אאודי e-tron S Sportback היא הגרסה הבכירה של הרכב החשמלי אאודי e-tron Sportback שהושק בשנת 2020. זהו רכב בעיצוב ספורטיבי בצורת מרכב לא שגרתית, כמו של ספורטבק הבסיסי, מעין שילוב של האצ'בק וקרוסאובר בצורת קופה, עם שלושה מנועים חשמליים חזקים במיוחד. כשיושבים מאחורי ההגה נוצרת ההרגשה שהזמן לא סתם עובר, הוא טס. והעתיד כב
אאודי SQ8 Sportback e-tron ‏2020. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור
AUTOBOOM

אאודי e-tron S Sportback. העתיד כבר כאן

אאודי SQ8 Sportback e-tron ‏2020. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור
עדכון:

בהקשר לעדכון המתוכנן בסוף שנת 2022, שם הדגם שונה לאאודי Q8 Sportback e-tron.

אאודי e-tron S Sportback היא הגרסה הבכירה של הרכב החשמלי אאודי e-tron Sportback שהושק בשנת 2020. זהו רכב בעיצוב ספורטיבי בצורת מרכב לא שגרתית, כמו של ספורטבק הבסיסי, מעין שילוב של האצ'בק וקרוסאובר בצורת קופה, עם שלושה מנועים חשמליים חזקים במיוחד. כשיושבים מאחורי ההגה נוצרת ההרגשה שהזמן לא סתם עובר, הוא טס. והעתיד כבר כאן. הרכב החשמלי הנמרץ והאלגנטי הזה יוצר מציאות חדשה בה תוכלו ליהנות מנהיגה ספורטיבית מבלי לפגוע בסביבה. בואו נראה מה ההבדל בין S Sportback המשודרג לבין אאודי e-tron ה"פשוט".

אאודי e‑tron S Sportback החדש כבר נמכר בשוק הישראלי, המחיר שלו הוא מתחיל ב-665,537₪ (נתונים לשנת 2022). לפרוטוקול: המחיר של הגרסה ה"פשוטה" ביותר של אאודי e‑tron הוא 525,737₪, הקרוסאובר החדש e‑tron Sportback בסגנון הקופה עולה 547,037₪.

חשוב

עיצוב חיצוני

המימדים של קרוס-הקופה החזק הם מרשימים: אורך 4,902 מ"מ, רוחב 1,976 מ"מ, גובה 1,615 מ"מ. המראה שלו מעיד על הדינמיקה המשופרת. מבחינה חיצונית, גרסת ה-S נבדלת בכנפיים מורחבות ב-23 מ"מ (מפשק הגלגלים גם הורחב), בלוחיות חדשות ובעיטור קצת שונה. באופן תיאורטי, תוספות כאלו אמורות לגרוע מהאווירודינמקיה, אבל המהנדסים נקטו במספר צעדים כדי להחזיר אותה לרמה של e‑tron המקורי.

בפגוש הקדמי ובכנפיים עוברת מערכת תעלות שמכוונות את זרימת האוויר באופן שיספק זרם אופטימלי מסביב לגלגלים. לשיפור האווירודינמיקה תורמים הספליטר, מגנים חלקים מתחת לגחון עם שקעים בנקודות החיבור, ספוילר, ג'נטים מותאמים בקוטר 20 אינץ' (כברירת מחדל, כאופציה מוצעים R21 ו-R22) ואפילו דפנות צמיגים בעיצוב מיוחד. כתוצאה מכך, מקדם הגרר של אאודי e-tron S Sportback עומד על 0,26 (0,28 בקרוסאובר e-tron הרגיל ו-0,25 ב-Sportback). בנוסף לכך, במהירויות גבוהות מתלי האוויר מורידים את גובה מרווח הגחון ב-26 מ"מ (בשני שלבים), דבר שגם תורם להפחתת כוח הגרר. כמו כן, האווירודינמיקה המתוחכמת מאפשרת לעבור יותר מרחק על טעינה אחת.

