכונית החדשה לא דומה לאפלא רומיאו ג'וליה הסדרתית שנמכרת אצלנו בארץ (דור שני לאחר מתיחת פנים שנת 2020), לג'וליה מאת זגאטו העניקו מרכב מקורי משלה שנוצר מסיבי פחמן. זאת מכונית קצרה יותר בהשוואה לדגם המקור בשל קיצור בסיס הגלגלים וסרחי העודף, אך המימדים המדויקים לא ידועים, שכן לא מתוכנן ייצור סדרתי של זגאטו SWB.
ה"פנים" של ג'וליה SWB זגאטו הם מרשימים ותוקפניים. מכסה מנוע נמוך, אורות יום LED מאיימים מתחתיו בצורת שלושה גלים, ה"מקור" המשולש האופייני ומפערים ענקיים של הגריל מתחת ל"עיניים" – עיצוב בלתי נשכח שלא ניתן להתעלם ממנו. כמובן, ניתן לראות גם את ה"בועות" האופייניות לזגאטו, הן מפסלות את הפרופיל של הגג. המראה הכבד של החלק האחורי הוא גם חלק מהסגנון המקורי של זגאטו, ולא "חוסר האונות" של המעצבים, כפי שכותבים הייטרים. המעצבים שיחקו עם הרעיון העיצובי של הדגמים הישנים מאת אלפא רומיאו, כמו גם מכוניות המרוצים משנות ה-60, ולא שכחו ממכונית הקופה אלפא רומיאו SZ: הקריצה העיקרית ל-SZ הם שלושת הקטעים של אורות היום.
חלל פנימי
תא הנוסעים הועבר מג'וליה הרגילה: הכל כמעט סטנדרטי לחלוטין; היוצאים מן הכלל הם פרטים בודדים מקרבון. המושבים הקדמיים הם ספורטיביים עם ריפוד מקורי, שורת מושבים שנייה לא קיימת כעיקרון, במקומה פרוס השלד של קורת הבטיחות. סכימת הצבעים כוללת שחור וירוק כהה, בהתאם לצבע המרכב. מאחר ואין מושבים אחוריים התקבל תא מטען די גדול, אולם ההטענה מתבצעת דרך מכסה המאוחד עם עם החלון הפנורמי האחורי, דווקא בשל המאפיין הזה היצירה של זגאטו נחשבת להאצ'בק, אבל הגדרה כזו בקושי הולמת את המכונית הפיסולית והספורטיבית במיוחד.
יחידת כוח
בתור הבסיס לחלק הטכני של אלפא רומיאו ג'וליה SWB זגאטו נבחרה המכונית העוצמתית במרכב סדאן ג'וליה קוואדריפוליו בגרסת הנעה אחורית עם תיבת הילוכים ידנית. מתחת למכסה המנוע הארוך מסתתר V6 בנפח 2,9 ליטר בהספק מוגבר של 540 כ"ס. המאפיינים הדינמיים של SWB זגאטו לא הוכרזו, אבל ברור שהם נמצאים בערך באותה רמה של אלפא רומיאו ג'וליה GTAm, אמנם אין לה תיבה ידנית, רק אוטומטית: GTAm מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,6 שניות ומשיגה מהירות מרבית של 300 קמ"ש. אנו מקווים שהמכונית הייחודית הזו תהפוך למתנת נהדרת לשנה החדשה עבור הלקוח!
בפברואר 2023 תושק גרסה מעודכנת מהותית של אלפא רומיאו ג'וליה שתקבל פנסי מטריקס אדפטיביים, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך "12,3 במקום אנלוגי וגרסה בסיסית עם מנוע טורבו דיזל 2,1 ליטר (160 כ"ס, הנעה אחורית), שהייתה "בארכיון" מאז 2020. סביר להניח שהיא תהפוך לזולה ביותר בהיצע.