ב.מ.וו תנטוש את X4 או למה X2 החדש קיבל מרכב קופה וגדל במימדים
בשבוע שעבר הוצג הדור השני של ב.מ.וו X2. הקרוסאובר לא רק גדל במימדים, אלא גם קיבל מרכב בסגנון קופה. מהצד, X2 הנמוך יותר בהיררכית ב.מ.וו דומה ל-X4, שהדור הנוכחי שלו מיוצר מאז 2018. ועכשיו ברור מהי הסיבה לכך. ב.מ.וו תנטוש את X4!
ב.מ.וו נערכת להסיר את ב.מ.וו X4 מההיצע, שכן הביקוש אליו באמריקה ובאירופה נמוך משמעותית מזה של X3: היחס הוא בערך 1 ל-5. ישנן גם הוכחות נסיבתיות לנטישה של X4: הדור החדש של X3 נמצא במבחני כביש כבר לא חודש ראשון, בעוד על הקרוסאובר-קופה לא נשמע דבר.
בשנת 2022 ברחבי העולם נמכרו 401 אלף קרוסאוברים ממשפחת X3/X4, מתוכם רק 20% היו X4
הדור השני הנוכחי של ב.מ.וו X4 יצא בשנת 2018, בקיץ של 2021 הוא עבר מתיחת פנים. במסגרת העדכון החיצוני של הקרוס-קופה ה"נחיריים" האופייניות "התמזגו", הותקנו פנסי לד חדשים בחזית והפנסים הצרים מאחור קיבלו עיצוב חדש. בתא הנוסעים עודכנו הקונסולה המרכזית, מערכת המולטימדיה עם מסך מגע "12,3, הטונל המרכזי ועוד. למנועי הבנזין בגרסאות האירופאיות של X4 שודך מתנע-גנרטור 48 וולט.
כעת החברה אמורה לעבוד על הדור השלישי של ה-X4, אך לפי שמועות ב.מ.וו עשויה לוותר על השקת הדור החדש. עם זאת, בעתיד עדיין יופיע יורש לדגם, אבל חשמלי גרידא. ייתכן ש-iX4 החשמלי כבר נמצא בשלב הפיתוח. קרוב לוודאי שהייצור שלו יתחיל בשנת 2026 במפעל בהונגריה.
על פי מידע ראשוני, ב.מ.וו iX4 יתבסס על פלטפורמת Neue Klasse. הקרוסאובר יצויד בסוללות של הדור החדש שייטענו הרבה יותר מהר מהנוכחיות.
ומי שעדיין לא מוכן לעבור לרכב חשמלי, ב.מ.וו X2 יישאר בהיצע עם מנועי בנזין ודיזל. אחרי הכל, חלק ניכר מקוני הקרוסאוברים עלולים לא לשים לב לכך ש- X2 בנוי על פלטפורמה עם הנעה קדמית כסטנדרט, בעוד של-X4 הנוכחי יש רצפת הנעה אחורית.
להזכירכם, הדור החדש של ב.מ.וו X2 גדול משמעותית מקודמו: ארוך ב-194 מ"מ (4,554 מ"מ), רחב ב-21 מ"מ (1,845 מ"מ), גבוה ב-64 מ"מ (1,590 מ"מ), המרחק בין הסרנים גדל ב-22 מ"מ (2,692 מ"מ).
ההנחה היא ש-X2 החדש יוכל למשוך חלקית את הקהל של ה-X4. בכך יעזרו לו המימדים המוגדלים והמרכב בסגנון קופה, העיצוב הספורטיבי וחישוקי הסגסוגת הגדולים (מ-R17 עד R21).
דרך אגב, לדור החדש של X2 כעת יש גרסה חשמלית משלו – iX2 xDrive30: והיא אף מגיעה עם הנעה כפולה! שני המנועים מפיקים יחד 313 כ"ס ו-494Nm. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 5,6 שניות, המהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 64,7 קוט"ש מספקת עד 493 ק"מ של טווח נסיעה (WLTP).