אלפינה B8 הוא רכב קלאסי מבית Alpina: ב.מ.וו משופר, מחוזק בחלקו החיצוני ובעל מחיר גבוה יותר משעמותית. המאפיין הייחודי של הדגם הספציפי הזה הוא הפער בין הדורות ותקופת הקיום הקצרה בדור אחד. הרכב הספורטיבי במרכב סדאן יוצר במשך תקופה קצרה בשנות ה-70, במשך תקופה קצרה נוספת בשנות ה-90 ולאחר מכן חזר לשוק בשנת 2021, אך כנראה
אלפינה B8. פרימיום במקרה
AUTOBOOM

אלפינה B8. פרימיום במקרה

אלפינה B8. פרימיום במקרה

אלפינה B8 הוא רכב קלאסי מבית Alpina: ב.מ.וו משופר, מחוזק בחלקו החיצוני ובעל מחיר גבוה יותר משעמותית. המאפיין הייחודי של הדגם הספציפי הזה הוא הפער בין הדורות ותקופת הקיום הקצרה בדור אחד. הרכב הספורטיבי במרכב סדאן יוצר במשך תקופה קצרה בשנות ה-70, במשך תקופה קצרה נוספת בשנות ה-90 ולאחר מכן חזר לשוק בשנת 2021, אך כנראה, גם לא להרבה זמן. אכן, "פרימיום במקרה". מעניין, כי הדור הראשון של הדגם נמכר עד היום בשוק יד-שנייה ונהנה מביקוש די גבוה, על אף שמדובר ברכב מאוד נדיר.

דור ראשון

יוצר בין השנים 1977 – 1980. אלפינה B8 הראשון נוצר על בסיס ב.מ.וו 528. הוא היה נראה כמעט כמו אב הטיפוס, אך בתוספת של מספר מאפיינים ספורטיביים. תא הנוסעים עוצב באופן שונה מדגם המקור: לוח המחוונים, ההגה והגימור נעשו בסדנת Alpina. מבנה המנוע אפשר להגביר את ההספק לרמת מקסימום: 3,2 ליטר, 6 צילינדרים ו-240 כ"ס; הסדאן האיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,9 שניות. המנוע הגיע בשילוב עם תיבת 5 הילוכים. חלק מרכיבי מערכת המתלים והתפעול עברו כוונון על מנת לספק התנהגות כביש יעילה בעת עוצמה מרבית.

דור שני

יוצר בין השנים 1995 – 1998 במרכבי סדאן, טורינג (סטיישן), קופה וקבריולט. אלפינה B8 השנייה יצאה לשוק לרגל ציון 30 שנות קיום לחברה. הרכב בוסס על דגם ב.מ.וו סדרה 3 עם סימון מרכב E36. בסך הכל במהלך תקופת הייצור הורכבו 221 יחידות: 78 דגמים בעלי מרכב קופה, 23 קבריולטים, 93 סדאנים ו-27 סטיישנים. מבחינת העיצוב החיצוני הדגם נבדל מדגם המקור בספוילר קדמי, הסדאן והקופה צוידו בנוסף בכנף אחורית. השינויים סייעו להפחית את מקדם הגרר לעומת ב.מ.וו הבסיסי.

אך ההבדלים העיקריים, אפרופו, נמצאים מתחת למכסה המנוע. השדרוג נגע לא רק במנוע של BMW, אלא גם במנוע B40 שהותקן קודם לכן באלפינה B10 4.0 (מרכב E34). הנפח שלו הוגדל וההספק הוגבר ל-333 כ"ס ב-5,700 סל"ד, המומנט צמח ל-470Nm. למנוע שודכה תיבת 6 הילוכים ידנית. השאסי של אלפינה נמוך בכ-20 מ"מ מזה של השאסי הסטנדרטי של ב.מ.וו E36. בנוסף לכך, הותקנו מספר אלמנטים מ-M3 GT ובוצעו שינויים משמעותיים במערכת המתלים ובמערכת ההיגוי. הקופה והסדאן צוידו במיכל דלק נוסף להגדלת טווח הנסיעה (בכך התקבל נפח כולל של 95 ליטר).

דור שלישי

מיוצר משנת 2021 בפומרט גראן קופה. מבחינה ויזואלית אלפינה B8 החדש נראה כמו ב.מ.וו G16 הבסיסי, – אותו עיצוב "כרישי" אגרסיבי. אך הגימור הפנימי ואיכות ההרכבה עולים משמעותית על ב.מ.וו. B8 החדשה מאובזרת היטב: מושבים מתחממים (ומאווררים מקדימה), בקרת אקלים ארבע-אזורית, סאנרוף פנורמי, מערכת סיוע בחניה, שלט רחוק אוניברסלי, גלאי תנועה, אזעקה, חבילת בטיחות דינמית, מצלמות ראייה לילית (תרמיות) עם פונקצית זיהוי הולכי רגל מובנית, בקרת לחץ בצמיגים ועוד מאות פונקציות נוספות.

אלפינה B8 2021. מנוע. סדאן, 3 דור

אלפינה B8 שנת 2021/2022 מצוידת במנוע בנזין V8 BMW N63 בנפח 4,4 ליטר בהספק 621 כ"ס. גראן הקופה מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,4 שניות, המהירות המרבית הרשמית עומדת על סך 324 קמ"ש. לצורך סיפוק העוצמה והמהירות מערכת המתלים עברה שינוי מקיף: בפרט, הותקנו בולמי זעזוע מיוחדים עם מערכת שיכוך מסתגלת, סט קפיצים לא שגרתיים, מייצב רוחבי קדמי מחוזק ועוד.

בסרטון: אלפינה B8 2021 שנת. סדאן.
מתכננים לרכוש אלפינה B8?
11 קולות