אאודי SQ8 e-tron היא הגרסה העוצמתית ביותר של אאודי Q8 e-tron בעלת שלושה מנועים חשמליים במקום שניים והנעה כפולה. למעשה, זהו הרכב החשמלי ההמוני הראשון עם שלושה מנועים. הקרוסאובר יצא בשנת 2020 תחת השם אאודי e-tron S (הגרסה בתצורת קופה נקראה אאודי e-tron S ספורטבק), ובסוף שנת 2022, במקביל למתיחת הפנים הוא קיבל שם חד
אאודי SQ8 e-tron. רכב חשמלי תלת-מנועי
AUTOBOOM

אאודי SQ8 e-tron. רכב חשמלי תלת-מנועי

אאודי SQ8 e-tron. רכב חשמלי תלת-מנועי

אאודי SQ8 e-tron היא הגרסה העוצמתית ביותר של אאודי Q8 e-tron בעלת שלושה מנועים חשמליים במקום שניים והנעה כפולה. למעשה, זהו הרכב החשמלי ההמוני הראשון עם שלושה מנועים. הקרוסאובר יצא בשנת 2020 תחת השם אאודי e-tron S (הגרסה בתצורת קופה נקראה אאודי e-tron S ספורטבק), ובסוף שנת 2022, במקביל למתיחת הפנים הוא קיבל שם חדש המשייך את הקרוסאובר למשפחת ה-Q8. מבחינה חיצונית, SQ8 e-tron החדש שונה רק במקצת מ-e-tron הרגיל: הגריל והמסגרת שלו צבועים באותו הצבע, בעוד שבדגמי ה-Q8 הם מגיעים בצבעים שונים. מערכת ההנעה התלת-מנועית עם שני מנועים חשמליים עצמאיים על הסרן האחורי מפיקה של 503 כ"ס ו-973Nm. לאחר העדכון בשנת 2023, הופיעה סוללה חדשה בקיבולת 106 קוט"ש, שאפשרה להגדיל את טווח הנסיעה מ-370 ל-494 ק"מ.

עיצוב חיצוני

גרסת ה-S כמעט ואינה שונה בדבר מבחוץ: ניתן לזהות אותה לפי קשתות הגלגלים המורחבות ב-23 מ"מ, הלוחיות החדשות ועיטור מעט שונה. כמו Q8 e-tron, הרכב מבוסס על פלטפורמת MLB Evo המודולרית עם מתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. זה מה שמאחד את שני הקרוסאוברים החשמליים עם אאודי Q8. אבל SQ8 e-tron קיבל מתלי אוויר מכווננים (מרווח הגחון משתנה בטווח של 76 מ"מ) ובלמים קדמיים חזקים יותר בעלי מנגנוני 6 בוכנות. בכונסי האוויר הקדמיים הנחוצים לקירור הבלמים הותקנו דמפרים נשלטים אלקטרונית: המערכת פותחת אותם רק בעת הצורך. כמתוכנן, הדמפרים במצב סגור משפרים את האווירודינמיקה.

לרכב החשמלי העניקו מרכב מקורי שאורכו 4,901 מ"מ (לעומת 4,999 מ"מ ל-Q8) ובסיס גלגלים קצר יותר (2,928 מ"מ במקום 2,995 מ"מ). מבחינת רוחב (1,935 מ"מ) וגובה (1,616 מ"מ), ה-Q8 גם עולה במקצת על e-tron. האווירודינמיקה של האאודי החשמלי הונדסה באופן מצוין: מקדם הגרר עומד על 0,28 (לעומת 0,34 ל-Q8). הגריל המסורתי עוד לא הפך לפאנל אטום גדול: עדיין יש בתוכו חריץ קטן. אורות היום הקדמיים והפנסים האחוריים משתמשים בדיודות אורגניות (OLED) המפיקות אור בהיר ואחיד בצורה יוצאת דופן. נוריות לד רגילות אחראיות על האורות הנמוכים והגבוהים.

חלל פנימי

בין ההבדלים היחידים בתא הנוסעים של אאודי SQ8 e-tron – רק הגימור האופייני והמושבים בעלי תמיכת צד מוגברת. יש לוח מחוונים וירטואלי, שני צגי "7 על הקונסולה המרכזית והגה בעל ארבע חישורים. בתוספת תשלום ניתן לקבל שני מסכים נוספים המשדרים את התמונה מהמצלמות האחוריות הצידיות. ישנם שלושה מצבי פעולה לבחירה, המותאמים לנהיגה בכביש מהיר, למעבר פניות ולחניה. בורר ההילוכים נראה מאוד לא שגרתי: ה"גבנון" המסיבי על הקונסולה המרכזית למעשה אינו זחיח, ועל בחירת מצבי התמסורת אחראי מקש מתנדנד על קצהו שיושב מתחת לאגודל.

