03 היא מכונית קומפקטית והיחידה במרכב סדאן מאת המותג Lynk&Co, שיצאה באוקטובר 2018. מכונית זו, כמו גם מספר דגמים אחרים מאת התת-מותג של ג'ילי, מבוססת על פלטפורמת Volvo CMA. בשבילה נבחרו מנועים בנפח 1,5 או 2 ליטר. שנה לאחר ההשקה שוחררה גרסה ספורטיבית עם הנעה כפולה תחת השם הפשוט +03. לינק אנד קו 03 אחראית כמעט לשליש מכל
03. הסדאן היחיד של Lynk&Co
AUTOBOOM

03. הסדאן היחיד של Lynk&Co

03. הסדאן היחיד של Lynk&Co

03 היא מכונית קומפקטית והיחידה במרכב סדאן מאת המותג Lynk&Co, שיצאה באוקטובר 2018. מכונית זו, כמו גם מספר דגמים אחרים מאת התת-מותג של ג'ילי, מבוססת על פלטפורמת Volvo CMA. בשבילה נבחרו מנועים בנפח 1,5 או 2 ליטר. שנה לאחר ההשקה שוחררה גרסה ספורטיבית עם הנעה כפולה תחת השם הפשוט +03. לינק אנד קו 03 אחראית כמעט לשליש מכלל היקף המכירות של המותג בשוק הביתי: 77 אלף יחידות נמכרו בשנת 2021. ובספטמבר 2022 התקיים עדכון גדול, שנועד להעלות את הרף עוד יותר.

המותג Lynk&Co הוקם על ידי התאגיד הסיני ג'ילי וחברת וולוו השוודית. כיום, נכסיו כוללים מכונית סדאן מוצלחת אחת וחמישה קרוסאוברים שונים. לפי תוצאות שנת 2021, ג'ילי היא בין חמשת המובילות ביצוא מסין עם תוצאה של 115 אלף מכוניות שנשלחו מחוץ לסין, מהן Lynk&Co אחראית ליותר מ-11,6 אלף מכוניות שנמסרו לשוק האירופי.

מעניין

דור ראשון

לינק אנד קו 03 זכתה למראה לא שגרתי שעולה בקנה אחד עם הסגנון המקורי של החברה: אורות יום שנראים כמו עיניים בולטות הממוקמות מלמעלה ופס שחור לרוחב כל החרטום בו מסתתרים הפנסים הראשיים. מאחור הותקנו פנסים בעלי צורה מורכבת העולים חלקית על מכסה תא המטען. מבחינת המידות, הסדאן שייכת לקטגוריה הקומפקטית: אורך מרכב 4,657 מ"מ, רוחב 1,840 מ"מ, גובה 1,460 מ"מ, בסיס גלגלים 2,730 מ"מ. מקדם הגרר, שזוכה לתשומת לב רבה בשנים האחרונות, עומד על 0,27.

המכונית מבוססת על פלטפורמת Volvo CMA. ראשית הושקה גרסה בעלת מנוע מאת היצרנית השוודית: בנזין טורבו Drive-E בנפח 1,5 ליטר המפיק 156 או 180 כ"ס. תיבה: ידנית 6 הילוכים או רובוטית 7 הילוכים כפולת מצמדים. בהמשך הוסיפו מנוע טורבו נוסף – 4 צילינדרים 2 ליטר בהספק 190 כ"ס. בשני הסרנים מותקנים מתלים עצמאיים, אם כי פלטפורמה זו מגיעה גם עם קורת פיתול.

לבחירה הציעו 3 רמות גימור ו-4 צבעי מרכב. הגרסה הבסיסית כוללת בקרת אקלים, מחוונים דיגיטליים, מערכת מדיה עם מסך גדול והתנעה בכפתור; על הבטיחות אחראיות מצלמות היקפיות, 6 כריות אוויר ומערכת ESP. הגרסה הבכירה מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות בטיחות אקטיביות אחרות; מבחוץ היא נבדלת בחישוקי R18.

ללינק אנד קו 03 יש יותר מסתם עיצוב ספורטיבי: המכונית משתתפת בהצלחה במרוצי מכוניות תיור והינה המכונית הרשמית של קבוצת Cyan Racing, שנקראה בעבר Polestar, ובעצם שימשה כסדנת הכוונון של וולוו. כיום מדובר בארגון עצמאי שמשתף פעולה עם ג'ילי ומעצב את התדמית הספורטיבית של מודל 03.

מעניין

גרסת +03

המראה של לינק אנד קו +03 נבדל בסגנון אגרסיבי יותר: בודי קיט אווירודינמי מקרבון, ספוילר, ג'נטים בקוטר R18 או R19. מאחור המכונית מהודרת בארבעה קצוות אגזוז. החלל הפנימי מרופד בזמש, המושבים הם ספורטיביים. לדגם החזק ביותר יש מנוע טורבו 2 ליטר Volvo Drive-E, המפיק אחרי שדרוג 254 כ"ס ו-350Nm. תיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית Aisin מעבירה את הכוח לגלגלים, ומערכת ההנעה של גרסאות הפלוס היא כפולה. המצמד לשילוב הסרן האחורי נלקח מוולוו XC40. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5,9 שניות. המתלים עברו כיול וכן הוסיפו את מצב הנהיגה הקיצוני Track.

עדכון שנת 2022

בשנה החמישית לחייה, מכונית הסדאן היחידה של לינק אנד קו עברה עדכון יסודי. העיצוב נשאר בסגנון הקודם של המותג, אך הפך לאגרסיבי וספורטיבי יותר הודות לגריל הגדול, הפגוש ואורות היום בצורת קווים חדים; הקווים המעוגלים ה"ידידותיים" נעלמו. הפנסים האחוריים גדלו והתאחדו לאלמנט יחיד המורכב מפסים קצרים. מידות המרכב של לינק אנד קו 03 שנת 2022/2023: 4,684 × 1,843 × 1,460 מ"מ (אורך x רוחב x גובה).

תא הנוסעים קיבל קונסולה מרכזית חדשה ומסכים גדולים יותר: לוח המחוונים הדיגיטלי גדל ל-"12,3 (מ-10,25), מסך המולטימדיה גדל ל-"12,8. פתחי האוורור עודכנו גם הם. גדל משטח הטעינה האלחוטית לסמארטפון. חומרי הגימור שופרו, ובאופן כללי, החלל הפנימי מרגיש יוקרתי יותר.

לינק אנד קו 03 החדשה נפרדה ממנוע 1,5 ליטר החלש וכעת מוצעת עם מנוע טורבו 2 ליטר בהספק 254 כ"ס בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית או עם מערכת הנעה היברידית. ההיבריד מבוסס על מערכת Hi-P מאת ג'ילי, ששמה שונה ל-EM-F: מנוע בנזין 1,5 ליטר בהספק 150 כ"ס בשילוב עם תיבת 3 הילוכים DHT Pro. ההספק והמומנט המרביים של מערכת כזו – 245 כ"ס ו-545Nm. יחד עם זאת, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 4,5 ליטר ל-100 קמ"ש.

האם לדעתכם צריך להביא את המכונית הזו לארץ?
11 קולות