אוואטר 11. פאר חשמלי מאת שלושת ה"אבות"
באפריל 2023, האיחוד של שלושת ה"אבות" המייסדים – צ'אנגן, תאגיד ה-IT וואוויי ויצרנית הסוללות CATL, הוציא את הדגם הראשון שלו: אוואטר 11. הקרוס-פאסטבק החשמלי והיוקרתי יצא במהדורה המוגבלת 011 MMW, שבעיצובו לקח חלק המנהל הקריאטיבי של בית האופנה הצרפתי ג'יבנשי, מתיו מ. וויליאמס.
פנקס ההזמנות כבר פתוח. הרכבים הראשונים יימסרו לקונים בדצמבר 2023.
בסך הכל יורכבו 500 עותקים של אוואטר 11 בגרסת 011 MMW, כל אחד מהם יעלה 600,00 יואן (כ-57 אלף דולר). הרכבים החשמליים ברמת הגימור הבכירה מהודרים בעיטור הוט קוטור ייחודי. הגרסאות הבסיסיות, כמובן, יהיו הרבה יותר זולות.
עיצוב חיצוני
במבט ראשון, אוואטר 11 הוא קרוסאובר-קופה, אך אם להביט טוב יותר, מתברר שמכסה תא המטען הוא נפרד, והחלון האחורי הקטן הוא קבוע, כמו במכוניות סדאן. כך שדי "חוקי" לסווג את המרכב של הדגם החדש בתור קרוס-סדאן או קרוס-פאסטבק. על מכסה תא המטען מותקן ספוילר אקטיבי נשלף. מימדי המרכב: אורך 4,880 מ"מ, רוחב 1,970 מ"מ, גובה 1,601 מ"מ, בסיס גלגלים 2,975 מ"מ. נפח תא המטען אינו ידוע.
העיצוב של אוואטר 11 פותח בסדנה אירופאית בבעלות החברה (מינכן, גרמניה). הדלתות הן נטולות מסגרת, ידיות הדלת הן נשלפות. כל "איברי הראייה" של מערכת האוטופיילוט משולבים בחוכמה בעיצוב: לידארים, מכ"מים, מצלמות וחיישנים על-קוליים. אורות הרוורס מעוצבים בצורת פס לד רחב הממוקם בקצה התחתון של הפגוש. יש 6 צבעי מרכב לבחירה.
תא נוסעים
ישנם שלושה מסכים: השמאלי והימני בגודל "10,25, והמרכזי בגודל "15,6, כתוצאה מכך הם אינם מעמיסים על העיניים. המסך השמאלי הוא לוח המחוונים, המציג את המהירות, את טווח הנסיעה ואת מצבי הפעולה הנוכחיים של מערכות העזר, כמו בקרת שיוט אקטיבית. המסך הימני הוא מסך מגע לשליטה בנגן מדיה עבור הנוסע הקדמי. המסך המרכזי מיועד למולטימדיה ואחראי כמעט על כל הפונקציות של הרכב. הפלטפורמה הדיגיטלית מסופקת על-ידי Huawei.
למושבים הקדמיים יש פרופיל ספורטיבי. ברמות הגימור הבכירות השורה השנייה כוללת שני מושבים נפרדים בעלי עיסוי, ביניהם ממוקם בר גבוה עם משטח טעינה אלחוטית. גבי המושבים האחוריים הם מתקפלים, אך לא מתקבלת רצפה שטוחה.
תא הנוסעים משמח בחומרים מצוינים: עור מלאכותי איכותי, נאפה ואלקנטרה. נספר על פיצ'ר נוסף: מסך מונוכרומי מתחת לשמשה שעליו, בעת פתיחת המכונית, מופיעים כיתוב ופנים של חתול לאות קבלת פנים. דבר קטן וחמוד, אבל מוצע בתוספת תשלום.
מערכת הנעה
אוואטר 11 החדש נוצר על בסיס הפלטפורמה המודולרית CHN שפותחה על-ידי החברה באופן עצמאי. המתלים הקדמיים – עצמות עצה כפולות, מאחור – מערך רב-חיבורי. הבלמים עם 4 בוכנות הם מבית ברמבו. בינתיים יש מידע על גרסה אחת: יחידת כוח דו-מנועית המפיקה 578 כ"ס ו-650Nm. עם זאת, יש שתי סוללות לבחירה.
הרכב עם סוללת 750 וולט בקיבולת 90 קוט"ש יכולה לספק 555 ק"מ של טווח בים טעינות (לפי מחזור ה-CLTC הסיני). הספק הטעינה המרבי הוא 240 קילוואט, טעינה מ-0% ל-80% לוקחת 25 דקות, ומ-30% ל-80% – 15 דקות. הרכב החשמלי מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,98 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. המשקל העצמי – 2280 ק"ג.
הגרסה השנייה תקבל טווח נסיעה מוגבר: הודות לסוללה בקיבולת 116 קוט"ש תאפשר לעבור עד 680 ק"מ (לפי CLTC), עם זאת, האצה ל-100 קמ"ש תיקח כבר 4,5 שניות. זמן הטעינה מ-0% ל-80% בהספק 240 קילוואט עומד על 45 דקות, מ-30% ל-80% – 25 דקות. המשקל העצמי – 2,365 ק"ג.