תא הנוסעים מיועד לחמישה אנשים: היעדר הטונל המרכזי מאפשר לנוסע האמצעי מאחור להתיישב בצורה נוחה למדי. מפרט האבזור הוא עשיר: האופציות כוללות ריפוד מסוגי עור שונים, בקרת אקלים 4-אזורית, מערכת שמע Bang & Olufsen, גג פנורמי וכן הלאה. נפח תא המטען עומד על 600 ליטר, בנוסף ישנו תא קטן בנפח 60 ליטר מתחת למכסה המנוע, אולם רוב הנפח שם נתפס על-ידי יחידות בקרה והמטען.

מערכת הנעה

אאודי SQ8 e-tron ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 4,5 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-210 קמ"ש.

כל ההבדלים העיקריים של אאודי SQ8 e-tron נמצאים דווקא כאן. על הסרן הקדמי מותקן מנוע חשמלי אחד, ומאחור מותקנים שניים: כל מנוע מסובב את הגלגל שלו ומשודך ליחידת בקרה אישית. ניתן לווסת את המומנט בין הגלגל השמאלי והימני של הסרן האחורי באופן עצמאי (חלוקת מומנט כמעט מושלמת). לכל מנוע יש תיבת הפחתה חד-הילוכית משלו. ההספק והמומנט המרביים של שלושת המנועים הוא 503 כ"ס ו-973Nm זמינים רק לשמונה שניות, ההספק הנומינלי נמוך יותר. כברירת מחדל, גרסת ה-S נוסעת במצב הנעה אחורית, המנוע הקדמי משתלב רק בעת הצורך. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 4,5 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-210 קמ"ש. אבל המאפיין העיקרי של SQ8 e-tron היא לא דינמיקה קיצונית, אלא התנהגות הכביש. קיבולת הסוללה היא 95 קוט"ש, מתוכם רק 86 קוט"ש נמצאים בשימוש יעיל. טווח הנסיעה על טעינה בודדת לפי הדרכון הוא 359 ק"מ (לפי מחזור WLTP).

מתיחת פנים 2023

בסרטון: אאודי SQ8 e-tron 2023 שנת. ג'יפ.

בסוף שנת 2022, גרסת ה-S עברה מודרניזציה, שמה שונה לאאודי SQ8 e-tron ואורכה גדל ל-4,915 מ"מ. מקדם הגרר הופחת ל-0,27. הדגם החדש זכה לפגושים שונים, לגריל קדמי עם תאים גדולים יותר בסגנון של Q8, לדיפיוזר גדול יותר מאחור ולג'נטים בעיצוב חדש. הגריל עצמו והמסגרת שלו בגרסת ה-SQ8 החשמלית החזקה צבועים בגוון אחד (בשונה מ-Q8). לראשונה הופיע כיתוב עם שמו המלא של הדגם על מסגרות הדלת ליד העמוד המרכזי.

הדגם החדש זכה לפגושים שונים, לגריל קדמי עם תאים גדולים יותר בסגנון של Q8.

על הפאנל הקדמי עדיין מותקנים שלושה מסכים (לוח המחוונים, מערכת המדיה ובקרת האקלים), גודלם לא השתנה. רשימת האופציות כוללת תצוגת עילית. השתנו רק חומרי הגימור: למשל, ריפוד המושבים המשולב החדש מיוצר תוך שימוש בבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. חומרים ממוחזרים שימשו גם לייצור בידוד הרעשים וכיסוי הרצפה. הופיעה אופציה חדשה – מערכת חניה אוטונומית עם יכולת שליטה מרחוק.

אאודי SQ8 e-tron ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
מטען AC עדיין תומך רק בהספק 11 קילוואט או (בתוספת תשלום) 22 קילוואט.

אאודי SQ8 e-tron שנת 2022/2023 שמר על מערכת הנעה התלת-מנועית עם שני מנועים חשמליים עצמאיים בסרן האחורי. הספק השיא לא השתנה (503 כ"ס ו-973Nm). אבל הותקנה סוללה בקיבולת 106 קוט"ש, שאפשרה להגדיל את טווח הנסיעה מ-370 ל-494 ק"מ.

איזה e-טרון אתם בוחרים?
20 קולות