ב.מ.וו סדרה 5: מצפים לסטיישן!
בקרוב לדגם סדרה 5 במרכב סדאן תצטרף גרסה בתצורת סטיישן. ב.מ.וו אישרה את הופעת הבכורה המתקרבת של סדרה 5 טורינג החדשה על-ידי פרסום טיזר רשמי. הסטיישן תגיע עם אותן מערכות הנעה המוצעות לגרסת הסדאן. המשמעות היא שתהיה גם גרסה חשמלית.
הפרימיירה המלאה של הדגם החדש תתקיים במהלך החודשים הקרובים. ב.מ.וו סדרה 5 טורינג תצא למכירה באביב 2024
במאי 2023 החברה הבווארית הציגה את הדור השמיני החדש של ב.מ.וו סדרה 5, שקיבל לא רק גרסה היברידית פלאג-אין, אלא גם את גרסת i5 החשמלית לחלוטין. מכונית המנהלים החדשה גדלה במימדים באופן ניכר ותא הנוסעים שלה עבר שינוי דרסטי. המסירות הראשונות ללקוחות בגרמניה מתוכננות ל-21 באוקטובר. שבוע לאחר מכן המכונית תופיע בסוכוניות בארה"ב, וב-25 בנובמבר יחל השיווק בשאר המדינות.
והבאה בתור היא סדרה 5 טורינג וגרסתה החשמלית i5 טורינג.
העיצוב החיצוני של סדרה 5 טורינג בינתיים נשמר בסוד, למרות שקודם לכן ברשת כבר פורסמו תמונות פטנט. בטיזר הרשמי מוצגת הצללית של הסטיישן, האנטנה בצורת סנפיר כריש והפנסים שעולים חלקית על הכנפיים.
החלק הקדמי של הסטיישן, ככל הנראה, יהיה זהה לגמרי לזה של הסדאן, אך קו הגג מעוקל בעדינות בחלק האחורי ודלת תא המטען מצוידת בספוילר קטן. סביר להניח שהפנסים הקדמיים יחד עם אורות היום בצורת סוגריים, כמו גם כונסי האוויר המשולבים בחלק התחתון של הפגוש הקדמי, יהיו זהים.
תא הנוסעים כנראה גם הוא יהיה זהה לזה שבגרסת הסדאן. בפאנל הקדמי של סדרה 5 טורינג יותקן מסך מעוקל גדול המאחד את לוח המחוונים בגודל "12,3 ואת מסך המולטימדיה בגודל "14,9. בקרת האקלים נשלטת דרך מערכת המדיה, פתחי האוורור נשלטים באמצעות ידיות הממוקמות בחלק התחתון של הפאנל הקדמי.
ב.מ.וו אישרה רשמית כי הסטיישן תגיע עם אותן מערכות הנעה המוצעות לדגם הסדאן. המשמעות היא שיהיו גרסאות בנזין, היברידיות וחשמליות.
ב.מ.וו i5 טורינג החשמלית יהיה הדגם הראשון מסוג זה בתולדות המותג. אך ייתכן שהוא לא יופיע בכל השווקים: רק באירופה, יפן וטייוואן. הגרסה הבסיסית תקבל מנוע חשמלי יחיד בהספק 340 כ"ס המותקן בסרן האחורי. לגרסה הבכירה יעניקו הנעה כפולה ושני מנועים המפיקים יחד 601 כ"ס ו-820Nm. קיבולת הסוללה – 81,2 קוט"ש.