אאודי. חלק ממרכב.
כמו כן, האווירודינמיקה המתוחכמת מאפשרת לעבור יותר מרחק על טעינה בודדת.

גרסאות S מצוידות בפנסי מטריקס מיקרו-לייזר Digital Matrix LED. כל פנס פועל בתור מקרן דיגיטלי ברזולוצית 1,3 מיליון פיקסלים ומסוגל, במידת הצורך, ליצור אלומות בצורות מורכבות, לדוגמה, להקרין על פני הכביש קווים מנחים למיקום מדויק יותר של הרכב במקומות צפופים.

חלל פנימי

תא הנוסעים של אאודי e‑tron S Sportback החדש קיבל גימור אופייני, מושבים עם תמיכת צד מוגברת, הגה מקורי, הבלטות על בורר ההילוכים ומשענות גב, ריפוד עור נאפה ועיטור מאלימיניום מט (קרבון בתור אופציה). מערכת המולטימדיה MMI Navigation plus על בסיס פלטפורמת MIB 3 כוללת שני מסכים במרכז וצג של תצוגת העילית.

יחידות כוח ושאסי

אאודי e‑tron S Sportback שנת 2021/2022 מצויד בשלושה מנועים חשמליים (לראשונה בדגם סדרתי, אחד מלפנים ושניים מאחור), הספק השיא של יחידת הכוח במצב Boost מגיע ל-504 כ"ס ו-973Nm במהלך שמונה שניות (אצל e‑tron הבסיסי – 408 כ"ס ו-664Nm במצב boost). התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 4,5 שניות בלבד (אאודי e‑tron מאיץ תוך 5,7 שניות). המהירות המרבית מוגבלת ב-210 קמ"ש במקום 200 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 95 קוט"ש מאפשרת לעבור 378 ק"מ על טעינה בודדת (לפי המחזור WLTP). כדי לגרום לניצול יעיל יותר של האנרגיה, הרכב צויד במשאבת חום לחימום תא הנוסעים, שמשתמשת בחום הנפלט ממכלולי מערכת ההנעה. רמת הגימור הסטנדרטית כוללת מתלי אוויר ומערכת ההנעה החכמה מסייעת להתגבר על קטעי כביש מאתגרים ומספקת בטיחות.

אאודי. מנוע.

במהלך נהיגה בתנאים רגילים ההנעה היא אחורית, כלומר, מופעלים רק שני מנועים אחוריים. אם יש צורך להוסיף למשיכה או האלקטרוניקה מזהה סיכון של סחרור גלגלים, למנועים האחוריים מצטרף גם המנוע הקדמי. יותר מכך, בהשוואה לאאודי e‑tron הרגיל, בגרסת S שמו דגש דווקא על הסרן האחורי. אם הנהג בוחר במצב Dynamic במערכת Audi drive select ובמצב Sport בהגדרות בקרת היציבות, ההנעה האחורית פועלת באופן עוד יותר בולט. תוכלו אפילו לבצע דריפט בשליטה מלאה.

מאפיין נוסף של הגרסה המשודרגת: בלמים מוגדלים עם קליפרים קבועים עם 6 בוכנות מלפנים (שחורים עם לוגו S ברמת הגימור הבסיסית וכתומים עם סמל e-tron תמורת תשלום נוסף). האלקטרוניקה, בהתאם למצב, קובעת עבור כל סרן את היחס בין כוח הבלימה מהמערכת ההידראולית ומבלימה רגנרטיבית (בלימה באמצעות המנועים החשמליים). לרגנרציה, בנוסף לכך, יש כוונון בשלוש רמות, כך שבמצב אינטנסיבי ביותר ( בלימה עד 0,3 כוח g) ניתן לנהוג "עם דוושה אחת".

בחירתכם?
8 קולות